Makro Cash & Carry ČR spouští službu pro tvorbu webových stránek pro gastronomické provozy zcela zdarma

Velkoobchod Makro od začátku tohoto roku nabízí zdarma všem provozovatelům gastronomických provozů bez výjimek intuitivní, jednoduché řešení pro rychlou tvorbu webových stránek včetně široké databáze ilustračních fotografií a implementace SEO optimalizace.

Webové stránky jsou v aplikaci stavěny tak, aby nabízely co nejlepší dohledatelnost v online vyhledávačích, a jsou plně responzivní. Samozřejmostí je zohlednění aktuální legislativy týkající se ochrany osobních dat (GDPR).

Podnikatel se v případě zájmu o stránky může obrátit na svého obchodního zástupce Makro nebo podá žádost prostřednictvím webového formuláře. Následně je kontaktován operátorem, který s ním provede základní úkony pro spuštění stránek. Samotná správa webu je velice jednoduchá a intuitivní.

V dubnu 2018 se k aktuálnímu balíčku přidá rezervační systém, který představuje značné ušetření času a nákladů pro podnikatele za současného zvýšení komfortu zákazníků. Ti čím dál častěji preferují rezervace v online prostředí dostupné 24/7. Podnikatelům je zároveň k dispozici poradní tým na telefonu či online a emailová podpora.

„Digitální služby zdarma nabízíme v době, kdy jsou podnikatelé v gastronomii pod stále větším tlakem. Potýkají se s nedostatkem kvalitní pracovní síly a rostoucími náklady na provoz. Věříme, že námi nabízená digitální řešení jim pomohou s běžnou administrativou a oni se budou moci více věnovat samotné gastronomii, svým zaměstnancům a zákazníkům,“ komentuje projekt Guillaume Chêne, výkonný ředitel Makro Cash & Carry ČR.

Skupina Metro se globálně zaměřuje na podporu drobného podnikání, kde digitalizace hraje klíčovou roli. Především v oblasti gastronomie byl identifikován velký rozdíl mezi online vybaveností restauračních zařízení a očekáváním dnešních zákazníků. Česká republika je jednou z prvních zemí, která digitální služby zdarma profesionálům v gastronomii nabízí.

Za vývojem digitálních řešení pro podnikatele pod hlavičkou Digitálního Klubu Metro Group stojí úspěšný program Metro Accelerator, který skupina Metro realizuje od roku 2015 ve spolupráci s Techstars. Projekt se zaměřuje na vyhledávání startupů přinášejících inovativní řešení pro oblast digitalizace v pohostinství. Provozovatelem služby je Horeca Digital, sesterská firma společnosti Makro.

Mezinárodní kontext

Členové skupiny Metro poskytují online aplikace svým zákazníkům zdarma v rámci Digitálního Klubu Metro Group od začátku roku 2018. Program byl zatím úspěšně spuštěn v Německu, Belgii, Polsku, Maďarsku, Rakousku, Francii, Portugalsku, Turecku, Itálii, Rusku, Rumunsku, Španělsku a v České republice. Během roku 2018 by skupina měla získat 50 000 členů. Do roku 2020 se pak k Metro Digitálnímu Klubu má připojit 500 000 podnikatelských subjektů. Cílem skupiny je podpořit růst segmentu, odlehčit podnikatelům od zbytečné administrativy a poskytnout jim více času a prostoru pro vzájemnou spolupráci i sdílení know-how a zkušeností.

Platforma pro správu webu

Projekt Horeca Digital od svého spuštění roku 2016 úspěšně prošel testovací fází u 500 zákazníků napříč evropskými státy. Testováno bylo celkem 68 různých digitálních platforem a aplikací. Aktuální digitální balíček již aktivně používá více než 15 000 podniků. Na základě zpětné vazby od zákazníků se podařilo určit, že implementace správných technologických řešení dokáže zákazníkům Horeca segmentu ušetřit až 3 hodiny práce denně a snížit náklady až o 10 %.

„Naši zákazníci reagují na novou technologickou platformu s nadšením. Společně se nám podařilo připravit a zdokonalit celou škálu aplikací a technologických řešení, díky kterým se mohou podniky rychleji rozvíjet a využívat příležitosti na trhu,“ komentuje výsledky projektu Olaf Koch, předseda správní rady Metro AG.

Zákaznická skupina hotelů, restaurací a cateringových společností (Horeca) je jednou z nejsilnějších podnikatelských skupin na evropském trhu s ročním revenue přesahujícím 420 miliard EUR. Nové technologie přinášejí řadu příležitostí pro rozvoj této oblasti služeb, minimalizaci nákladů a zvýšení zákaznické spokojenosti. Technologická řešení připravovaná v rámci skupiny Metro se zaměřují na Business Operations a Customer Experience.

 

Zdroj: MAKRO Cash & Carry

Praha, 1. března 2018