EDI směřuje do nových oblastí
Řešením pro velké firmy, které pracují s velkým množstvím položek, faktur a dalších dokumentů je EDI – elektronická výměna dat. EDI komunikace usnadňuje fungování nejen velkých obchodníkům i jejich dodavatelům. V současné době preferuje v České republice pro výměnu dokladů EDI komunikaci většina maloobchodníků, a jejich počet se dále zvyšuje.
Jak vyplývá z průzkumu společnosti CCV Informační systémy, mezi 30 největšími obchodními firmami využívá EDI komunikaci 77 % z nich. Nejširší komunikaci využívají v současné době podle průzkumu řetězce Globus, Makro a COOP Morava.
K průkopníkům EDI komunikace v obchodě patřila v České republice společnost Makro Cash & Carry ČR, která je podle je podle Tibora Šaty, CEO společnosti Editel CZ, i dnes motorem v této oblasti. Ve spolupráci s ní se firmě podařilo zavést paletové SSCC kódy a Makro bylo také první, které začalo EDI masivně používat.
Jak konstatuje T. Šata , v České republice v EDI komunikaci stále převažují dva procesy: objednávky a faktury. V posledních dvou letech pak směřuje zájem řetězců i k zavádění dodacích listů a předávacích protokolů.
Na Slovensku, kde CCV Informační systémy uskutečnila podobný průzkum, dochází rovněž k prudkému rozvoji EDI komunikace mezi obchodními řetězci a jejich dodavateli. Nejaktivnější je v případě Slovenska Metro, následované společností Tesco a COOP Jednota Slovensko.
Napsat komentář