Kaufland se rozhodl snížit obsah soli, cukru a tuku v produktech vlastních značek

Zvyšující se výskyt civilizačních chorob, které se stále častěji týkají i mladé generace, připomíná důležitost zdravého stravování. Společnost Kaufland přispívá ke zdravému životnímu stylu a svojí redukční strategií chce inspirovat ostatní.

Cílem redukční strategie je do roku 2021 zredukovat obsah cukru, soli a tuku u více než 300 artiklů vlastních značek průměrně o 20 procent bez užití náhradních látek.

Společnost na těchto opatřeních pracuje nepřetržitě již od roku 2015. Pečlivě sleduje obsah škodlivých látek ve všech potravinách, a při tom se zaměřuje na sortiment, ve kterém by bylo možné kompletně jejich redukční strategii uplatnit.

„Nadbytek cukru, soli a tuku zvyšuje pravděpodobnost vzniku zdravotních problémů. S naší redukční strategií chceme pozitivně přispět k prevenci s tím souvisejících onemocnění. Proto sledujeme obsažené látky v produktech vlastních značek a zaměřujeme se na to, jakým způsobem je možné zredukovat sůl, cukr a tuk bez používání dalších náhradních látek. Obzvláště důležité jsou pro nás pak ty produkty, které jsou určené dětem,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika.

Redukční strategii není ale možné realizovat samostatně. Již ve fázi vývoje produktů spolupracuje Kaufland se svými dodavateli na tom, aby byly nabízeny zdravější alternativy. V oblasti vlastních značek se jedná převážně o sortimentní skupiny nealkoholických nápojů, sýrových artiklů, pomazánek, masa, uzenin a mraženého zboží.

Zdravé stravování a zdravý životní styl podporuje Kaufland dlouhodobě. Od roku 2012 spolupracuje se základními a středními školami a učilišti po celé ČR v rámci projektu Partnerství se školami. Například v interaktivních tematických hodinách o zdravé snídani si studenti mohou prostřednictvím praktických soutěžních úkolů vyzkoušet, jak má z hlediska nutričního složení vypadat zdravá snídaně, a poté si ji z čerstvých surovin také připravit. Dalšími aktivitami v programu jsou přednášky o zdravé výživě, dodávání zdravých potravin na školní akce či exkurze do masozávodu, logistiky a prodejen společnosti.

 

Zdroj: Kaufland Česká republika v.o.s.

Praha, 1. srpna 2018