Kaufland zvyšuje počet fairtradových výrobků, zájem zákazníků roste

V předloňském a loňském roce došlo v síti prodejen Kaufland Česká republika ke zdvojnásobení počtu prodaných výrobků, vyprodukovaných v rámci tzv. fair trade neboli spravedlivého obchodu. Kaufland od samého začátku prodeje fairtradových výrobků spolupracuje se společností GEPA a zároveň zvyšuje počet těchto produktů v rámci vlastní značky K-Classic.

Fairtrade_CZ_SK_logo_2Celková hodnota odprodaných fairtradových výrobků činila v roce 2015 v síti prodejen Kaufland 22 570 286 Kč. V roce 2016 to však bylo již 49 181 199 Kč.

Jenom za první čtvrtletí letošního roku přesahuje aktuální hodnota odprodaných fairtradových výrobků celkovou částku za předloňský rok. „Konkrétně se bavíme o částce 25 334 742 Kč a odhadujeme, že na konci letošního roku bychom v tomto segmentu mohli dosáhnout částky kolem 76 000 000 Kč, “ říká Michael Šperl, tiskový mluvčí společnosti Kaufland. Na rostoucí zájem zákazníků, kterým není lhostejný původ výrobků a situace pěstitelů, reaguje společnost rozšířením sortimentu zejména v rámci vlastní značky K-Classic.

Kaufland v roce 2016 zpracoval 64,15 tun certifikovaných kakaových bobů

Kaufland Česká republika začal s prodejem fairtradových výrobků přesně 5. května 2010, kdy se v jeho prodejní síti objevily produkty od společnosti GEPA. Konkrétně se jednalo o kávu, rýži a čokoládu. V současném sortimentu prodejen Kaufland najde zákazník 10 výrobků od dodavatele GEPA s certifikací Fairtrade a 84 výrobků s logem Fairtrade Cocoa Program.

Tímto logem jsou opatřeny výrobky, které obsahují kakao s Fairtrade certifikací. V rámci spolupráce společnosti Kaufland Česká republika a neziskové organizace Fairtrade Česko a Slovensko, která zastupuje Fairtrade International v České republice a na Slovensku, bylo ve Fairtrade programu pro kakao obchodním řetězcem Kaufland za rok 2016 zpracováno celkem 64,15 tun certifikovaných kakaových bobů.

„Konkrétně touto spoluprací získaly organizace farmářů celkem 328 930 Kč na fairtradovém příplatku, který dostává každé pěstitelské družstvo nad rámec běžné výkupní ceny. Tato částka je určena například k rozvoji komunit pěstitelů a také k investicím do podnikání, “ vysvětluje Hana Chorváthová, výkonná ředitelka organizace Fairtrade Česko a Slovensko a doplňuje: „Letos se v celkem 70 zemích světa uskuteční oslavy již 16. ročníku Světového Dne pro fair trade, který připadá na sobotu 13. května. V tento den také vrcholí veškeré doprovodné aktivity našich partnerů, kteří nabízí fairtradové výrobky.

 

Zdroj: Kaufland

Praha, 16. května 2017