Retail a e-commerce pronikají do průmyslových parků

Internetový obchod ovlivňuje podobu průmyslového developmentu. Jak? Na to jsme se zeptali Tomáše Míčka, ředitele P3 v České republice.

S rozvojem e-commerce se mění způsob zásobování. Zboží už nečeká na zákazníka v obchodě, ale ve skladu, a provozovatelé e-shopů závodí s časem, aby zákazníkovi dodali zboží co nejdříve.

Roste u vás poptávka po skladech ze strany obchodníků?

Retail a e-commerce zabírají na trhu průmyslových nemovitostí v České republice asi 15 %. Celý článek

Potkáme na nákupu svého robota?

V průmyslových odvětvích se setkáváme s automatizací už desítky let a v literárních a filmových zpracováních se objevují humanoidní roboti ještě déle. Přesto by nás překvapilo, kdybychom se s nimi potkali v reálném životě, třeba při nakupování.

Naleznou roboti místo v obchodech a ve skladech? Vyplatí se ekonomicky nebo jsou to zatím jen technologické zajímavosti? Jaké jsou dosavadní výsledky? Zatímco obchodníci v USA už získávají zkušenosti a některé pilotní instalace přecházejí do rutinního používání, v Evropě zaplňují robotické projekty spíše blogy o technologiích a příspěvky na konferencích. Celý článek

Kamenný obchod se digitalizuje, musí…

Vztah kamenný obchod versus online se postupně mění na kamenný plus online a naopak. Zákazník vybavený internetem a chytrým telefonem si zvykl nakupovat cokoliv, nejlépe kdykoliv. Od obchodníků požaduje maximum možného.

V roce 2018 mělo podle šetření ČSÚ v České republice 81 % domácností přístup k internetu. S rozšířením chytrých telefonů se internetové připojení v mobilní síti stalo jednou ze základních služeb mobilních operátorů a online prodejcům ještě více otevřelo cestu k zákazníkům. I proto dnes zákazník bere obchod jako službu, která je vždy k dispozici. Celý článek

Komerční článek

5 tipů, jak zlepšit zákaznickou zkušenost na prodejnách v roce 2020

Doba jde neustále dopředu a každý rok přináší množství novinek, a to i v oblasti retailu. Zákazníci jsou náročnější a každým rokem očekávají lepší servis a zákaznické služby. Důležité je být vždy o krok napřed, než je konkurence, a přinášet zákazníkům něco nového.

Přečtěte si pár tipů, jak si udržet stávající zákazníky a jak přilákat na prodejny zákazníky nové:

1. Vytvořit interaktivní zábavu

Co si pod takovou interaktivní zábavou představit? Celý článek

Miliony do výstavby a modernizace prodejen

Ochota k investicím obchodu do vzhledu a technického vybavení prodejen je i nadále na vysoké úrovni – to platí zejména pro potravinářský obchod.

Největší nákladovou položkou u investic je ve všech odvětvích obchodu optimalizace stávajícího portfolia, jak vyplývá z některých předběžných výsledků studie EHI „Ladenmonitor 2020“.

Za posledních dvacet let proinvestovaly obchodní řetězce v ČR více než 300 mld. Kč a masivní investice do nových a remodelovaných prodejen v řádu miliard ročně stále pokračují. Celý článek

Cesta k úspěchu: Jeden velký, čí více malých ekosystémů?

Čím více propojíme naše zájmy, o to úspěšnější budeme. Nejen jako firma nebo jako stát, ale i jako celý blok.

A. Trendy trhu: Zrození nového retailu. „Tempora mutantur et nos mutamur in illis“ neboli „Časy se mění a my se měníme s nimi (v nich)“. Tak zní jedno z okřídlených latinských přísloví. S tímto moudrem starých Římanů nelze než souhlasit.

Není to tak dávno, kdy jednotlivé ekosystémy – například zemědělský, potravinářský, obchodnický nebo zákaznický – fungovaly v prostředí, které definoval stát. Tyto systémy byly autonomní a na ty další pohlížely buď jako na zdroje příjmů a výhod, nebo naopak s přirozenou nedůvěrou. Celý článek

Pět let českých cechovních norem

Potravinářská komora České republiky a Česká technologická platforma pro potraviny spravuje od roku 2015 systém českých cechovních norem pro kvalitní potraviny. V roce 2017 byl tento systém zařazen na seznam dobrovolných národních značek kvality.

Systém českých cechovních norem nabízí řešení, které jednoznačně definuje kvalitativní požadavky pro široké portfolio potravin a usnadní tak orientaci spotřebitele a partnerů v dodavatelsko-odběratelském vztahu.

Systém českých cechovních norem je odpovědí výrobců potravin a nápojů na dlouhodobé připomínky odborné i spotřebitelské veřejnosti k neexistenci standardů kvality. Celý článek