Firma, která není vidět, jako by neexistovala

„Velký přínos pro reklamu nastal s expanzí LED technologie, kde se forma světla dala zpracovat do nových příležitostí využití, což ocenili hlavně zákazníci v retailu,“ říká Rastislav Valach, jednatel společnosti Ravafol CZ.

Společnost Ravafol CZ působí již několik let na českém a slovenském trhu jako přímý výrobce retailové reklamy a obchodních zařízení. Výrobu, distribuci a montáže reklamy realizuje nejen v České republice a na Slovensku, ale i po celé EU.

Ravafol CZje poměrně „mladá“ firma. Jak byste zhodnotil vaše zkušenosti s realizací reklamních médií pro exteriér a interiér v segmentu retailu?

No, ona už není tak mladá. Na základě požadavků zákazníků na poskytovaní našich služeb jsme založili v České republice dceřinou společnost slovenské matky, která už působí na trhu více než 17 let. Jen vložila své zkušenosti a know-how do produkce pro české zákazníky, což znamená, že dostáváte už zkušenosti přímo do vašeho výsledného produktu.

Naše montážní skupiny operují po celém Slovensku a celé České republice. Proto není problém, abychom byli jeden den v Košicích a druhý den v Karlových Varech. Montážní skupiny vyjíždějí z Prahy, Bratislavy a Banské Štiavnice. Od města Aš po Černou nad Tisou operujeme denně. Podle požadavků klientů pak působíme po celé Evropě.

Nabízíte světelné boxy a loga, světelné 3D nápisy a loga, reklamní totemy, pylony a brány, světelné i nesvětelné reklamy i mnoho dalších možností, jak firmu propagovat. O které typy je největší zájem?

Nabídka je opravdu různorodá a vše záleží na požadavku zákazníka. Naše společnost je čistě výrobní a produkuje zadaný požadavek, kde upravíme nebo vložíme naše zkušenosti do finálního díla s přívlastkem krásné, trvanlivé a cenově výhodné.

Co všechno tedy umíme vyrobit? Naši produkci můžeme rozdělit na tu určenou pro exteriéry a pro interiéry. V případě exteriéru jsou to světelné Lightboxy, světelné 3D nápisy a loga, reklamní totemy, orientační a směrové systémy, reklamní polepy, dekorační fólie, bezpečnostní a protisluneční fólie na skla, vstupní portály, reklamní bannery, billboardy, propagační plakáty, grafické nebo reklamní polepy fasády, LED systémy pro pokladny nebo propagaci, různé POP systémy, obklady stěn a portálů… Pro interiér je to světelné a nesvětelné značení zboží, reklamní polepy na provozovnách, podlahové grafiky, nabídkové boxy, POP systémy, kartonáž, značení provozovny, různé polepovací rychlé akce, reklamní bannery, etikety, akční zboží. No jednoduše, zkuste nás překvapit něčím novým.

Pomáháte firmám, aby byly vidět a aby se vzájemně odlišily. Jedná se tedy o výrobu na zakázku pro jednotlivé klienty. Kde samotná výroba probíhá?

Výrobní hala se nachází u obce Tuklaty, která leží východně nedaleko od Prahy. Právě tady vyškolení pracovníci vyrábějí podle požadavků zákazníků na rozloze několika stovek metrů čtverečních a na moderních technologiích různé prvky.

Výroba v tuzemsku je zpravidla ve srovnání s asijskými dodavateli dražší, ale nabízí vyšší záruky kvality i servisu. Preferují obchodníci tyto výhody, nebo hraje hlavní roli při výběru dodavatele především cena?

Na základě několikaletých zkušeností nepokládám Dálný východ za konkurenci. Mám spíš zkušenost, že výrobek z naší produkce je kvalitativně lepší. Samozřejmostí u našeho výrobku je jednoduché uplatnění záruky. Jestliže budeme brát v úvahu cenu, ani v tomto případě není východ ničím zajímavý. Naše výsledné produkty jsou podle referencí od zákazníků cenově výhodné a na základě zkušeností z praxe se naše cena a kvalita vyrovná už po jednom roce s poloviční cenou z východu. Kupte si něco nekvalitního a laciného a po jednom roce budete kupovat znovu další produkt. To vás v konečném důsledku vyjde pravdu draho.

K vašim klientům patří řada velkých obchodních řetězců. Jak je to s menšími obchodníky?

Ano, pracujeme pro nadnárodní řetězce, kde nás už naučili skákat na požádaní, a právě tento přístup přenášíme také na menší nebo nové zákazníky, kteří takový přístup jen ocení.

Svoji svěřil svoji reklamní expanzi svěřily do našich rukou například značky Kaufland, COOP Jednota, McDonald’s, Jysk, Stavebniny DEK, Dráčik, dm drogerie markt, Planeo, Okay, Auto Kelly, Siko a další.

Jaké změny a trendy lze v případě světelné reklamy v retailu vysledovat za poslední roky?

Velký přínos pro reklamu nastal s expanzí LED technologie, kde se forma světla dala zpracovat do nových příležitostí využití, což ocenili hlavně zákazníci v retailových provozech. V neposlední řadě jsme začali vyrábět také LED TV velkoplošné obrazovky hlavně pro obchodní centra na reklamní pylony, či stěny obchodních center.

LED reklama se nyní dostává do popředí zájmu ve všech segmentech reklamy. Důvodem je zejména nízká spotřeba elektrické energie oproti ostatním světelným zdrojům. LED reklamní tabule slouží k zobrazování barevného pohyblivého obrazu zejména v exteriérech a na velkou pozorovací vzdálenost. Své uplatnění najdou zejména v reklamě, při sportovních akcích, na koncertech a podobně. Velmi oblíbená je reklama ve formě světelných panelů, jedná se o nejběžnější způsob reklamy. Světelné LED panely mohou být jednostranné nebo oboustranné (světelné výstrče) a jako materiál je použit obvykle plastový nebo hliníkový profil. Moderní technologií, která se velmi rozšířila, jsou LED reklamní obrazovky, které mohou mít mnoho podob. Velmi oblíbené jsou také LED displeje. Atraktivní a poutavá prezentace na podsvícených reklamních tabulích zákazníky určitě zaujme. LED displej je jedinečnou technologií pro zobrazení informací z informačních systémů. LED panely jsou optimální zobrazovače pro trvalý chod. Lze je bez problémů využívat, jak v interiérech, tak i ve venkovním prostředí. Displej je složen z malých modulů, které se vzájemně propojují, a lze z nich vytvořit panel libovolné velikosti.

Řešíte rovněž problém světelného smogu?

Tyto předsudky generované hlavně populistickou komunitou politických samozvaných specialistů mi nepřijdou jako důležité, stačí se jet podívat do vyspělého světa, kde reklama jako taková nikomu nevadí a pokud je prospěšná k tvorbě silné střední vrstvy a kapitálu společnosti asi nikdo nebude protestovat a v podstatě to už patří k modernímu světu, což jsem zatím v postkomunistickém prostředí nepostřehl. Máme se ještě co učit…

U řady zařízení z kategorie vybavení prodejen se počítá životní cyklus kolem pěti let, kdy je nutná obnova, resp. modernizace. Jak dlouhá je tato doba v případě reklamních médií?

I v případě reklamy je standardem, že se u nadnárodních společností obměňuje logotyp, nebo se rebranduje kompletní image společnosti. Naše reklamy přesto vyrábíme v kvalitativním provedení s delší životností, což ocení hlavně menší podnikatelé, kteří reklamy tak často neobměňují.

Když má někdo například světelnou reklamu se svým logem, řeklo by se, že mu vydrží, pokud nebude chtít logo měnit. Platí to?

Jak jsem uvedl, naše reklamy se vyrábějí kvalitativně na delší období, než je retailová klasika, vždy jsme ale schopni vyjít vstříc a dokážeme také repasovat stávající reklamu, že je jako nová. Pokud však nebudete dělat údržbu reklamy, je to podobné jako u auta. Bez servisu si dlouho nezajezdíte.

Liší se požadavky obchodníků v zemích, kde působíte, nebo je v této oblasti trend a vkus víceméně globalizovaný?

Požadavky se liší spíš trendem. Někdy jsou ovlivněné místními zvyklostmi a etnikem, ale v podstatě identické složení reklamy bude všude stejné. Rozdíl v reklamních prvcích je dán spíš provozem retailu, umístěním reklamy a povoleními od architektů nebo investorů.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 7-8.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.