Pražské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet má za sebou další vydařený rok. Pohledem čísel se oproti roku 2018 zvýšila návštěvnost centra o 6,3 % na rekordní bezmála 3 miliony návštěvníků, o 7 % vzrosty i obraty.
Dařilo se však i mimo centrum. Fashion Arena Prague Outlet úspěšně obhájila své nájemní smlouvy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozhodl, že použití ustanovení o radius clauses (doložky z rozsahu) nenarušují hospodářskou soutěž, a potvrdil jejich platnost a vymahatelnost.
Z pohledu návštěvnosti byl rok 2019 pro outletové centrum rekordní, k pokoření hranice tří miliónů návštěvníků jich na sklonku roku chyběla necelá tisícovka. V porovnání s rokem 2018 tak jde o 6,3% nárůst. „Velký podíl na tom má sílící zájem zahraničních turistů. Naše centrum se stává vyhledávaným cílem turistických skupin z Evropy, Asie nebo Latinské Ameriky. Nejvíce návštěvníků je ale stále z České republiky. Jedná se většinou o spokojené a loajální zákazníky, kteří se k nám rádi a pravidelně vracejí“ upřesňuje Lenka Čapková, ředitelka Fashion Arena Prague Outlet.
Nárůsty zákazníků, followerů i členů věrnostního programu
O 7 % vzrostly i obraty centra. Pozitivní vliv na ně měl i nejúspěšnější víkend loňského roku. Na listopadovou oslavu 12. narozenin, dorazilo přes 61 000 návštěvníků. Stejný zájem zaznamenal ale i jarní a podzimní Late Night Shopping ve spolupráci s Evropou 2. Skvěle si centrum vedlo i na sociálních sítích – dění ve štěrboholském outletu sleduje již více než 60 tisíc fanoušků na facebooku a necelých 9 tisíc followerů má na Instagramu. Vysokými čísly se mohou pochlubit i díky věrnostnímu klubu – Fashion Club. Od června 2018 se jeho členy stalo již více 45 000 zákazníků, kteří aktivně využívají jak výhodných cenových nabídek, tak i doplňkových exkluzivních služeb. Za rok 2019 tak došlo k nárůstu o 26 000 věrných uživatelů tohoto programu.
Za zmínku stojí i nové obchody a služby: Skechers, hračkářství Sparkys, funkční zimní móda Wellensteyn, multibrandový sportovní obchod Endorphine Republic, Corso Roma a indická kuchyně Satyam. Zásadní bylo rozšíření obchodu sportovní značky NIKE, nyní se totiž jedná o vůbec největší Nike Factory Store obchod v CEE s rozšířeným sortimentem o řadu life style, golf, tenis a dětský sortiment. Prvním nově otevřeným obchodem ve food courtu v roce 2020 je vietnamské bistro Wrap’n’roll.
Prosinec ve znamení charity a definitivní rozhodnutí ÚOHS
V prosinci se centrum angažovalo na sousedské komunitní akci v pražských Štěrboholích. Rozsvěcení vánočního stromku a kulturní pásmo místních dětí podpořila Fashion Arena nejen finančně, ale všem vystupujícím dětem věnovala i věcné dárkové balíčky. V sobotu 14. prosince se uskutečnil křest charitativního kalendáře a názvem „Mrkej a pomáhej“. Projekt vznikl na podporu dvanáctiletého Marka trpícího vzácným locked-in syndromem neboli syndromem zazdění zaživa. Slavnostní křest provázela autogramiáda téměř dvacítky českých herců, kteří se do projektu zapojili. Během ní si zákazníci centra nakoupili kalendáře za 15 000 Kč.
V prosinci ale také skončil téměř tři roky trvající konkurenční spor. V pátek 13. prosince 2019 vydal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže konečné rozhodnutí, v němž potvrzuje, že užitím tzv. „radius clauses“ nedochází k porušení zákona ani k omezení hospodářské soutěže. Rozhodnutí nabylo právní moci 31. 12. 2019.
Úspěšný rok i pro mateřskou VIA Outlets
Fashion Arena Prague Outlet je vlastněna společností VIA Outlets, nejrychleji rostoucím vlastníkem a provozovatelem prémiových outletových center v Evropě. Součástí VIA Outlets je nyní 11 outletových center nacházejících se v devíti zemích střední a západní Evropy. Celkem tedy skupina zastřešuje 1 100 obchodních jednotek na ploše 267 000 metrů čtverečných. Za rok 2019 přivítala dceřinná centra dohromady 32 milionu návštěvníků, což znamená meziroční nárůst o 6,1 %, obrat centra navýšila o 8,4 %. Nově otevřeno bylo celkem 338 obchodních jednotek, 128 z nich byly zcela nové značky, zbylých 210 prošlo rekonstrukcí.
Zdroj: Surikata PR s.r.o.
Praha, 12. března 2020