Reklamy na internetu motivují ke koupi polovinu lidí

Polovina lidí do 60 let, kteří nakupují na internetu, si někdy objednala zboží na základě reklamního banneru. Tedy viděla reklamu, poté klikla na odkaz a zboží koupila. 13 procent z nich nakupuje tímto způsobem celkem často.

Náchylnější k těmto reklamám jsou ženy. Bannery zabírají především u oblečení, potravin, elektroniky a léků. Vyplývá to z průzkumu, který pro banku Cetelem realizovala agentura Stem/Mark. Průzkum zjišťoval návyky Čechů při nakupování na internetu.

Dále z něj například vyplynulo, jak moc důležitá je pro Čechy reputace prodejce. Drtivá většina ji zohledňuje při výběru obchodu a platby za zboží. Téměř polovina se o ni zajímá při každém nákupu. Vůbec si reputaci prodejce nezjišťuje pouhé necelé procento lidí. Především však proto, že již mají s daným prodejcem zkušenost nebo je cena zboží tak nízká, že jim to nestojí za námahu.

Raději dopravu zdarma, než rychlé doručení

Při výběru konkrétního internetového obchodu hraje u Čechů vedle reputace prodejce (93 procent) zásadní roli také cena zboží (97 procent) a šíře sortimentu (94 procent). Dopravu zdarma zohledňuje 85 procent stejně jako možnosti platby, které jsou pro lidi důležitější než rychlost doručení (79 procent). Existence dostupného výdejního místa hraje roli u 73 procent respondentů.

Nakupovat výhradně na internetu? Většina Čechů si to prý dovede představit

Průzkum také zjišťoval, nakolik by Češi byli ochotní nakupovat zboží výhradně přes internet. Většina lidí, kteří si již zboží přes internet objednávají, si to dovede představit (53 procent), další necelá dvě procenta uvedla, že už tak nakupují. Na otázku, zda by respondenti nakupovali většinu věcí přes internet, odpovědělo kladně 63 procent a dalších 5 procent uvedlo, že si již většinu věcí online pořizuje. Nakupovat více přes internet než v kamenných prodejnách jsou přitom ochotní spíše muži.

Přes internet Češi nejčastěji nakupují elekroniku (82 procent), oblečení (73 procent), obuv (37 procent), kabelky a tašky (35 procent), šperky a hodinky (31 procent) či například spodní prádlo (30 procent).

Online průzkum, 512 respondentů, populace 15 – 59 let

 

Zdroj: Cetelem

Praha, 15. května 2016