Dominantní světová internetová společnost vyzvala výrobce a obchodníky, aby identifikovali produkty pomocí GTIN. Googlu to pomáhá přiřazovat nabídky e-shopů k produktům a spojovat produkty s relevantními dotazy zadanými do vyhledávače.
Provozovatel největšího světového vyhledávače a mnoha předních on-line služeb označil standardy GS1 za nezbytné prvky jedinečné identifikace pro on-line prodejce.
Výrobcům a obchodníkům na svém blogu vzkázal, že „přesné informace o produktu a jedinečná identifikace, konkrétně GTIN, pomáhá výrobcům a maloobchodníkům podpořit účinné vyhledávání produktů a tím i spokojenost spotřebitelů.“ Google spoléhá na přesná a důvěryhodná produktová data. Jen tak může přesně odkazovat na produkty, které jsou zákazníkům k dispozici v e-shopech. Práci s produktovými informacemi Googlu pomáhá výrazně vylepšit přiřazení jedinečných identifikátorů produktů, především základní identifikační klíč GS1 – GTIN (Global Trade Item Number, globální číslo obchodní položky), MPN (Manufacturer Part Number, číslo dílu výrobce) a název značky výrobku. Google akceptoval standard GTIN pro on-line prostředí v roce 2015. Tehdejší motivace se nezměnila: pomoci maloobchodníkům oslovit více on-line zákazníků.
Mikuláš Černý,
Napsat komentář