Skupina Sklizeno Foods ve 2016 utržila 0,5 miliardy

Sklizeno Foods, síť prodejen kvalitních potravin, v roce 2016 více než zdvojnásobila své tržby a počet prodejen díky propojení s dosud konkurenčními sítěmi My Food a Náš Grunt.

sklizeno_vankovka_malaV roce 2017 chce Sklizeno dosáhnout tržeb ve výši 750 milionů a otevřít 10 nových prodejen především v prémiových obchodních centrech v krajských městech, rozvinout dále vlastní logistiku a rozšířit nabídku i rozvozové oblasti e-shopu, čímž chce dělat kvalitní potraviny dostupnější jak regionálně, tak finančně.

V roce 2016 došlo spojením Sklizeno s dosud konkurenčními sítěmi My Food a Náš Grunt ke vzniku nové skupiny Sklizeno Foods. Ta v součtu utržila v roce 2016 520 milionů Kč. Největší podíly na tržbách má původní Sklizeno (270 milionů, 12% růst oproti 2015), Náš Grunt se podílel 150 miliony (tržby oproti 2015 neměnné) a My Food 101 miliony Kč (67% růst tržeb oproti 2015).

„Kvalitní potraviny jsou segment, který neustále roste, i když pomaleji než v minulosti. Už déle jsme si uvědomovali, že musí dojít ke konsolidaci trhu, aby růst mohl pokračovat a ještě zrychlit. Růst je totiž možný pouze, pokud na kvalitní potraviny dosáhne ještě více zákazníků a zvýší se informovanost o rozdílech mezi potravinami. Jednoduše musíme výrazně zvýšit obrat, aby se našim dodavatelům vyplatilo vyrábět kvalitní potraviny za lepší ceny, a aby si je mohlo dovolit více zákazníků. Musíme investovat do edukace a musíme investovat do rozšiřování sítě prodejen. Je to spirála, která, jak doufáme, povede k tomu, že kvalitní potraviny nebudou brány za nadstandard, ale za součást běžné nabídky,” vysvětluje Petr Borkovec, ředitel Sklizeno Foods.

V roce 2017 se v rámci rebrandu prodejny všech 3 sítí sjednotí pod modernizovanou značku Sklizeno a v plánu je v roce 2017 docílit tržeb ve výši 750 milionů. K tomu napomůže několik plánovaných aktivit:

  • Zvětšení sítě prodejen z aktuálních 46 na 56. V prvním čtvrtletí se otevřou prodejny v Praze Nový Smíchov, Černý Most a Bělohorská. Ve druhém kvartálu zvládneme otevřít Brno Hlavní nádraží, Praha Centrum Chodov, Dobřichovice a Ostrava Nová Karolína. Další místa jsou v jednání.
  • Modernizace a v některých případech přestavba všech poboček spojená s rozšířením a zatraktivněním sortimentu dle nového Kodexu kvality Sklizeno.
  • Rozšíření e-shopu Sklizeno z hlediska nabídky (přibudou některé produkty, které byly dosud dostupné jen v prodejnách) i dostupnosti. Na začátku roku e-shop rozšířil rozvozové oblasti a vozí nově už do deseti krajských měst a expanze bude pokračovat.
  • Vybudování vlastní logistiky a skladu, kterým ušetří cesty dodavatelům. Ti už nebudou muset objíždět jednotlivé prodejny a zjednoduší rovnoměrné zásobování prodejnám. Tím klesají náklady pro všechny strany, což se postupně projeví v koncových cenách pro zákazníka.
  • S tím spojené strategické dohody s některými výrobci a farmáři, kterým Sklizeno pomůže rozšířit výrobu, spolupracuje s nimi na vývoji kvalitnějších produktů a bude odebírat a rozvážet do prodejen většinu produkce. Dnes se jedná především o oblast drůbežího a hovězího masa, vajíček z volného chovu, bezlepkového pečiva apod.
  • Rozšíření záběru vlastní výroby. Ta se pod dohledem top šéfkuchaře Richarda Fuchse zaměřuje především na čerstvé saláty, dezerty a snacky a pod brandem Navařeno na kvalitní hotová jídla, polotovary a lahůdky. Tato nabídka je dostupná online i v prodejnách.

 

 

Zdroj: Sklizeno

Praha, 1. března 2017