Kaufland zavádí nadstandardní hygienická opatření

U nás jste v bezpečí. Jasný vzkaz dává svým zákazníkům obchodní řetězec Kaufland. V boji proti šíření koronaviru zavádí nadstandardní hygienická opatření. Nově instaluje plexiskla k pokladnám a zvyšuje intenzitu pravidelné dezinfekce vozíků.

Vedle zajištění pravidelného chodu našich prodejen a dostatku zboží jsou v tuto chvíli  nejdůležitější maximální hygienická opatření na našich prodejnách na ochranu zaměstnanců a zákazníků,“ zdůraznil Martin Piterák, provozní ředitel společnosti Kaufland.

Od vyhlášení nouzového stavu Kaufland zavádí stále nová opatření ke zvýšení ochrany jak  nakupujících, tak i svých zaměstnanců. Zvlášť v místech s vysokou frekvencí dotyků. V úseku pečiva například poskytuje jednorázové rukavice, obalový materiál a podávací kleště. Na dodržování hygienických zásad zde nově dohlíží pracovník ostrahy. Jako jediný supermarket navíc už od úterý nabízí balené jednodenní pečivo od regionálních dodavatelů. Pro zákazníky jsou přichystány balené rohlíky a čerstvý chleba.

Výraznou novinkou v supermarketech budou ochranná plexiskla, která oddělí pokladní a zákazníky. „Od pátku instalujeme postupně na všechny naše prodejny ochranná plexiskla nejen na pokladny, ale i na oddělení informací. V pokladní zóně přibyde navíc podlahové značení doporučených rozestupů,“ doplnil Martin Piterák.

Vzhledem k vládnímu nařízení se společnost Kaufland rozhodla zintenzivnit také pravidelné čištění nákupních vozíků a košíků. „Madla vozíků jsme začali dezinfikovat pomocí prostředku, který má podle laboratorních testů dlouhotrvající antimikrobiální a viry inaktivující účinek. Celý proces probíhá tak, že se nejprve nákupní vozíky a košíky umyjí horkou vodou a poté se nastříkají dezinfekcí, která má účinnost 10 dní. Kontrolu účinnosti provádíme stěry, které pravidelně vyhodnocujeme,“ přiblížil provozní ředitel. Pravidelnou dezinfekcí prochází také K-Scany, které zákazníkům usnadňují nakupovaní už ve třech prodejnách Kauflandu. „I u nich jsou k dispozici jednorázové rukavice, případně hygienické utěrky,“ doplnil.

Posilnili jsme ostrahu u vstupu do prodejen, kde provádíme kontrolu zakrytí obličejových částí a věku 65+ mezi 7-9 hodinou ranní. V prodejnách jsou pro zákazníky navíc vyvěšené instrukce, jak se chovat během nákupu, konkrétní opatření neustále opakujeme také prostřednictvím instore rádia. V něm doporučujeme udržovat minimálně dvoumetrový rozestup od ostatních zákazníků, nabádáme k toleranci a ohleduplnosti a užívání bezhotovostní transakce na pokladně,“ popsal Martin Piterák.

Kaufland také dbá na bezpečnost svých zaměstnanců. Informuje je o obecných hygienických doporučeních a jejich pracoviště vybavil také dezinfekčními gely. Pracovníkům na prodejnách, v distribučních centrech a v masozávodě také zajistil ovoce na podporu imunity.

Všem našim zaměstnancům v provozu bylo také rozdáno několik kusů ochranných roušek pro vlastní potřebu. Ochranných pomůcek je v těchto dnech stále nedostatek. Přesto se nám podařilo zajistit v příštím týdnu další roušky pro naše zaměstnance,“ dodal Martin Piterák.

 

Zdroj: Kaufland Česká republika v.o.s.

Praha, 23. března 2020