V Česku bude první Wolt Market spuštěn v Praze na podzim letošního roku, a výhledově mají následovat i další města. Počáteční plán je otevřít několik obchodů – jeden až tři – v lokalitách s největší poptávkou, především v centrech měst. Naším cílem je postupně zrychlovat dobu doručení. Nyní se pohybuje do 30 minut. Ze zkušenosti z Finska, kde již Wolt Market působí, se ale pozvolna dostáváme i na průměrných 20 minut,” popisuje Jan Foret, ředitel českého Woltu.
Wolt Market bude fungovat čistě jako obchod k rozvozu, což má umožnit plánované rychlejší doručování. Po pilotním testování, které proběhlo v uplynulém roce ve Finsku a Řecku, společnost chystá spuštění Wolt Marketu ve většině zemí, kde působí. „Víme, že mnoho dalších hráčů bedlivě sleduje ‚quick commerce‘ trh, což souvisí s kontinuálním růstem celé e-commerce scény i poptávkou ze strany zákazníků, jejíž růst potvrdilo i naše testování na vybraných trzích. Zároveň si ale dáváme záležet, abychom službu neuspěchali. Naši zákazníci jsou zvyklí na kvalitní servis, takže ostrému spuštění předchází zdokonalování systému a nástrojů podpory prodeje,” dodává Foret.
Rostoucí obliba rozvozu maloobchodního zboží
Ve Finsku za jeden rok působení vznikly tři Wolt Markety a součástí platformy se stalo téměř tři sta maloobchodníků. V Česku jde zatím o dvě stě partnerů, mezi něž patří mj. Žabka, Delmart, Daily Fresh, Lush, Ryor, L’occitane, Havlíkova apotéka, Freshlabels či Erotic City. Pro Wolt Market se teprve sestavuje tým. „V současné době probíhá výběrové řízení na generálního ředitele a další vedoucí pracovníky, kteří budou mít na starost fungování a budování Wolt Marketu v České republice. Postupem času z tohoto týmu vyroste velká organizace, kde bude mít každý obchod v rámci konceptu Wolt Market vlastní zaměstnance,” doplňuje šéf českého Woltu.
Wolt Market bude na českém trhu spuštěn s více než tisíci položkami, ze kterých budou moct zákazníci vybírat. „Neznamená to ale, že by se tím měnil přístup k našim maloobchodním partnerům. Naopak si uvědomujeme, že naše spolupráce je klíčem k úspěchu, a proto pro nás vždy zůstanou prioritou. Dlouhodobě se nám navíc potvrzuje, že rozšiřování nabídky vede ke zvýšené poptávce ze strany zákazníků, kteří si na nové možnosti doručování teprve zvykají,” říká Jan Foret.
Zdroj: Communication Lab
Praha, 4. července 2021