Skupina KMV potvrzuje pozici lídra na českém trhu

Karlovarské minerální vody, největší výrobce přírodních minerálních a pramenitých vod v České republice a ve střední Evropě, svými výsledky za první čtvrtletí roku 2015 potvrdily svou vůdčí pozici v oblasti prodeje nealkoholických nápojů v ČR.

Za první čtvrtletí roku 2015 dosáhla celá skupina KMV obratu 1,18 mld. Kč, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst o 9 %.

„Data agentury Nielsen potvrzují, že vedle oblasti prodeje minerálních a pramenitých vod si skupina KMV udržuje v ČR vedoucí pozici také v rámci celého sektoru nealkoholických nápojů*, kde za posledních 12 měsíců (duben 2014 – březen 2015) na maloobchodním trhu potravin a smíšeného zboží dosáhla objemový tržní podíl 29,0 %,“ říká Veronika Jeřábková, Senior konzultant ze společnosti Nielsen.

Na Slovensku si skupina KMV drží druhou pozici na místním trhu balených minerálních vod.

V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v přírodních ochucených minerálních vodách.

Dalšími významnými exportními zeměmi jsou například Polsko, Německo, ale také USA nebo Spojené arabské emiráty.

Začátkem letošního roku skupina KMV rozšířila své evropské působení odkoupením dvou nejvýznamnějších nápojářských firem v Maďarsku (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz), čímž vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod a nápojů ve střední Evropě.

„Předpokládáme, že letos celá evropská skupina KMV vyrobí a prodá miliardu litrů balených vod a nealkoholických nápojů a obrat dosáhne 6,3 miliardy korun,“ uzavírá generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

* nealkoholické nápoje = minerální a pramenité vody, ovocné džusy, sycené nápoje, ledové čaje a sirupy

 

Zdroj: Karlovarské minerální vody, a.s.

Praha, 22.června 2015