Finský technologický start-up na doručování jídla působí v České republice téměř tři roky a začíná se zabydlovat také v oblasti maloobchodu. Nově navázal spolupráci se zavedenou sítí prodejen potravin Žabka, ze které bude rozvážet v rámci Prahy a Brna. Vše s průměrnou délkou doručení 30 minut.
„Spolupráce se sítí prodejen Žabka nám pomůže zásadně rozšířit nabídku potravin a naši zákazníci tak budou mít pohodlný nákup zase o něco blíž. Zapojeno bude zpočátku deset prodejen v Praze a Brně, kde budeme doručovat do 30 minut, a postupně se budeme snažit přidávat i další,” říká šéf českého Woltu Jan Foret.
„Žabka neustále reaguje na měnící se potřeby našich zákazníků a aktuální trendy. Velmi nás proto těší, že produkty z našich obchodů můžeme prostřednictvím společnosti Wolt nabídnout více zákazníkům,“ dodává Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka.
Součástí Wolt Market se nově stala také rozrůstající se vietnamská síť večerek Daily Fresh Foods, která doplnila dřívější partnery: Delmart a Wine Food Market. Zákazníci mohou objednávat také potraviny ve specializovaných obchodech, které nabízí veganské a bezlepkové potraviny, exotické ovoce, nakupování „bez obalu”, potraviny od českých farmářů či mezinárodní speciality.
V rámci Prahy navíc nově Wolt zajišťuje noční rozvoz v centru až do jedné hodiny ráno, na západě Prahy do půlnoci. V ostatních částech je prodloužena doručovací doba do 23 hodin. „Zákazníci tak mají možnost objednávat jak potraviny, tak jídlo i v pozdějších večerních hodinách, což koresponduje právě s nabídkou večerek i prodlužováním otevírací doby restaurací, ke kterému pozvolna dochází,” doplňuje Foret. Noční doručování funguje také v Brně, kde kurýři rozvážejí do půlnoci.
Vize onlinového nákupního centra
Postupem času chce Wolt vybudovat „nákupní centrum“ a zajistit zákazníkům dovoz zboží všeho druhu. K tomu má pomoci také investice 440 milionů eur (cca 10,5 mld. Kč), kterou centrála společnosti získala v lednu. „Cílem není konkurovat (online) supermarketům, ale zajistit zákazníkům rychlý nákup, který mohou mít u sebe průměrně do 30 minut od zadání objednávky. Jde tedy o nový prodejní kanál, který je paralelní vůči již zavedeným možnostem nákupu potravin či jiného maloobchodního zboží,” popisuje Jan Foret. Už nyní Wolt doručuje mimo jiné i kosmetiku (včetně značek Lush a Ryor), květiny, psí stravu i deskové hry.
Oblibu online nákupů potvrdily i Velikonoce
„Zákazníci si u nás postupně zvykají provádět běžné nákupy, což bylo patrné během velikonočních svátků, kdy došlo v tomto segmentu k 65% nárůstu, především díky pekárnám a potravinám. Obecně zároveň platí, že s růstem nabídky se přirozeně zvyšuje i zájem ze strany zákazníků,” dodává Foret. Podobně úspěšné byly pro retail i jiné významné dny – na Valentýna a Mezinárodní den žen poptávka na Woltu vzrostla až o 300 %, především díky květinám a kosmetice.
Zdroj: Communication Lab
Praha, 17. května 2021