MAGGI mění recepturu svých produktů

Oblíbená značka MAGGI přichází s  novým závazkem. Do roku 2020 chce ve svých výrobcích snížit obsah soli o 10 %. Znamená to, že do tří let v produktech ubyde minimálně 36 tun soli.

V souvislosti s tím MAGGI představuje novou strategii Kitchen Cupboard neboli strategii kuchyňské skřínky, jejímž cílem je odstranit umělá barviva, konzervanty a také snížit obsah soli a naopak vyrábět produkty, které budou v maximální možné míře obsahovat přírodní suroviny. Tento dobrovolný závazek MAGGI vyplývá ze snahy společnosti Nestlé o neustálé zlepšování kvality života a přispívání ke zdravější budoucnosti.

„Novými závazky, které jsme si na následující období stanovili, naplňujeme přání spotřebitelů, kterým čím dál tím více záleží na složení našich produktů. Proto se při vývoji výrobků orientujeme na běžné kuchyňské suroviny, jako jsou bylinky, koření, bramborový škrob apod., tedy suroviny, které všichni známe a používáme v kuchyni. Strategií KC se zavazujeme přizpůsobit současné receptury a vyvíjet nové produkty bez umělých barviv, maltodextrinu, modifikovaných škrobů a jiných a nahradit je přírodními surovinami,“ uvádí Katarína Žumárová z marketingu značky MAGGI.

Motivací pro neustálé zlepšování portfolia výrobků je mimo jiné fakt, že v České republice je průměrná denní spotřeba soli na osobu až 13g, což je jeden z nejvyšších příjmů soli na osobu v rámci OECD a druhý nejvyšší v rámci Evropské unie. Přitom podle Světové zdravotnické organizace (WHO) je doporučená konzumace denního množství na osobu pouze 5g. Proto se MAGGI rozhodla podporovat iniciativu, která má naučit spotřebitele konzumovat méně slaných jídel.  Závazek snížit sůl ve svých produktech si Nestlé klade celosvětově a konkrétně u značky MAGGI se to již nyní podařilo hned u několika produktů. Jde například o instantní polévky MAGGI Chutná pauza či těstoviny s omáčkou MAGGI Dobrý hostinec a Amore Mio. V celkovém součtu to tak v České republice představuje snížení obsahu soli v uvedených výrobcích až o 5,1 tun.

V rámci této iniciativy MAGGI vyvíjí i nové výrobky, které respektují globální závazky společnosti Nestlé, a tudíž i Kitchen Cupboard strategii, snižování soli a implementaci tzv. GDA (údaje o doporučené denní dávce). Příkladem těchto vylepšených produktů jsou polévky Dobrý hostinec, které MAGGI představilo v srpnu, a novinka Snackito, se kterou přišlo na trh v září. Snackito přichází ve dvou variantách vyvážených snacků – MAGGI Snackito s příchutí Thajská kari čočka a MAGGI Snackito s příchutí Tomatový kuskus.

Zdravá svačina MAGGI Snackito s příchutí Thajská kari čočka, kterou si připravíte za 5 min, má vysoký obsah bílkovin, které přispívají k udržení normálního stavu kostí, a vysoký podíl vlákniny. Zatímco MAGGI Snackito s příchutí Tomatový kuskus nabízí chutnou kombinaci kuskusu, sušených rajčat a olivového oleje, doplněnou o netradiční směs koření – bazalky, koriandru, zázvoru a kurkumy. Navíc je vhodný i pro bezmasou stravu.

Ve snaze o zlepšování výrobků zavádí společnost Nestlé také tzv. GDA (Guidance Daily Amount). Ikonku, která spotřebitele informuje o nutričních hodnotách daného výrobku a doporučeném denním množství jednotlivých výživových složek potravin, které by měli sníst. Tato ikonka je implementována na přední stranu a detailněji je popsána na zadní straně produktů. „Tímto dobrovolným značením potravin se snažíme nabídnout našim spotřebitelům více možností a informací, a tedy i větší transparentnost hned při prvním pohledu na náš výrobek,“ dodává Katarína Žumárová.

 

Zdroj: MAGGI

Praha, 28. září 2017