DACHSER posiluje v segmentu DIY

Mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic zaznamenal v prvním kvartále tohoto roku nárůst logistických služeb pro segment DIY. Jeho dodávky do hobby marketů a prodejen pro kutily a zahrádkáře v meziročním srovnání vzrostly o 30 procent.

DIY (Do-It-Yourself) segment je specifický širokým sortimentem. V regálech hobby marketů na své zákazníky čeká rozmanité zboží – od rozměrných stavebních materiálů, přes nátěrové hmoty, lepidla, oleje, hnojiva až po menší či větší nářadí, drobný spojovací materiál, podlahové krytiny, vybavení koupelen, obklady a v neposlední řadě živé rostliny.

To společně se speciálními požadavky na závozy činí ze segmentu DIY velkou logistickou výzvu. DACHSER před více než dvaceti lety vyvinul pro zásobování DIY marketů speciální oborové řešení DACHSER DIY-Logistics. „Naše řešení na míru pro DIY kombinuje standardní služby naší logistické sítě se specifickými službami a expertními znalostmi tohoto segmentu,“ říká Ing. Jan Polter, MBA, obchodní ředitel DACHSER Czech Republic, a dodává, „jsme rádi, že se toto řešení dobře etablovalo i na českém trhu a stále vykazuje rostoucí tendenci.“

„Také první kvartál tohoto roku přinesl slibné výsledky, v České republice jsme v meziročním srovnání v této oblasti služeb zaznamenali 30procentní navýšení počtu zásilek,“ vysvětluje Jan Polter.

Úspěch tohoto řešení spočívá v jeho adaptaci na míru potřebám dodavatelů do hobby marketů a prodejen pro kutily a zahrádkáře, které stále více nabírají globální charakter. DACHSER DIY-Logistics tak zahrnuje komplexní služby od nákupní logistiky z celého světa přes skladování, poskytování služeb s přidanou hodnotou a distribuční logistiku až po péči o prodejní místo a merchandising, který zahrnuje i return management sezonního zboží. K tomu je uzpůsobený i IT systém DACHSERU, který umožňuje přenos dat přes EDI a následný Track & Trace zásilek.

Jednou z nejnovějších služeb, které DACHSER DIY-Logistics nabízí, je distribuční řešení Omni-Channel Retailing. „Tato služba umožňuje, aby zboží, které si spotřebitel objedná např. v  e-shopu daného DIY marketu nebo v prodejně, bylo odesláno rovnou spotřebiteli, a to přímo od dodavatele (tzv. Drop-Shipment), z jakéhokoli vybraného distribučního centra DIY řetězce nebo z meziskladů na našich pobočkách,“ vysvětluje Ing. Petr Chalupný, Project Manager DACHSER DIY-Logistics, DACHSER Czech Republic.

Koronavirová pandemie a nezbytná hygienická a bezpečnostní opatření všech zúčastněných stran ovlivnily také zásobování hobby marketů. Hladké procesy jsou nyní důležitější než kdy jindy. Velkou výhodu mají dodavatelé s přístupem k časovým oknům pro vykládku, která jsou nastavena v hodinových intervalech. Zboží tak nečeká na vykládku a celý proces dodání je rychlejší. Dodavatel, který takovou dohodu s obchodním řetězcem nemá, může využít logistického providera – DACHSER je logistickým partnerem obchodů pro kutily a zahrádkáře více než dvě desetiletí a ročně dodává asi 5 milionů zásilek do 18 000 evropských DIY marketů.

 

Zdroj: Industrion Boutique s.r.o.

Praha, 4. června 2020