V soutěži Czech Top Shop zvítězil ROSSMANN

V 1. ročníku soutěže Czech Top Shop 2020, ve které změřily síly kamenné provozovny služeb a zboží, se na prvním místě umístila prodejna ROSSMANN (ulice Komunardů v pražských Holešovicích). Na druhém místě skončila prodejna Nike (Fashion Arena Prague Outlet) a třetí pak prodejna Clinique (OC Westfield Chodov).

„Soutěž Czech Top Shop hodnotí kamenné provozovny prodeje zboží a služeb, které na měsíční bázi navštěvují vyškolení inspektoři. Jde vlastně o určitou analogii Michelinských hvězd udělovaných nejlepším restauracím. Na základě prezentace inspektorů určí celkové výsledky za daný rok odborná porota složená z profesionálů v oblasti maloobchodu, marketingu nebo vzdělávání v tomto oboru,“ vysvětlil Jiří Beran, Managing Partner portálu mistoprodeje.cz a jeden ze členů odborné poroty.

Sedmi hodnotícími kritérii na základě zákaznického zážitku jsou:

  1. exteriér provozovny,
  2. koncept/design provozovny,
  3. navigace/orientace v provozovně, případně v oddělení či regále,
  4. vystavení/prezentace zboží a služeb,
  5. POP komunikace včetně probíhajících akcí,
  6. personál – jeho ochota, aktivita a odbornost,
  7. digital signage – využití digitálních obrazovek.

„Ocenění Czech Top Shop 2020 je potvrzením skvělé práce našeho personálu na této prodejně a jsme velmi potěšeni, že se prodejnímu týmu tuto cenu podařilo získat. Naše prodejna Jubileum v Holešovicích vychází z nového obchodního konceptu, který má zapůsobit na zákazníkovy emoce a zpříjemnit zážitek z nákupu. Důraz byl kladen především na jednoduchý a vzdušný interiér s přehledně uspořádaným zbožím. V této prodejně je pro zákazníky navíc umístěna plnicí stanice na značkovou drogerii do obalu pro opakované použití, příjemným bonusem při nákupu je i Wi-Fi připojení zdarma,“ uvedla Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti ROSSMANN.

Prodejna Jubileum byla otevřena v létě 2014. Zákazník se v ní zorientuje díky chytré sortimentní navigaci a může si vybrat ze široké nabídky brandových i vlastních značek v kategoriích dekorativní kosmetiky, péče o tělo, dětských produktů, zdravých potravin a spotřebního zboží. Možnost opakovaně si doplňovat značkové výrobky prostřednictvím plnicích stanic šetří životní prostředí.

„Je dobrou zprávou, že i ve složité koronavirové době se všemi dopady do života naší společnosti vznikají soutěžní projekty, motivující jednotlivé obchodníky neustále zlepšovat svoje služby a hledat inovativní řešení, která ocení zákazník jako středobod oblasti retailu,“ shrnul Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a předseda poroty soutěže.

Statistiky společnosti Nielsen za loňský rok potvrzují, že koronavirus přinesl nové trendy v nákupním chování spotřebitelů. Vyplývá z nich, že tržby v maloobchodu v meziročním srovnání vzrostly o 5,6 %. Frekvence nákupů poklesla, nicméně útrata se zvýšila na průměrných 351 Kč za nákup. Pandemie současně přinesla silný nárůst oblasti on-line prodejů. Na druhou stranu se výrazně propadla spotřebitelská důvěra, lidé se obávají budoucnosti, šetří na běžných výdajích a odkládají dlouhodobější investice.

Od začátku koronavirové pandemie loni na jaře obchodníci investovali do nejrůznějších hygienických opatření přes 7 miliard korun, přičemž výsledkem je naprosté minimum ohnisek šíření nákazy v prodejnách. Bez ohledu na další postup vlády v souvislosti s řešením koronavirové krize garantují obchodníci i nadále zajištění bezpečného prodejního prostředí pro své zákazníky i zaměstnance. Na současnou situaci zareagovala řada obchodníků navíc snížením cen respirátorů, navýšením darů potravinovým bankám, neboť roste počet lidí v nouzi, nebo nabídkou logistických služeb například pro distribuci antigenních testů do škol. „Až budou naočkovány rizikové skupiny populace, jsme také připraveni zajistit rychlé očkování našich zaměstnanců,“ uzavřel T. Prouza.

 

Zdroj: Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR

Praha, 10. března 2021