Albert získal nejvyšší hodnocení v prestižní soutěži Světové ceny kvality EFQM Global Award

Společnost Albert obdržela ocenění za mimořádnou kvalitu v soutěži EFQM Global Award. Jako jediný zástupce České republiky získala v konkurenci firem z celého světa nejvyšší možné hodnocení. Mezinárodní porota, která Světovou cenu kvality uděluje, ocenila jasně definovanou strategii rozvoje společnosti, důraz na prodej kvalitních produktů podporujících zdravý životní styl, ale také péči o zaměstnance a podporu udržitelných řešení šetrných k přírodě. Albert v předchozích letech získal celkem čtyřikrát Národní cenu kvality a uspěl také v evropském měřítku.

Světová cena kvality je podobně jako Národní cena kvality založená na modelu Excellence Evropské nadace pro management kvality (EFQM). „Přihlášení do soutěže vyžaduje odolnost a myšlení vítěze, zvlášť v tak pro lidi i organizace náročném roce. Účastníci a vítězové naší soutěže, kteří otevřeli dveře EFQM, aby zjistili, proč a jak se jim daří být vynikajícími organizacemi, mě inspirují. Gratuluji všem,“ řekl na ceremoniálu Russell Longmuir, generální ředitel EFQM.

Společnost Albert, která v České republice provozuje více než 300 obchodů s potravinami, prošla v rámci hodnocení náročným auditem všech oblastí řízení, který prováděl tým mezinárodních nezávislých odborníků. Ziskem maximálního sedmihvězdičkového hodnocení se zařadila mezi sedm nejlepších, kam se kromě ní probojovala i společnost Bosch nebo technologická a výrobní divize BMW.

„Jsem na Albert a našich 17 tisíc zaměstnanců velmi pyšný. Toto je poprvé, kdy česká společnost získala v mezinárodním hodnocení nejvyšší možné ocenění. Cena je úspěchem všech, nejen sedmnáctitisícového týmu Alberta, ale také našich českých dodavatelů a partnerů. Společně intenzivně pracujeme na nabídce zdravého jídla bez přídatných látek, snižování obsahu tuku a cukru a zpřístupňování bio potravin za výhodné ceny. V prodejnách vidíme příznivou zpětnou vazbu našich zákazníků a o to více nás těší také mezinárodní ocenění, které správnost toho, co děláme pro zákazníky, potvrzuje,“ řekl na online slavnostním ceremoniálu Jesper Lauridsen, generální ředitel společnosti Albert. „Naše poděkování také směřuje ke kolegům, českým dodavatelům a zákazníkům za jejich podporu a důvěru,“ doplnil.

Jíst lépe a žít lépe

Cílem Alberta je inspirovat zákazníky ke zdravému životnímu stylu, šetřit jejich čas a zlepšovat prostředí. V obchodech rozšiřuje nabídku čerstvých potravin a zdravých produktů jako jsou například produkty v biokvalitě nebo výrobky, které respektují rozmanité životní styly. Klade důraz také na své zaměstnance a jejich zdraví. Organizuje preventivní programy, poskytuje vitaminy, vakcinaci proti chřipce či odborné poradenství v oblasti výživy a zdravého životního stylu.

V oblasti životního prostředí kromě jiného modernizuje své obchody, kdy mění technologie za úspornější a snižuje uhlíkovou stopu. Usiluje o odpovědný přístup i v logistice, kde například využívá k přepravě CNG kamiony. Dlouhodobě také snižuje a hledá úspory v oblasti plastů.

 

Zdroj: Albert Česká republika, s.r.o.

Praha, 20. března 2021