Výrobce substrátů AGRO CS zvedl tržby na 1,8 miliardy

Společnost AGRO CS, která je předním českým výrobcem zahradních substrátů, travních směsí a hnojiv, utržila v roce 2015 1,8 miliardy korun. Oproti roku 2014 se jedná o nárůst o 9 %. AGRO CS se v loňském roce rovněž stalo vlastníkem běloruského rašeliniště, těžební licence firmě postačí na více než třicet let. Celý článek

Dopravce spouští placení kartami přímo v autobusech

Společnost MasterCard a BusLine, třetí největší dopravce v České republice zaměřující se na autobusovou dopravu, společně spustily možnost placení za jednotlivé jízdné pomocí bezkontaktních platebních karet přímo v autobusech. Na projektu se rovněž podílejí ČSOB a EM TEST. Celý článek

Virtuální interakce

GfK zveřejnila výsledky výzkumu ve 22 zemích, podle kterého téměř čtvrtina online zákazníků (23 procent) souhlasí1 s tím, že virtuální interakce s lidmi nebo virtuální návštěvy míst mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk na místě osobně. Těch, kteří s tím nesouhlasí1, je jen 15 procent.

Celý článek

V obchodech lidé nechtějí pracovat kvůli nízkým platům

Další oblast, kde se se stále obtížněji daří obsazovat volná pracovní místa, je maloobchod a retail. Důvody jsou nasnadě: nízké platové ohodnocení, častá práce o víkendech a svátcích, a u některých profesí hmotná odpovědnost. Neustálý hlad po nových pracovnících také způsobuje vysoká fluktuace v tomto oboru. Celý článek

Řada restaurací i letos ohrožuje zdraví spotřebitelů

Výsledky letošních kontrol Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) v provozovnách společného stravování ukazují, že situace v oblasti nejzávažnějších prohřešků – závažná porušení hygieny potravin ohrožující zdraví spotřebitele – zůstává ve srovnání s minulým rokem na stejně nepřijatelné úrovni. SZPI v segmentu společného stravování působí jako kontrolní orgán od 1.1. 2015. Celý článek

Kaufland získal Zlatou pecku za aprílový spot Schöne Velikonoce

Prestižní soutěž Prima Zlatá pecka zná své vítěze, výsledky byly vyhlášeny ve čtvrtek 25. února v pražském klubu Lávka. Slavnostní večer byl letos spojen s 20. ročníkem Noci reklamožroutů, v rámci níž se promítají nejlepší světové reklamy. Jednu z dvaceti ocenění získala i společnost Kaufland, a to v kategorii TV spot. Celý článek

Tesco spouští nový program pro neziskové organizace

Společnost Tesco dnes spustila unikátní program „Vy rozhodujete, my pomáháme“, který je zaměřený na podporu lokálních neziskových a příspěvkových organizací. Cílem programu je podpořit tyto instituce, kterým finanční odměna pomůže zrealizovat nominovaný projekt. Celý článek

Retail in Detail 2016

Úspěšné podnikání v maloobchodě je založeno na zvládnutí řady detailů, aneb „Retail is Detail“. Tato všeobecně uznávaná poučka stála v roce 2000 u zrodu série specializovaných konferencí Retail in Detail. Celý článek

Mars a Snickers s podezřením na výskyt plastových úlomků

V návaznosti na oznámení společnosti Mars Nederland B.V. ohledně rizika výskytu úlomků červeného plastu v některých produktech, které výrobce stahuje z 55 zemí včetně ČR, Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) na základě notifikace evropského systému rychlého varování (RASFF) a následného šetření u distributora upřesňuje rizikové výrobní šarže na tuzemském trhu: Celý článek

Heureka chystá projet Certifikace, vyškolí si odborníky

Možnost proniknout do tajů Heureky, znát všechna zákoutí a umět z ní vytěžit maximum – to je vize projektu, který koncem února spouští největší nákupní portál a cenový srovnávač Heureka.cz. Plánovaný projekt certifikace je určen všem agenturám a odborným konzultantům, kteří svým klientům chtějí z Heureky vytěžit maximum. Celý článek

Spotřebitelé se zajímají o nové platební technologie

Společnost MasterCard představila výsledky průzkumu, podle kterého spotřebitelé v roce 2015 více než zdvojnásobili poptávku po digitálních platbách. Tento vývoj odráží celosvětový trend, kdy spotřebitelé během jednoho roku více než zdvojnásobili poptávku u bank a u obchodníků po možnostech placení mobilními technologiemi. Celý článek

Dachser posílil spojení s jižní Evropou

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic zavedl na začátku února nové denní spojení do španělské Barcelony. Tato pravidelná přímá linka je reakcí na zvyšující se exportní a importní aktivity v jižní Evropě. Celý článek

Skupina COOP a Mendelova univerzita v Brně zahájili spolupráci

COOP s Provozně ekonomickou fakultou podepsaly rámcovou dohodu o vzájemné spolupráci při vzdělávání studentů, praxích, nabídkách zaměstnání a přípravě společných projektů. Spolupráce navazuje na vzdělávací program Skupiny COOP, která již provozuje 10 středních škol po České republice. Celý článek

Billa za tři roky ušetřila 23 % na energiích

Společnost Billa v roce 2012 spustila projekt na úsporu všech energií, které využívá k provozu svých nákupních ploch i skladů. V rámci projektu každoročně modernizuje desítky svých prodejen, do kterých jsou instalovány moderní šetrné chladicí a mrazicí zařízení, pekárny či grily, ale i šetrné systémy osvětlení, vytápění a větrání. Celý článek

Značka Bohemia přichází s brambózní strategií

Výrobky tradiční značky Bohemia patří u českých konzumentů slaných pochoutek mezi ty nejoblíbenější. Bohemia své příznivce nyní potěší hned dvěma novinkami. Od února zahajuje zábavnou kampaň, kterou povedou dvě rozpustilé bramborové postavičky Zemák s Křupákem. Celý článek

Penny zpříjemní nakupování živě moderovaným rádiem

Společnost Penny Market zavádí nový komunikační kanál pro své zákazníky. Od 18. února zahájí vysílaní Rádio PENNY live, které svým programem od pondělí do soboty zpříjemní na všech 357 prodejnách v České republice čas strávený nakupováním statisícům zákazníků. Živé vysílání zprostředkuje dlouholetý partner společnosti, rádio MAX. Celý článek

Billa otevřela v Ostravě již třetí prodejnu

Široký výběr produktů, regionální speciality, moderní prodejní plocha vybavená energeticky úspornými chladícími a mrazícími systémy. Nový supermarket Billa v Ostravě – Mariánských Horách se zařadí mezi nejmodernější obchody Billa v České republice. Celý článek

Americké koncepty chtějí do Česka

Česká republika je pro americké franšízové sítě stále atraktivní. Svědčí o tom i nová vlna značek, které projevily zájem o vstup na náš trh. Pochází nejen z oblasti gastronomie, ale najdeme mezi nimi i síť trampolínových center. Celý článek

Žádný sníh, velké slevy

Na základním lyžařském vybavení je možné ušetřit 10 000 Kč. Dosavadní nedostatek sněhu na horách vede obchodníky k výraznému zlevňování zimního a lyžařského vybavení. Za akční ceny je možné pořídit nejen lyže, ale také oblečení a další lyžařské doplňky, jako jsou brýle, rukavice či helmy. Celý článek

Vychutnejte si SALIMA menu!

Potravinářský veletrh SALIMA oslaví letos jubilejní 30. ročník. Již po třicáté se tedy otevřou brány brněnského výstaviště, aby přivítaly odborníky, obchodníky i veřejnost. Po dvou letech čeká letošní návštěvníky mezinárodních veletrhů SALIMA/vinex-MBK-INTECO, které začnou 17. února 2016, opět několik změn a novinek. Celý článek

Český minipivovar uspěl v mezinárodní konkurenci

Stovky malých i velkých pivovarů se utkaly v Českých Budějovicích o titul Zlatá pivní pečeť 2016. Pořadatelé třetí největší degustační akce svého druhu na světě nyní ohlašují vítěze. Hlavní cenu získal Světlý nefiltrovaný ležák 11 % – Jan Wünsch z Pivovaru Jílovice. Celý článek

Rok 2015 byl pro společnost Auto Palace rekordní

Pro dealerskou skupinu Auto Palace byl loňský rok nejlepší v historii působení firmy v ČR. Společnost upevnila svojí pozici v top 3 největších tuzemských prodejců automobilů. Firma vloni hospodařila s celkovým obratem 4,94 mld. Kč a prodala 11 910 nových a ojetých automobilů. Celý článek

Valentýn: Češi vs. Slováci

Ženy touží po květinách a dovolené, muži po alkoholu a knihách. Den svatého Valentýna – anglosaský svátek, jenž připadá na 14. února, si podle průzkumu pro společnost Tesco oblíbila již více než polovina Čechů. Celý článek

CBRE rozšiřuje retailový tým

CBRE rozšiřuje své aktivity v oblasti maloobchodních nemovitostí a posiluje tým na Moravě. Novou kolegyní, zodpovědnou za pronájmy nákupních center a vytváření nových obchodních příležitostí v této oblasti, je Radana Boudná. Celý článek

Tesco představuje zábavnou mobilní hru

Společnost Tesco reaguje na rostoucí popularitu mobilních a tabletových her a představuje českou verzi hry Moje malé Tesco, která se stala jednou z nejúspěšnějších mobilních her v Maďarsku. Hráč se stává manažerem obchodu, který nyní zná jen z pohledu zákazníka, a stará se o veškerý jeho chod. Celý článek

Loňský rok byl z pohledu obchodníků rekordní

Pokračující chuť lidí více utrácet potvrzují i obchodníci s oblečením a sportovními oděvy. „V kurzu jsou zejména módní lyžařské bundy, kalhoty nebo svetry a kategorie oděvů pro relaxaci a sportovní aktivity. V první polovině ledna rostly tržby oproti loňsku dokonce přes dvacet procent,“ uvedl Jan Procházka, ředitel centra s módním oblečením Freeport Hatě. Celý článek

Češi nakupují on-line stále častěji

Češi rádi nakupují na internetu. Tento fakt je v roce 2016 již neoddiskutovatelný. Jaký ale je typický český e-zákazník? Jak se postupem času mění a jak vidí sám sebe? A o čem to vypovídá z pohledu e-shopů? Na tyto otázky hledala odpovědi Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve svém pravidelném výzkumu. Celý článek

Karlovarské minerální vody vstupují do provozu prodejních automatů

Karlovarské minerální vody (KMV) rozšiřují své aktivity do nové oblasti – odkupují české, slovenské a maďarské provozy společnosti Selecta, významného hráče v oblasti vendingu, tj. provozování prodejních a nápojových automatů. Zároveň KMV získaly většinový podíl v české firmě Š&Sch s obdobným zaměřením. Celý článek

InCard MasterPass nově zaplatíte i v Globusu

Společnost MasterCard přichází s dalším rozšířením platebních možností na českém trhu. Spolu se společností Globus představila inovativní řešení pro rychlou a efektivní platbu v hypermarketech. Zákazníci hypermarketu v pražských Čakovicích nyní mohou zaplatit svůj nákup pomocí svého chytrého mobilního telefonu a globální platební služby MasterPass. Celý článek

BIOFACH klepe na dveře!

Vážení čtenáři RetailNews, zajímáte-li se o trendy a novinky v biosektoru a přírodní kosmetice, tak si zaznačte do svých diářů datum 10. až 13. února. V těchto dnech se koná na výstavišti v Norimberku světový veletrh biopotravin BIOFACH a mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky VIVANESS. Celý článek

Pivovar Ferdinand má optimistické vyhlídky

Benešov: V letošním roce plánuje benešovský pivovar do oprav a investic vložit zhruba 10 mil. Kč. Hlavní investicí by měla být další etapa prací v oblasti úspor energií, taktéž se finalizují práce na projektu vlastní pivovarské restaurace přímo v areálu pivovaru. Celý článek

AMSP ČR a profesní spolky zahajují změny v tuzemském řemesle

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, společně s 23 profesními spolky zahajuje historicky největší ofenzivu na podporu řemesel. I přes různorodost živnostenských profesí, začínají tuzemští řemeslníci a jejich odborní zástupci sjednocovat zájmy v oblasti kvality výrobků a služeb, přístupu ke vzdělávání a prezentace odborné práce. Celý článek

Oslavte s námi jubileum!

Jubilejní, již třicátý potravinářských veletrh SALIMA 2016 se blíží. Za necelý měsíc se otevřou brány brněnského výstaviště, aby přivítaly odborníky, obchodníky a poučenou veřejnost na mezinárodních potravinářských veletrzích SALIMA/VINEX, MBK a INTECO, které proběhnou v termínu od 17. do 20. února 2016 na brněnském výstavišti. Souběžně s těmito veletrhy bude probíhat mezinárodní veletrh obalů a tisku EmbaxPrint. Celý článek

Původ potravin sleduje většina Čechů

Místo původu potravin je při nákupu jedním z rozhodujících faktorů pro řadu Čechů. Tři čtvrtiny zákazníků (77 %) v obchodě zjišťují místo výroby daného produktu, primárně tuto informaci sledují u čerstvých výrobků. Nejvíce je zajímá původ ovoce a zeleniny, masa a mléčných výrobků. Čeští zákazníci se také poměrně často vyhýbají polským výrobkům, podle průzkumu společnosti MasterCard je více než třetina z nich (37 %) obvykle nekupuje. Celý článek

Kaufland spolupracuje s Greenpeace

Společnost Kaufland se dobrovolně připojila k Detox kampani organizace Greenpeace. Přijetím výzvy se společnost Kaufland zavázala přestat používat při výrobě textilu a obuvi látky, které poškozují životní prostředí. Celý článek

Obchodní dům Kotva získal oficiální čínské jméno

Obchodní dům Kotva cílí na čínské turisty a jako první moderní pražská budova získala své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfucius Institutu při Univerzitě Palackého v Olomouci a spolu se sloganem bude používáno ve všech kampaních orientovaných na čínského zákazníka. Celý článek

Podle Eurostatu je Česko v deflaci

Spotřebitelské ceny meziměsíčně klesly o 0,1 %, meziročně stouply o 0,1 %. Inflace i nadále atakuje nulu. Oproti prognóze centrální banky je odchylka sedmi desetin procentního bodu nebývale vysoká. Podle harmonizovaného cenového indexu Eurostatu byla česká ekonomika v prosinci 2015 dokonce v deflaci – s poklesem HICP o 0,1 %. Celý článek

Retail Summit 2016 trhá rekordy

Praha, 11.1. 2016 – Retail Summit 2016 zřejmě v řadě směrů dosáhne rekord v 22 leté historii tohoto největšího setkání obchodníků ve střední a východní Evropě. Bohatý program s více než 120 řečníky přilákal nejen nejvíce komerčních partnerů, ale také vysoké počty účastníků reprezentujících obchod i výrobu. Velmi potěšitelné je vysoké zastoupení nezávislých, malých a středně velkých firem. Celý článek

Česká e-komerce v roce 2015 předčila očekávání

Nejrušnější období roku mají (nejen) internetoví obchodníci za sebou, a tak je vhodný čas na rekapitulaci výsledků. Rok 2015 byl pro českou e-komerci nad očekávání úspěšný, zároveň také příslibem do budoucna. Jak potvrzují nejnovější údaje Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi jednoduše nakupují on-line opravdu s oblibou. Celý článek

TPK pevnou součástí světové mlékárenské skupiny Savencia

Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s. – pod tímto novým názvem vstupuje do roku 2016 jeden z nejvýznamnějších tuzemských výrobců sýrů, společnost TPK, spol. s r.o. Firma se sídlem v Hodoníně, výrobce silných strategických značek Sedlčanský, Král Sýrů, Lučina, Apetito, Pribináček či Liptov tak převezme nový firemní název Savencia. Celý článek

Většině Čechů se v roce 2015 dařilo

Tři čtvrtiny Čechů považují rok 2015 za úspěšný. O něco lépe přitom hodnotí svůj soukromý život než ten pracovní. Ještě více je český národ optimistický ve výhledu do letošního roku. Pozitivní nálada panuje zejména mezi lidmi do 30 let věku a lidmi s vysokoškolským vzděláním. Celý článek

Novinka v zákoně na ochranu spotřebitele

Novela zákona o ochraně spotřebitele nabyla 28. prosince 2015 účinnosti a obchodníci jí musí věnovat pozornost. Přináší jak části týkající se ochrany spotřebitelů proti nekalým praktikám či klamavému chování, tak zcela nově možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Celý článek

DámeJídlo.cz sleduje trendy chutí Čechů

V České republice rok od roku roste obliba dovážky jídel z restaurací. Online služba DámeJídlo.cz, která pokrývá v tomto segmentu 80 % trhu, má proto dobrý přehled o chutích Čechů a jejich vývoji.  Nejvíce si lidé tradičně objednávají pizzu a největší nárůst popularity zažívají burgery, ale i vegetariánská kuchyně. Celý článek