Trendy v retailu 2021

Sledujte zajímavosti ze světa maloobchodu, které vám přináší organizátoři Retail Summit 2021, vrcholového setkání obchodníků a jejich dodavatelů.

Obchod, kde obsluhují roboti

Zákazník odchovaný internetem chce, aby byl pro něj obchod neustále k dispozici 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Řešení našla německá Edeka a v městečku Renningen blízko Stuttgartu zkouší na nádraží nový „convenience“ koncept příznačně nazvaný E24/7. Malý obchod se skládá z několika kontejnerů a zboží si v něm nevybíráte mezi regály, ale na několika dotykových obrazovkách podobně jako v McDonald´s. Celý článek

Potraviny z rostlinných alternativ zrychlují

Koronavirová krize významně prohloubila a urychlila zájem o stravovací návyky, jako je veganství, vegetariánství nebo flexitariánství.

Moderní stravovací návyky, jako je veganství, vegetariánství nebo flexitariánství se na trhu potravin objevily dávno před koronavirovou krizí. Ohlašovaly zodpovědnější životní styl nastupujících generací a souvisely tak s vlnou zvýšeného zájmu o ochranu životního prostředí a zvířat a udržitelný ekonomický rozvoj.

V USA stoupl v době koronavirové krize počet spotřebitelů stravujících se podle některé z těchto diet o více než 20 %. Celý článek

Mana si podmaňuje český retail. Nově také v Kauflandu

Mana je nutričně kompletní potravina ve formě prášků i drinků, kterou vyrábí česká firma Heaven Labs. Původně skromný start-up začal v roce 2014 získávat podíl na trhu přes vlastní internetový obchod.

Od roku 2018 proniká do kamenných obchodních řetězců a dnes má v českém retailu obsazené ty nejdůležitější pozice. Od března 2021 koupíte Manu i v Kauflandu, a to ve všech 134 pobočkách po celém Česku. Odpovídá zakladatel a tvůrce Many – Jakub Krejčík.

Kde všude je dnes Mana zalistovaná?

Celý článek

Samoobslužné pokladny umožňují lépe dodržovat hygienická pravidla

Pokladny slouží nejen k placení, ale dokáží poskytovat i mnoho cenných dat. Díky nim je možné zvýšit komfort pro zákazníky a obchodníkům lépe na ně zacílit a optimalizovat prodejní procesy.

Současná situace urychluje rozšiřování samoobslužných pokladen. Díky nim dochází k menšímu kontaktu mezi personálem a nakupujícími, čímž se snižuje riziko přenosu infekčních nemocí.

Doba, kdy byla pokladna pouze inkasní zařízení, jsou nenávratně pryč. Dnes má pokladna mnoho účelů: na jejím grafickém displeji je možné prezentovat zboží či slevové a marketingové akce. Celý článek

Výdaje do baleného pečiva vzrostly

Chléb a pečivo jsou kategorií, kterou nakupují všechny české domácnosti, a to nejčastěji ze všeho rychloobrátkového zboží – jednou za 2-3 dny.

Frekvence nákupu chleba a pečiva se během let mírně snižuje, nicméně v rámci prvního pololetí roku 2020 se snížila výrazně, skoro o pět procent.

Z hlediska výdajů českých domácností na chléb a pečivo zůstal trh meziročně stabilní, stejně tak z hlediska objemu. Z průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK Czech v období 1. pololetí 2020 vs 1. pololetí 2019 vyplývá, že došlo ke změně preferencí v typu pečiva. Celý článek

Jak inovace doopravdy přispívají k růstu byznysu

Jak poznáte, že vám konkrétní novinka přinese dlouhodobý růst a navýší váš byznys, namísto toho, aby vám kanibalizovala stávající prodeje a portfolio?

Asi každý manažer a podnikatel vám potvrdí, že aby firma dlouhodobě rostla, musí přicházet s inovacemi. To se lehko řekne, ale většina inovací na rychloobrátkovém trhu nepřežije víc než tři roky.

Existuje několik mýtů o tom, jak inovace přispívají k růstu byznysu, tedy jaká je jejich „inkrementalita“.

Mnohdy se říká, že každá inovace znamená přírůstek pro naše portfolio nebo dokonce i celou kategorii zboží. Celý článek

Retail 2020 – 2021 mění svět nakupování

Vládní omezení uvalená na provoz obchodů, služeb, gastronomie, zábavy a volného času vedla k dynamickému růstu prodeje elektronického obchodování a ke změnám v chování spotřebitelů.

Pandemie Covid-19 narušila fungování maloobchodu po celém světě. Pro maloobchodníky znamená nutnost, ale také příležitost přehodnotit a transformovat své podnikání tím, že zajistí jeho vyšší odolnost, přinesou nové produkty a obchodní modely a lépe poznají své zákazníky.

Internetové obchody zažily v roce 2020 rekordní rok. Celý článek