Košík.cz už rok rozváží nákupy do celého Česka

Přesně před rokem online supermarket Košík.cz rozšířil své závozové území na celou Českou republiku a se sortimentem omezeným na trvanlivé zboží začal nad rámec běžné služby zásobovat všechny tuzemské domácnosti. Pro ty se v době koronavirové krize stal online nákup potravin často jedinou bezpečnou cestou, jak si zajistit zásoby. Službu využily desítky tisíc domácností, kterým Košík rozvezl stovky tisíc nákupů. Nyní chce ze služby vybudovat českou obdobu “Amazon Pantry”.

Za dvanáct měsíců od spuštění celorepublikového rozvozu Košík doručil tisíce tun potravin do desítek tisíc domácností – nejvíce do Brna, na jižní Moravu a do Olomouckého kraje. Původní nabídku 1 700 položek rozšířil na 12 000, takže momentálně pokrývá kompletní portfolio Košíku s výjimkou čerstvého sortimentu. Umožňuje tedy objednat také potraviny, které je problematické sehnat i ve spádových supermarketech, jako jsou například vegetariánské speciality, bezlepkové výrobky nebo biopotraviny.

Od města až po zapadlou osadu

Služba, která byla původně koncipována jako pomoc domácnostem v době koronavirových restrikcí, se v průběhu roku výrazným způsobem proměnila. Dnes slouží mimo jiné k zásobování domácností v obcích s horší dostupností kamenných prodejen a využívají ji i lidé, kteří z měst uprchli pracovat na chaty a chalupy nebo do takzvaných druhých domovů. Rychle rostoucí segment zákazníků začínají tvořit i lidé, kteří běžně nakupují v supermarketech, domů si však nechávají přivézt měsíční železné zásoby. A to se týká takřka všech sociodemografických skupin.

“Za poslední rok jsme získali nové zákazníky napříč celým myslitelným spektrem. Zásoby od Košíku putují do měst k lidem, kteří mají obchod přes ulici, ale chtějí si udělat velký nákup bez nutnosti jezdit pro něj autem. Velká část zákazníků je ze satelitních obcí kolem krajských měst. Ale vozíme objednávky i do vyloženě zapadlých regionů, malých vesniček a osad,” zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. “Stejně tak se naši zákazníci liší věkově – od domácností s malými dětmi přes singles až po seniory. Za těmi mířila podle odhadů skoro třetina objednávek.”

Dostupné zásoby, výhodné akce a privátní značky

Jen za poslední rok podle odhadu Košíku vyzkoušelo nákup potravin online poprvé přes 100 tisíc domácností. A možnost objednat si díky Košíku potraviny kamkoli do Česka na tom má důležitý podíl. I proto ji hodlá Košík výrazným způsobem podpořit.

“Je třeba říci, že jsme pořád na začátku a stále využíváme jen malou část potenciálu, který celé Česko nabízí. Poslední rok nám však ukázal, jakým směrem se vydat. Budeme se tedy posouvat směrem k službám typu Amazon Pantry. Kromě nejlepšího poměru ceny a výkonu chtěli nabídnout i vlastní kolekci prémiových potravin, připravených přímo pro zákazníky z celého Česka,” zakončuje Jeřábek.

 

Zdroj: FYI Prague

Praha, 31. května 2021