Není před obchodem fronta? Zákazníci hypermarketů Globus se dozví před tím, než se do něj vypraví

Na jednou osobu musí v obchodě připadnout minimálně 15 m2 prostoru. Vládní nařízení s překvapivě brzkou účinností si vyžádalo v minimální době kreativní řešení. Díky tomu si nyní mohou zákazníci ověřit ještě před cestou do hypermarketů Globus, zda v něm není plno a bez potíží se dostanou dovnitř. Aktuální volnou kapacitu v každém z hypermarketů Globus si lze zjistit v mobilní aplikaci Můj Globus a na webu www.globus.cz.

Cílem je ušetřit zákazníkům čas i rozvrstvit návštěvnost v Globusu napříč otevírací dobou mezi 7. a 21. hodinou. Ač se před hypermarkety Globus doposud žádné fronty nestály díky tomu, že jde o nejrozlehlejší obchody v Česku, jde o prevenci.

Žádné počítání košíků a nedorozumění, kolik zákazníků může vstoupit do obchodu s jedním nákupním vozíkem. Žádné nepříjemnosti pro maminky s kočárky, které zároveň s ním nemohou tlačit i vozík. V Globusu se neodvíjí zaplněnost nákupní plochy od počtu vozíků.

Před hypermarkety Globus jsou instalované televizní obrazovky, které zobrazují aktuální kapacitu v hypermarketu. Před každým z hlavních vchodů do hypermarketů Globus totiž stojí pracovníci s počítadly v mobilních zařízeních a součet zákazníků se promítá právě na obrazovky před hypermarkety.

„Technologie jsme propojili a údaje o aktuální kapacitě se zobrazují do naší mobilní aplikace Můj Globus (a na web Globus.cz). Zákazníci si tak mohou kdykoliv ověřit, zda je v jejich hypermarketu volno, a to ještě před tím, než se do něj vypraví. Chceme, aby zákazníci ušetřili svůj čas a případně přijeli, jakmile nebude nákupní špička,“ říká Lutfia Volfová, vedoucí externí komunikace Globus.

Zmíněná mobilní aplikace a veškerá její technologická řešení vznikají přímo v Globusu (s přispěním we.builders), její vývojáři mají přímý kontakt se zákazníky a ví tak, jaké funkce by si v aplikaci přáli mít. Nyní má aplikaci staženou v chytrých mobilech s operačními systémy Android a iOS 200 tisíc lidí a více jak 130 tisíc zákazníků ji aktivně používá. Tito zákazníci se shodují na tom, že používání aplikace jim zkracuje čas nákupu o desítky minut. Nejčastěji využívanou funkcí je nákupní seznam a skenování zboží. Nyní se k tomu pravděpodobně přidá i aktuální stav kapacity v hypermarketech.

3 otázky na Jiřího Budínského, šéfa produktového oddělení Můj Globus:

1. Byla to výzva, takřka přes noc to vše propojit?

Vzhledem k rychlosti, s jakou bylo rozhodnuto o uvedení opatření v platnost si dovolím říct, že to byla jedna z těch větších výzev za mé působení v Globusu. Na kompletní návrh, analýzu, vývoj a zajištění potřebného hardware jsme měli celkem 5 dnů, z toho pouze dva pracovní, ale díky nasazení kolegů i našich partnerů z we.builders jsme zvládli celý systém spustit v rekordním čase.

2. Vyskytla se nějaká překážka při zprovoznění?

Nakonec asi největší překážkou byl logistický řetězec, tedy rozdistribuovat více než 50 mobilních zařízení pro naše kolegy, kteří počítají zákazníky do všech koutů ČR, ale nakonec se nám to podařilo.

3. Jaké funkce do aplikace Můj Globus v nejbližší době chystáte?

Teď na podzim jsme hodně funkcí přidávali. Například objednávkový systém pro naše restaurace, který v nejbližších týdnech plánujeme rozšířit i o objednávky pekařských a řeznických výrobků. Chystáme také přidání katalogu zboží do aplikace, který se může hodit právě teď v předvánoční sezoně – zákazník si může vybrat dárky v Globusu pro celou rodinu ještě předtím, než k nám dorazí. Výrazně také zlepšujeme schopnosti aplikace v oblasti notifikací a chytrého našeptávání a větší personalizace, což jsou funkce, které dorazí po Vánocích.

 

Zdroj: Globus

Praha, 27. listopadu 2020