
Příběh úspěšného růstu s Kaufland Global Marketplace
Historie společnosti EMOS se začala psát v roce 1991 v Přerově, ve kterém začínala jako malá rodinná firma v oblasti elektrotechniky. Společnost vyrostla na B2B obchodním modelu a stala se významným mezinárodním dodavatelem elektronických produktů. V posledním desetiletí pak do obchodního modelu doplnila i segment B2C. Do oblasti B2C v Německu společnost vstoupila a zároveň oslovila zcela novou cílovou skupinu v roce 2023 – po boku Kaufland Global Marketplace.
„Od léta roku 2023 prodáváme naše produkty přímo koncovým zákazníkům prostřednictvím online marketplace Kauflandu. Tím začala nová kapitola v historii naší společnosti,“ vysvětluje Martin Budek, manažer e-commerce ve společnosti EMOS. „Rozhodnutí spolupracovat s Kaufland Global Marketplace bylo pro nás logickou další kapitolou při prosazování naší firemní strategie. Přítomnost na online marketplace Kaufland nabízí jedinečné možnosti, jak zpřístupnit naši značku přímo zákazníkům.“
Kaufland.de: nová země, nová cílová skupina, nový obchodní model
„Zejména německý marketplace Kaufland nám slibovalo ideální podmínky pro vstup do německého B2C byznysu díky velké cílové skupině, která zde každý měsíc nakupuje, a vysokému povědomí o značce Kaufland v zemi,“ říká pan Budek. „Kaufland.de nám umožňuje rychle oslovit nové skupiny zákazníků, a tím dále rozšiřovat povědomí o naší značce v Německu.“
Vstup na německý e-commerce trh, který je jedním z největších v Evropě, však přinesl také výzvy. „Museli jsme se přizpůsobit německým požadavkům, zejména pokud jde o zákonné požadavky a normy pro elektrotechnické produkty,“ konstatuje pan Budek. „V porovnání s právní situací v České republice zde existují rozdíly.“
Osobní podpora: odborné služby jako faktory úspěchu
Společnost EMOS však dokázala tyto problémy rychle překonat i díky službám poskytovaným ze strany Kaufland Global Marketplace: „Zejména osobní podpora pro prodejce byla vždy efektivní a orientovaná na řešení, což nám výrazně usnadnilo přímý vstup na německý trh. Komunikace je vždy přátelská a tým je nám k dispozici, kdykoli potřebujeme podporu. Na tak intenzivní a individuální podporu jsme dosud nebyli zvyklí. Teď jsme opravdu rádi, že ji máme!“ Kromě toho pan Budek označuje tři další bezplatné služby od Kaufland Global Marketplace za klíčové pro úspěch na Kaufland.de: „Automatický překlad údajů o produktech do němčiny, zákaznická podpora 1. úrovně v místním jazyce a zpracování plateb v místní měně.“
Další doplňkové služby, jako jsou reklamy na sponzorované značky, nabízejí prodejcům na Kaufland.de možnost prezentovat svou značku široké cílové skupině ještě výrazněji.
Mezinárodní růst: nové marketplace otevírají přístup k dalším potenciálním zákazníkům
„Skutečnost, že se nám podařilo rychle odstartovat a slavit úspěch s novým obchodním modelem navzdory lokálním výzvám a jazykové bariéře, nás přesvědčila, abychom vstoupili na další marketplace Kauflandu,“ vysvětluje pan Budek. „Proto jsme velmi rádi, že ještě v tomto roce budou spuštěny další dvě marketplace Kauflandu ve Francii a Itálii! Tyto další země nám nabízejí velký potenciál, který chceme spolu s Kauflandem v budoucnu využít.“
Kaufland.fr a Kaufland.it budou otevřeny koncem léta 2025. Ve Francii nakupuje online více než 37 milionů zákazníků a je to země s třetím největším e-commerce trhem Evropy s objemem 60 miliard eur. Hned za ní v pořadí následuje Itálie s více než 22 miliony online zákazníků a objemem trhu 58 miliard eur.
Prodejci tak mohou pouze s jednou registrací oslovit potenciálně 139 milionů online zákazníků na sedmi marketplace Kauflandu.
Pan Budek se přesvědčil, jak snadné je rozšířit vlastní dosah. Krátce po zahájení prodeje na Kaufland.de se společnost EMOS zaregistrovala také na marketplace Kauflandu v České republice a na Slovensku.
Možné je to díky flexibilnímu technickému propojení technologie multi marketplace, která umožňuje prodejcům bezproblémovou integraci svých systémů a jejich centrální řízení. „Propojení dalších marketplace proběhlo hladce. Díky pohodlnému ovládání přes API rozhraní se naše pracovní vytížení zvýšilo jen minimálně. Zároveň se však podstatně zvyšuje náš dosah!“ Aby společnost EMOS co nejlépe využila svého většího dosahu a upozornila zákazníky na své nabídky, využívá různých marketingových nástrojů. S marketingovým nástrojem „poukazy“ nabízí EMOS jako prodejce elektroniky atraktivní slevy. Kromě toho společnost využívá reklam na sponzorované produkty, aby maximálně zviditelnila své nabídky.
Při prodeji na třech marketplace Kauflandu pozoruje pan Budek rozdíly v potřebách zákazníků: „Zjistili jsme, že klíčem k úspěchu na Kaufland.de je často jednoduchost. Naše méně komplexní produkty si zde našly velké publikum. Zde vidíme rozdíl oproti chování zákazníků při nákupech na marketplace v České republice a na Slovensku. Zatímco v Německu se daří méně technicky náročným produktům, zákazníci na Kaufland.cz a Kaufland.sk od nás vyžadují spíše prémiové produkty.“
Tyto poznatky pomáhají společnosti EMOS cíleně přizpůsobovat svou produktovou strategii a maximalizovat svůj úspěch na různých trzích.
Konzistentní zážitek: bezproblémové propojení obchodování v kamenných prodejnách i online
Kromě podpůrných služeb, individuální podpory a možnosti jednoduchého propojení dalších zemí se marketplace Kauflandu vyznačují ještě jednou zvláštností, kterou pan Budek velmi oceňuje: „Kaufland v některých zemích, kde působí jako marketplace, propojuje kamenné prodejny s digitálním obchodem, čímž nám umožňuje ještě větší viditelnost.“

S 1 550 kamennými prodejnami v osmi zemích dosahuje povědomí o značce Kaufland v zemích, kde marketplace působí, až 99 procent a každý měsíc přiláká na online marketplace miliony návštěvníků. Věrnostní programy pro zákazníky, jako je aplikace Kaufland nebo Kaufland Card, která je k dispozici v Německu, České republice, na Slovensku a v Polsku, propojují online a offline svět a utvářejí bezproblémový nákupní zážitek.
Společné vize do budoucna: silné partnerství pro trvalý růst
Spolupráce s Kaufland Global Marketplace pomohla společnosti EMOS nejen podpořit prodej přímo koncovým zákazníkům, ale také výrazně zvýšit povědomí o značce. „S Kaufland Global Marketplace, jako rovnocenným partnerem po našem boku, se cítíme dobře připraveni k dosažení našich ambiciózních cílů,“ dodává pan Budek na závěr. „Naše partnerství neustále nabízí nové příležitosti pro budování značky a věrnosti zákazníků. Neustálé zavádění nových nástrojů a služeb nám dává jistotu, že jsme na správné cestě. Oceňujeme osobní a flexibilní podporu, které se nám zde dostává, a vidíme velký potenciál pro další společný růst v budoucnu.“
Začněte prodávat s Kaufland Global Marketplace zdarma! Zaregistrujte se nyní s promo kódem RETAILNEWS25 a využijte této jedinečné příležitosti. Získejte 3 měsíce bez základního poplatku na všech marketplace Kaufland. Akce trvá do 31. července 2025 – nepropásněte ji a zaregistrujte se.
Napsat komentář