Čtvrtina objednávek z MALL Partner putuje přes hranice

Přeshraniční prodej prostřednictvím programu MALL Partner posiluje a MALL se postupně přibližuje naplnění své vize propojit skrze vlastní tržiště trhy střední a východní Evropy. Během loňského roku přes hranice putovalo již 25 % všech objednávek.

Letos chce MALL v propojování trhů, na kterých působí, dále pokračovat, a to jak expanzí partnerského prodeje do Chorvatska, tak i zavedením dalších možností dopravy zboží. V plánu je také rozšíření nabídky návazných služeb pro partnery, které expanzi na zahraniční trhy usnadní.

Plány expanze a rozšiřování služeb pro obchodní partnery navazují na mimořádně úspěšný loňský rok, kdy program MALL Partner v tržbách vyrostl o 150 % a počet obchodníků prodávajících své zboží na online tržišti MALL se zvýšil z 300 na 1 500. Téměř čtyři stovky obchodníků navíc odesílaly své zásilky přes hranice do dalších evropských zemí, kde MALL působí. Partnerský prodej v tuto chvíli funguje v Česku, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a ve Slovinsku. Chystá se pak rovněž rozšíření do Chorvatska.

Zahraniční poptávku výrazně ovlivnila koronavirová krize, kdy lidé začali v online prostředí nakupovat i takové segmenty zboží, pro které jinak dříve mířili hlavně do kamenných prodejen. Do cizích zemí nejčastěji putují produkty z kategorie parfémů, dále také hodinky, trampolíny, zahradní domky či vířivky. Z partnerů skrze MALL do zahraničí nejvíce expedují obchody jako Svět trampolín, výrobce zahradních staveb Lanit Plast, Apollo Store, Master Sport či Vivantis.

V současnosti efektivně pracujeme na dalším propojování trhů v celém regionu CEE. Chceme našim partnerům poskytnout tu nejlepší nabídku služeb, která jim umožní podstatně lépe a rychleji oslovit zahraniční zákazníky, což by se jim na vlastní pěst dělalo velmi složitě. Jedním z cílů pro letošní rok je proto rozšířit naši službu MALL Delivery i do dalších evropských států,“ vysvětluje Jakub Kováč, ředitel programu MALL Partner.

Doprava MALL Delivery je mezi partnerskými obchodníky velmi oblíbená a využívají ji více než dvě třetiny prodejců. Kromě výhodné ceny a spolehlivosti si partneři cení především pohodlí – objednávku jen připraví k expedici a MALL se postará jak o doručení, tak i o komunikaci se zákazníky či řešení případných potíží. Aktuálně MALL Delivery funguje pro přepravu zboží po České republice a na Slovensko. MALL ji ale chce v co nejbližší době rozšířit i do dalších zemí.

V první řadě se MALL chce zaměřit na zajištění dopravy do Slovinska, kde je MALL pod značkou mimovrste jedničkou v online prodeji. Potenciál je tedy zde i pro české obchodníky značný, což si již řada z nich ověřila. Ve Slovinsku má MALL aktuálně 120 partnerských obchodníků, z nichž třetina je z České republiky.

Kromě možností dopravy má MALL letos v plánu rozšířit i nabídku dalších služeb souvisejících se zahraniční expanzí a zvýšit tak konkurenceschopnost českých obchodníků v zahraničí. „Kromě možností dopravy či poskytnutí zázemí naší silné a důvěryhodné značky chceme partnerům expanzi do zahraničí ulehčit i dalšími způsoby. Budeme proto zavádět nové služby, mezi kterými nebudou chybět například služby online marketingu či program financování, díky kterému budou moci obchodníci růst a expandovat ještě rychleji,“ dodává Kováč.

 

Zdroj: FYI Prague

Praha, 25. února 2021