Jeden z největších českých online obchodů MALL.cz je zároveň tržištěm (tzv. marketplace) a obchodníci skrze něj díky programu MALL Partner mohou prodávat vlastní zboží ze svých skladů. Zalistováním svého zboží na MALL.cz si obchodníci mohou vykompenzovat výpadek v prodejích způsobený opatřeními spojenými s šířením koronaviru, a oslovit tak miliony zákazníků, kteří na e-shopu nakupují.
MALL.cz nyní v důsledku vysokého zájmu ze strany prodejců výrazně zrychluje proces zapojení a obchodníky nově dokáže na internet přivést již během 24 hodin.
Vládní nařízení spojená s prevencí šíření koronaviru COVID-19 na obchodníky přirozeně tvrdě dopadla a právě online prodej může být pro prodejce, kteří za běžných okolností ve větším spoléhají na své kamenné provozovny, záchranou. Proto se MALL rozhodl udělat vše proto, aby na internet dostal co nejvíce obchodníků.
„V posledních dnech se nám podařilo proces zapojení nových obchodníků zrychlit na maximum a zájemci o online prodej mohou své zboží na MALL Partner dostat již za necelých 24 hodin. Něco takového bylo i pro nás samotné ještě před pár týdny naprosto nemyslitelné. Denně nyní zapojujeme desítku nových obchodů a věříme, že dokážeme ještě zrychlit, protože zájem je vysoký,“ popisuje Jakub Kováč, ředitel programu MALL Partner.
Během jediného dne se podařilo na MALL.cz zalistovat například prodejce inovativního grilovacího dřevěného uhlí. Obchodník Luděk Šafránek doposud online neprodával a MALL Partner pro něj byl cestou, jak zajímavý produkt ze zahraničí snadno dostat k českým zákazníkům: „Založit si vlastní e-shop je složité a ještě těžší je dostat na něj lidi. MALL Partner pro mě byla nejsnazší cesta, jak okamžitě začít prodávat online, a věřím, že lidé si moje produkty skrze vyhledávač MALLu snadno najdou,“ komentuje výhradní dovozce grilovacího uhlí EAZYBBQ svou motivaci pro vstup na MALL Partner.
Do 24 hodin od registrace začal skrze MALL Partner prodávat i oblíbený prodejce prémiových lahůdek Gourmet Partners, na jehož příkladu je rovněž vidět, že obchodníci ke vstupu na MALL Partner nepotřebují žádné složité technologické zázemí, jako je tomu v případě prodeje skrze tzv. dropshipment: „Máme i vlastní e-shop, ale chceme růst a kvalitní lahůdky dostat i k dalším lidem, kteří by se o nás jinak třeba nedozvěděli. Zboží na MALL Partner přidáváme ručně, takže to samozřejmě chvíli zabere, ale první námi vybrané produkty byly na MALL.cz zveřejněny během jediného dne,“ popisuje jednatelka Jana Gorodinskaja.
MALL novým partnerům v reakci na nastalou situaci nyní odpustí poplatky za připojení do systému (490 korun za manuální a 990 korun za automatické zalistování). Náklady na zalistování, fakturaci zboží, vratné procesy a zákaznický servis tedy hradí MALL. Robustní a spolehlivá e-commerce infrastruktura MALLu obchodníkům umožní na internetu efektivně prodávat již v řádu hodin či dnů, a to i v případě, že mají s online prodejem jen minimální zkušenosti. MALL jim totiž zajistí nejen odbyt, ale i celé technologické odbavení objednávky a návazné služby.
Řada obchodníků zatím nastalou hrozbu stále přijímá poměrně pasivně a jejich přístup k digitalizaci vlastních prodejů je vlažný. Podle Jakuba Kováče se ale dá očekávat, že se to v následujících týdnech a měsících změní.
„Urychlený vstup na marketplace se podle nás může týkat všech offline hráčů, kteří jím přirozeně zareagují na aktuální potíže. Co je ale důležité, týkat by se měl také vysokého počtu e-shopů, které byly doposud ve větším závislé na své kamenné prodejně a jejich online obchody negenerovaly dostatečný provoz. Bude se jednat o tisíce obchodů,“ komentuje Kováč.
Do partnerského prodeje na MALL.cz je zapojeno již na 500 partnerských obchodníků. Další se do programu MALL Partner mohou hlásit skrze odkaz: https://partners.mallgroup.com/cz/registration
Zdroj: Mall Group
Praha, 27. března 2020