Svět sladkostí a snacků hýří nápady a novinkami

Nějaký výrobek z nabídky sladkostí a sladkých snacků nakoupily v roce 2020 prakticky všechny české domácnosti. Na nákup se vydaly v průměru 7krát měsíčně a za jeden průměrný nákup utratily 58 Kč.

V roce 2019, za který jsou k dispozici nejnovější zveřejněná data ČSÚ, zkonzumovali spotřebitelé v České republice na osobu 2,6 kilogramu čokolády. Další 3,6 kilogramu spotřebovali v podobě čokoládových cukrovinek. Nečokoládových cukrovinek jsme v roce 2019 snědli 3,5 kg na osobu a cukrářských výrobků dokonce 6,8 kilogramů. Celý článek

Správně zvolené POS jako podpora prodeje funguje

Koronakrize ovlivnila i zadavatele POS. Značky, které investují, se však snaží vytěžit ze situace na trhu maximu. „I proto letos uvidíme v obchodech velké množství vizuálně krásných realizací“, říká Ing. Marek Končitík, Business Director společnosti Dago.

Úspěšné POS vychází z poznání klienta/zadavatele a brandu. Na ně navazuje určení si cíle, vytvoření strategie řešení POS, kontrola nákupního procesu, nalezení funkčních elementů pro prodej, nalezení benefitů, odlišností atd.

Příprava těchto studií zabere více času než produkce samotného POS. Celý článek

Trendy v retailu 2021

Sledujte zajímavosti ze světa maloobchodu, které vám přináší organizátoři Retail Summit 2021, vrcholového setkání obchodníků a jejich dodavatelů.

Obchod, kde obsluhují roboti

Zákazník odchovaný internetem chce, aby byl pro něj obchod neustále k dispozici 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Řešení našla německá Edeka a v městečku Renningen blízko Stuttgartu zkouší na nádraží nový „convenience“ koncept příznačně nazvaný E24/7. Malý obchod se skládá z několika kontejnerů a zboží si v něm nevybíráte mezi regály, ale na několika dotykových obrazovkách podobně jako v McDonald´s. Celý článek

Potraviny z rostlinných alternativ zrychlují

Koronavirová krize významně prohloubila a urychlila zájem o stravovací návyky, jako je veganství, vegetariánství nebo flexitariánství.

Moderní stravovací návyky, jako je veganství, vegetariánství nebo flexitariánství se na trhu potravin objevily dávno před koronavirovou krizí. Ohlašovaly zodpovědnější životní styl nastupujících generací a souvisely tak s vlnou zvýšeného zájmu o ochranu životního prostředí a zvířat a udržitelný ekonomický rozvoj.

V USA stoupl v době koronavirové krize počet spotřebitelů stravujících se podle některé z těchto diet o více než 20 %. Celý článek

Mana si podmaňuje český retail. Nově také v Kauflandu

Mana je nutričně kompletní potravina ve formě prášků i drinků, kterou vyrábí česká firma Heaven Labs. Původně skromný start-up začal v roce 2014 získávat podíl na trhu přes vlastní internetový obchod.

Od roku 2018 proniká do kamenných obchodních řetězců a dnes má v českém retailu obsazené ty nejdůležitější pozice. Od března 2021 koupíte Manu i v Kauflandu, a to ve všech 134 pobočkách po celém Česku. Odpovídá zakladatel a tvůrce Many – Jakub Krejčík.

Kde všude je dnes Mana zalistovaná?

Celý článek

Samoobslužné pokladny umožňují lépe dodržovat hygienická pravidla

Pokladny slouží nejen k placení, ale dokáží poskytovat i mnoho cenných dat. Díky nim je možné zvýšit komfort pro zákazníky a obchodníkům lépe na ně zacílit a optimalizovat prodejní procesy.

Současná situace urychluje rozšiřování samoobslužných pokladen. Díky nim dochází k menšímu kontaktu mezi personálem a nakupujícími, čímž se snižuje riziko přenosu infekčních nemocí.

Doba, kdy byla pokladna pouze inkasní zařízení, jsou nenávratně pryč. Dnes má pokladna mnoho účelů: na jejím grafickém displeji je možné prezentovat zboží či slevové a marketingové akce. Celý článek

Výdaje do baleného pečiva vzrostly

Chléb a pečivo jsou kategorií, kterou nakupují všechny české domácnosti, a to nejčastěji ze všeho rychloobrátkového zboží – jednou za 2-3 dny.

Frekvence nákupu chleba a pečiva se během let mírně snižuje, nicméně v rámci prvního pololetí roku 2020 se snížila výrazně, skoro o pět procent.

Z hlediska výdajů českých domácností na chléb a pečivo zůstal trh meziročně stabilní, stejně tak z hlediska objemu. Z průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK Czech v období 1. pololetí 2020 vs 1. pololetí 2019 vyplývá, že došlo ke změně preferencí v typu pečiva. Celý článek