Praha je srdcem středoevropského luxusu

Podle nejnovější zprávy CBRE přišlo do České republiky od roku 2010 třináct luxusních značek a 15 brandů zaměřujících se na vyšší cenovou kategorii a business.

Většina luxusních značek pochází z Evropy a zaměřuje se na módu a módní doplňky, jako Fendi nebo Jimmy Choo. Kromě nich na trh pronikly i americké značky Tiffany & Co. a Dolce Gabbana. Do konce roku zahájí prodej značky COS a Stuart Weitzman.

Praha je pro většinu značek mířících na vyšší cenovou třídu a luxus, které chtějí expandovat do regionu střední a východní Evropy, jednoznačnou volbou. „Je to dáno její atraktivní polohou v srdci Evropy, jako i oblíbeností mezi zahraničními návštěvníky, kteří donedávna táhli poptávku po luxusním zboží ,“ říká Tomáš Beránek, Head of Retail ze společnosti CBRE. Historické památky v úzkém centru Prahy jsou propojené hlavními nákupními třídami a zabezpečují tak přirozený tok potenciálních zákazníků.

V minulosti táhli poptávku z velké části právě turisti, zpočátku z Ruska, postupně pak přibývala asijská klientela. Nicméně tento trend se obrací a Češi, kteří si v posledních letech na luxus začali navykat, teď tvoří téměř polovinu poptávky.

Luxusní značky v ČR od roku 2010

  • Boucheron
  • Agent Provocateur
  • Fendi
  • Bulgari
  • Dolce Gabbana
  • Carollinum (Rolex)
  • Tiffany & Co.
  • Jimmy Choo
  • Tod’s
  • Zenith
  • Tombolini
  • Moncler
  • Brioni

Některé značky jako například Ralph Lauren, Chanel nebo Armani v ČR zatím chybí a předpokládáme, že budou na český trh postupně pronikat. „Čekají ale na ideální podmínky, včetně prostoru a místa, které si představují. Počkat tři roky nebo pět let pro ně není žádná doba,” přibližuje strategii luxusních značek na českém trhu Tomáš Beránek z CBRE.

Značky vyšší cenové kategorie v ČR od roku 2010

  • Crabtree & Evelyn
  • Karen Millen
  • Porsche Design
  • Aeronautica Militare
  • T.M.Lewin
  • French Connection
  • La Martina
  • Michael Kors
  • Minelli
  • Peak Performance
  • Kiehl’s Since 1851
  • Sinéquanone
  • Tosca Blu
  • Woolrich
  • Twin Set

Zdroj: CBRE Group

Praha, 22. července 2015