Ve čtvrtek 18. února 2021 v 5 hodin a 30 minut uběhlo přesně 1 826 dní, tedy 43 824 hodin neboli 2 629 440 minut či chcete-li 157 766 400 sekund, kdy začalo vysílání RADIA PENNY LIVE. Každý den jej slyší na půl miliónu lidí, a patří tak k nejposlouchanějším rádiím u nás vůbec.
RADIO PENNY LIVE začalo vysílat přesně před 5 lety ve čtvrtek 18. února 2016 v 5 hodin a 30 minut. V ten den se stalo historicky vůbec prvním živě vysílaným instore rádiem u nás. Od té doby každý den sta tisíce lidí na více než 390 prodejnách slýchá hlasy jeho moderátorů, zajímavé informace i oblíbené písničky. Za tu dobu se stalo také nedílnou součástí života všech zaměstnanců, pro které vysílá zvláštní program, a je tak nedílnou součástí firemní kultury.
Redakce pod vedením šéfredaktora Tomáše Vyšohlída připravuje každý den 14 hodin vysílání pro veřejnost. K tomu připravuje i speciální vysílání pro zaměstnance s informacemi ze společnosti, které vysílá rádio každý den od 5:30 do 7:00 (Ranní show). „Čeho si vážím je fakt, že za těch 5 let se vytvořilo mezi námi a zaměstnanci pouto. Stali jsme se doslova jejich rádiem. Naším prostřednictvím sdílejí své příběhy, radosti i starosti lidé z opačných koutů republiky, kteří se třeba nikdy ani nepotkají, přesto díky nám jsou si blízcí a vědí o sobě,“ popisuje Tomáš Vyšohlíd.
Každý den od 7 do 21 hodin nabízí moderátoři ve vysílání tipy a rady, kulinářské informace a recepty, spotřebitelské informace a soutěže. Hudba, která je nedílnou součástí vysílání, je tvořena z 50 % českými písničkami. „Když se ohlédnu za těch 5 let, vnímám, že naše rádio hraje mnohem víc česky, než tomu bylo na začátku. V našem éteru totiž rádi dáváme šanci i začínajícím interpretům“, říká Tomáš Vyšohlíd, šéfredaktor PENNY RADIA LIVE a dodává: „Jsme lifestylovým rádiem, nejde nám jen o zábavu. Chceme lidem nejen zpříjemnit pobyt v našich obchodech, nabízíme jim ovšem také mimo jiné rozhovory se známými osobnostmi, a snažíme se posluchače také vzdělávat, například v našem boji proti plýtvání, a tak dále.“
PENNY bylo vůbec prvním obchodním řetězcem, který vlastní živé rádio nabídl. Redakce RADIA PENNY je součástí mediálního domu Radio MAX sídlícího ve Vídni. Z něj moderátoři v současné době 8 rádií vysílají do více než 9 000 obchodů v 10 evropských zemích (např. Rakousko, Německo, Itálie, Rumunsko, Slovensko) a každý den slyší jejich vysílání přes 10 000 000 posluchačů.
Zeptali jsme se šéfredaktora Tomáše Vyšohlída
Lze nějak shrnout do pár vět 5 let práce? Tu spoustu setkání a zážitků?
Před 5ti lety bych si asi neuměl představit, jaké všechny zkušenosti a zážitky mi práce v rádiu PENNY live přinese. Díky tomu, že rádio MAX je společnost působící v mnoha evropských zemích, poznal jsem za tu dobu velmi mnoho rádiových profesionálů, kteří zůstali věrni éteru i více jak 30 let. Je zajímavé, že rádio hraje jinde za hranicemi různé role, ale ta hlavní je nám všem společná: posloucháme ho hlavně kvůli hudbě, kterou máme rádi. Ze zážitků se mi vybaví celodenní živé vysílání s naším mobilním studiem z festivalu Mezi Ploty, nebo mnoho známých osobností, které jsme měli v našem vysílání.
Nedílnou součástí vysílání je ranní vysílání pro zaměstnance. Kdo je nejvěrnější posluchač? Jak je rádio propojuje?
Popsat ho nějak obecně opravdu nejde. S mnohými jsem měl možnost setkat se osobně a vím, že jsou to lidé, kteří mají svou práci rádi, a berou naše rádio jako partnera, který jim po ránu zlepší náladu a udělá navíc radost, když jim zahraje písničku, kterou si přejí. Už jsme také měli v éteru několik vyznaní lásky a žádost o ruku. A dokonce víme, že si někdy kvůli svým oblíbeným moderátorům mění mezi sebou směny, aby je mohli slyšet.
Reagují nějak i zákazníci?
Ano, většinou se zeptají na nějaký recept a ingredience, které u nás mohli slyšet, a před Vánoci jsme měli také písničky na přání. Bylo skvělé poslouchat, jak přejí a posílají podporu svým oblíbeným prodavačům, nebo pokladním.
Poslední rok je v našich životech výjimečný. Jak se změnila role rádia v době pandemie?
Myslím si, že všeobecně nás to donutilo k většímu technickému vývoji rádia. Umíme třeba mít hosta ve vysílání z jakéhokoliv místa naší planety, a přitom to zní, jako by stál u nás ve studiu před mikrofonem. Myslím také, že se posílila role našeho rádia ve vztahu vůči zaměstnancům, přece jen jsou stále v první linii, a my jsme ti, kteří se je snaží každý den podpořit a ocenit za jejich náročnou práci.
Jak vzpomínáš na první vysílání?
Na první vysílání si pamatuji velmi dobře, můj hlas byl před pěti lety vůbec první, který zaměstnanci ale i zákazníci PENNY slyšeli. Ač už jsem v médiích přes 20 let tak musím přiznat, že se mi hezky třásly ruce. Byl to opravdu tak silný okamžik, když víte, že startujete s něčím novým a unikátním, co tehdy v Česku ještě nebylo, a vy jste toho celého součástí.
Zdroj: Penny Market s.r.o.
Praha, 20. února 2021