V době nouzového stavu kvůli nemoci COVID-19 enormně stoupl počet objednávek v online shopu dm.cz. Zákazníci více využívali možnost bezpečně a pohodlně nakoupit přímo z domova. Stávající přepravní kapacity dosáhly svého vrcholu již na počátku koronavirové krize.
Společnost dm proto přišla s alternativním řešením, expedovat objednávky přímo z prodejen, díky kterému se lépe vyrovnala s neočekávaným náporem.
Důvodem pro zavedení vyskladňování zboží přímo z prodejen dm byl 200% nárůst online objednávek. „Zapojení pracovníků prodejen do procesu expedice online zásilek byl logický krok. Jejich zapojení pomohlo zrychlit expedici zásilek a vyrovnat se s náporem, který jsme zaznamenali zejména v počátku karantény. Aktuální čísla ukazují, že to bylo správné rozhodnutí,“ dodává Martina Horká, jednatelka společnosti dm.
Do nového systému vybavení zásilek se zapojilo celkem dvacet dva prodejen dm v jednotlivých krajských městech a v Praze. Prodejny musely splňovat požadavek přímého vstupu do prodejny a dostatečného prostoru v zázemí prodejny. Online systém identifikoval dle stavu zásob prodejnu vhodnou pro přípravu a zkompletování objednávky. Po zabalení byla objednávka předána dopravci, tímto procesem bylo v období 1. 3. – 30. 4. 2020 zpracováno přes 16.000 objednávek.
Zdroj: dm drogerie markt s.r.o.
Praha, 16. května 2020