Obalová společnost THIMM slaví 30 let

Společnost THIMM vyrábějící obaly z vlnité lepenky letos slaví jubilejních 30 let na českém trhu. Za tu dobu posbírala desítky mezinárodních prestižních ocenění za inovativní obalová řešení i design a stala se jedním z průkopníků využití ekologických obalových materiálů a moderních technologií ve výrobě. Na českém trhu je dlouhodobě považována za jednoho z tahounů průmyslu 4.0. Zautomatizovala prakticky veškerou část výroby a podnikla řadu kroků k úspoře energií a udržitelnosti. Tímto směrem chce pokračovat i nadále. Celý článek

BILLA zapojuje zákazníky do programu prevence potravinového odpadu

Společnost BILLA začala na svých prodejnách nabízet tříkilové tašky s ovocem a zeleninou pod názvem „NEJSME K ZAHOZENÍ“. Jde o další z kroků, kterým BILLA aktivně bojuje proti plýtvání potravinami a za redukci potravinového odpadu ze svých prodejen, zejména u sortimentu, který splňuje kvalitativní standardy a je stále vhodný ke konzumaci. Celý článek

Výhodné balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby nabízí Penny již v celé síti 421 prodejen

Řetězec PENNY zavádí další chytrá řešení, která umožní zákazníkům výhodně pořídit potraviny a zároveň pomáhají v boji proti zbytečnému plýtvání. Nově bude ve 221 prodejnách v rámci projektu „Neplýtváme s PENNY“ nabízet s 50% slevou balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby. „Neplýtváme s PENNY“ navazuje na zapojení do platformy Nesnězeno, jejímž prostřednictvím jsou výhodné balíčky k mání ve 200 obchodech PENNY. Zákazníci tak mohou výhodně nakoupit, a současně se zapojit do boje proti plýtvání v celé síti PENNY. Celý článek

Společnost dm zavádí eÚčtenku

Společnost dm i nadále posouvá hranice v oblasti služeb zákazníkům prostřednictvím řady technických inovací. Nyní si mohou zákazníci v prodejnách dm deaktivovat tisk papírové účtenky a zcela ji nahradit jejím elektronickým opisem, eÚčtenkou. Stačí si tuto možnost jednoduše nastavit v aplikaci Moje dm. Celý článek

Češi umějí pomáhat. Jarní Sbírka potravin vynesla 467 tun zboží

V jarním kole celorepublikové Sbírky potravin se vybralo ve 2112 prodejnách 417 tun potravin, z nichž lze připravit až 834 tisíc porcí jídla. Zákazníci rovněž přispěli 50 tunami základní drogerie a hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Navíc až do 23. dubna mohou lidé darovat potraviny a drogerii také prostřednictvím on-line nákupů. Celý článek

Společnost dm otevře v dubnu nové prodejny v Krnově a ve Slaném

Do sítě společnosti dm přibydou v dubnu dvě nové prodejny v moderním designu. Ve čtvrtek 11.04.2024 otevřela prodejna v Krnově a 29.04.2024 se zákazníkům otevře prodejna ve Slaném na Kladensku. V obou najdou zákazníci regály barevně rozlišené do čtvrtí podle druhu sortimentu pro lepší orientaci i zážitek z nakupování. Celý článek

ShopRoku zná své vítěze, Heureka je vyhlásila je už popatnácté

Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku, o výhercích rozhodla odborná porota i zákazníci. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Celý článek

Rakouský specialista na výrobky z froté Vossen vstoupil na český trh

Outletové centrum Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma nově představilo značku ručníků a županů Vossen. Značka Vossen je největším evropským výrobcem z froté a má za sebou více než šedesátiletou historii. Úspěch značky je založen na nápadu zakladatele značky Burghardta Vossena  přeměnit dříve luxusní froté tkaninu na cenově dostupné spotřební zboží. Celý článek

SOCR ČR: V retailu by se mělo blýskat na lepší časy

Rok 2024 by měl vyznívat z pohledu obchodu výrazně pozitivněji v porovnání s loňskem. Vyplývá to ze zprávy o obchodu s potravinami, kterou vydaly společnost McKinsey & Company a evropské sdružení obchodníků EuroCommerce. Zpráva je založena na průzkumu mezi více než 30 evropskými lídry v oblasti prodeje potravin a 12 000 spotřebiteli v 11 evropských zemích. Celý článek

Počet lidí odkázaných na potravinové dary narůstá

Potravinové banky ve spolupráci s obchodními řetězci zajistily v loňském roce pomoc celkem 400 000 lidem v nouzi. V meziročním srovnání jde o bezmála třetinový nárůst. Efektivní systém darování potravin a základních hygienických potřeb představuje Sbírka potravin, jedna z největších charitativních akcí v České republice. Celý článek

Podnikatelské organizace žádají vládu: Podpořte svobodu podnikání a zrušte zbytečný zákon o omezení prodejní doby

Hospodářská komora ČR, Asociace nákupních center ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako tři klíčové organizace, zastřešující podnikatele v oblasti obchodu a služeb, podporují snahu poslanců Jana Bureše a Pavla Staňka na zrušení zákona o prodejní době v maloobchodě během některých státních svátků. Matoucí, nesmyslný a zcela zbytečný zákon platí od října roku 2016 a vztahuje se na prodejny s plochou přesahující 200 metrů čtverečních. Jeho zrušení by bylo jedním z důkazů, že vláda myslí snahu o snížení byrokratické zátěže podnikání vážně. Celý článek

Začíná jarní kolo Sbírky potravin v dm

V úterý 9. dubna 2024 odstartovalo v prodejnách dm jarní kolo Sbírky potravin. Zákazníci mají opět možnost zakoupit virtuální balíčky, které budou ve spolupráci s Českou federací potravinových bank přeměněny na potraviny a drogistické produkty pro lidi v nouzi. Sbírka probíhá až do úterý 23. dubna 2024 a po celou dobu si zákazníci mohou přidat virtuální balíčky ke svému nákupu v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm i v online shopu dm.cz. Celý článek

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku s 4% růstem

První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Z pravidelné analýzy eCommerce Insideru navíc vyplývá, že se mírně zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1512 Kč, lidé se tak po období šetření a obav z vysokých výdajů začínají vracet k online nákupům, které dosud odkládali. Celý článek

New Food Forum

Nepropásněte dubnovou B2B událost o inovacích v plant based sektoru. Cílem konference New Food Forum  je podpořit rozvoj inovativních řešení v oblasti rostlinných potravin a inspirovat klíčové hráče na českém trhu ke zvýšení množství, dostupnosti a kvality rostlinných produktů. Celý článek

Růžový slon expanduje do Prahy

Český lídr v prodeji erotických pomůcek Růžový slon expanduje do Prahy. V polovině března otevřel novou kamennou prodejnu v obchodním centru Quadrio Shopping Station. V pátek 5. dubna slavnostně otevře další pobočku v Retail Parku Štěrboholy. Celkově bude mít Růžový slon v Praze již čtyři kamenné prodejny. Celý článek

Kärcher a TTS Cleaning spojily své síly

Společnosti Kärcher a TTS Cleaning uzavřely strategické partnerství, aby zákazníkům po celém světě nabízely širokou škálu produktů a komplexní služby na míru. Produkty TTS doplňuje Kärcher své portfolio řešení pro čištění budov tak, aby byl dodavatelem kompletního sortimentu. TTS na druhou stranu těží z celosvětového povědomí o značce a komplexního sortimentu Kärcher a rozšiřuje tak svou pozici na trhu. Kärcher a TTS se rozhodly pro co-branding s oběma logy. Celý článek

Novým ředitelem Slevomatu se stane Tomáš Braverman

Slevomat, největší český zážitkový portál, jmenuje za svého nového ředitele Tomáše Bravermana, bývalého šéfa skupiny Heureka. Ve své funkci nahradí Ladislava Veselého, který Slevomat opouští po jeho čtyřletém vedení. Tomáš Braverman do funkce nastoupí v červenci 2024, do jeho nástupu bude na pozici interim CEO působit Matěj Dvorský. Celý článek

BILLA rozšiřuje portfolio vlastních značek a vstupuje do kategorie vín s novou privátní značkou Sol Vineus

BILLA vstupuje do kategorie vín s novou privátní značkou Sol Vineus. Řadu třinácti vín vybrala pro jeho zákazníky senior nákupčí společnosti BILLA a zároveň zkušená someliérka Eva Svobodová. Sol Vineus slaví od uvedení na trh úspěch, když za prvních 14 dní prodeje si některé z vín této řady vybralo bezmála 25 000 zákazníků. Rozšiřování privátních značek je jedním z cílů společnosti BILLA, která chce dosáhnout 30% podílu vlastních značek do roku 2028. Celý článek

Dachser drží svůj směr a rozšiřuje svoji globální síť

Po ekonomickém růstu v logistice způsobeném dopady pandemie koronaviru a po celosvětovém narušení dodavatelských řetězců se v roce 2023 toto odvětví vrátilo do normálního stavu. Mezinárodní logistická společnost Dachser patřila k těm, jejichž hospodářský rok byl poznamenán slabou poptávkou po logistických službách v důsledku značného nadbytku kapacit a prudkého poklesu sazeb za letecké a námořní přepravy. Celý článek

Budoucnost Zalanda je inkluzivní

Společnost Zalando proaktivně podporuje otevřenost ve svém designu a skrze svou komplexní strategii o diverzitě a inkluzi (D&I) nazvanou do.Better, která oživuje rozmanitost svých talentů, vedoucích pracovníků, zákazníků a partnerů. Společnost pevně věří, že móda a životní styl umožňují zákazníkům vyjádřit své pravé já. Celý článek

Podlinku v Košíku převzal Radek Janata se zkušeností z řetězce BILLA nebo čerpacích stanic MOL

Online supermarket Košík.cz pokračuje ve stavbě svého evropského marketingového týmu. Nejnovější posilou se stal Radek Janata, který s více než 16letou marketingovou zkušeností přichází na nově vytvořenou pozici Head of Trade Marketing and Media. Má za sebou působení na nejvyšších marketingových pozicích: byl zodpovědný za trade marketing pro PepsiCo, později působil jako zástupce šéfa marketingu v maloobchodním řetězci BILLA. Přes dva roky vedl retail marketing jako hlava týmu pro čerpací stanice MOL a posléze jako Head of Unconventional Channels řídil komunikaci na netradičních kanálech pro BAT. Celý článek

Obchodní dům Máj v centru Prahy začíná psát novou kapitolu

Po rekonstrukci se veřejnosti znovu otevře už v červnu, láká na nákupy, špičkovou gastronomii i nejmodernější zábavu. Modernizace obchodního domu Máj postoupila do závěrečné fáze. Po dokončení se ikonická historická budova na rohu Národní a Spálené ulice v červnu pod názvem Máj Národní otevře veřejnosti. Namísto dosavadních šesti pater bude nově zpřístupněno devět z celkem jedenácti podlaží. Celý článek

KFC v Česku dál roste

KFC, největší řetězec restaurací s rychlou obsluhou v Česku, i v době přibývající konkurence dál roste. Zákazníci mohou navštívit už 127 KFC poboček po celé České republice. Jen za minulý rok navštívilo restaurace přes 25 milionů zákazníků, kteří se rádi vracejí za křupavými pochoutkami z čerstvého kuřecího masa. Letos značka slaví jubilejních 30 let na českém trhu. Nepoleví ani s otevíráním nových restaurací a odhaduje, že během letošního roku obslouží téměř 28 milionů zákazníků. Celý článek

V Hradci se otevřel obchod budoucnosti

V Hradci Králové vznikl unikátní obchod „Vše Za“ od společnosti SamoBot, která bezobslužné technologie vyvíjí a testuje. Provozuje zde nonstop otevřenou samoobslužnou prodejnu, kde s běžným provozem pomáhá AI řešení Food Save od české společnosti Analytics Data Factory. Celý článek

Česká společnost Interlacto sloučila své mlékárenské značky pod nový brand Bohemilk Opočno

Jeden z největších českých výrobců mlékárenských produktů, Interlacto spol. s r.o., přistoupil ke kompletnímu rebrandingu a konsolidaci dosavadních značek v rámci mlékárenského segmentu. Produkty Moravia Lacto a.s., Bohemilk a.s. a Mlékárny Olešnice a.s. najdou zákazníci nyní pod novou značkou Bohemilk Opočno. Změnu doprovodí taktéž celková vizuální proměna. Celý článek

COOP nasazuje samoobslužné pokladny s AI

Jako první využije samoobslužné pokladny vybavené kamerami a AI od společnosti Novum Global obchod v Černé za Bory, Jednoty Pardubice. Nové pokladny díky AI kromě prevence před nepoctivci usnadní i nákup zákazníkům. Ti už nebudou muset složitě vyhledávat z katalogu ovoce a zeleniny, protože umělá inteligence sama rozpozná jaké zboží si vybrali. Celý článek

Zvýhodněné balíčky Nesnězeno slaví úspěch

Řetězec PENNY pokračuje v boji proti zbytečnému plýtvání a významně rozšiřuje možnost nákupů Nesnězeno balíčků za polovinu. Reaguje na mimořádný zájem o zvýhodněné potravinové balíčky a navyšuje počet prodejen, které je nabízejí, na čtyřnásobek. Oproti dosavadním 51 tak budou zlevněné balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby k dispozici ve dvou stovkách obchodů PENNY. Celý článek

Decathlon vstupuje do nové etapy a mění vizuální identitu

Společnost Decathlon mění svou vizuální identitu a představuje nové poslání: Move People Through the Wonders of Sport. Na základě toho přijímá ambiciózní strategii založenou na inovacích, digitalizaci, udržitelnosti a diverzitě. Nová vizuální identita zahrnuje mimo jiné nové logo. V Česku se veškeré změny budou implementovat postupně. S nový designem a emocemi se však mohou čeští zákazníci setkat již v probíhající jarní kampani. Součástí změn je také nový odstín modré. Celý článek

Shopsys kupuje společnost Convertim

Společnost Shopsys, česko-slovenská jednička pro tvorbu e-shopů na míru, akvíruje další společnost – tentokrát Convertim. Přesná kupní cena zveřejněna nebyla, jedná se však o jednotky milionů. Tímto nákupem plánuje posílit vlastní Shopsys Platform integrací tzv. one-click checkoutu od Convertimu. Celý článek

Allegro přichází na Slovensko

Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko a umožňuje tak slovenským zákazníkům vybírat si z více než 100 milionu dostupných nabídek. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Z průzkumu¹ platformy vyplývá, že Allegro již nyní zná 42 % Slováků, přičemž každý osmý u něj v rámci svých zahraničních nákupů již někdy nakoupil. Celý článek

Pivovarům Holba, Litovel a Zubr meziročně vzrostly tržby na 1,44 miliardy Kč

Rok 2023 byl pro Pivovary CZ Group, které sdružují značky Zubr, Holba a Litovel, velmi úspěšný. Tržby za rok 2023 dosáhly 1,44 miliardy Kč, což v meziročním porovnání znamená nárůst o 12,8 %. Celkový výstav piva v roce 2023 dosáhl 826 000 hektolitrů. Na celkovém výstavu se více než třetinou podílel export, který v roce 2023 vytvořil svůj absolutní rekord v historii společnosti. Celý článek

Koncept BIO regionů pomáhá rozvoji venkova i biodiverzitě

Spolupráce s lokálními ekologickými zemědělci, přímé zapojení místních úřadů i obyvatel nebo zkrácení dodavatelských řetězců – to jsou některé z principů, které podle účastníků projektu Živý region Podbrněnsko pomáhají biodiverzitě i místní ekonomice. Konkrétní nástroje, kterými mohou zájemci nejen na Podbrněnsku rozvíjet své oblasti, představili na dnešní tiskové konferenci zástupci Hnutí DUHA, Města Židlochovice, Místní akční skupiny Podbrněnsko i ekologického Vinařství Válka. Celý článek

Kofola představila nové logo

Kofola, jedna z tradičních československých značek s více než šedesátiletou historií, dostává po letech nový impulz. Změnou projde logo i celé portfolio značky včetně etiket, lahví, plechovek či sklenic. Navzdory zdánlivé jednoduchosti stála za proměnou dlouhá cesta, která zahrnovala sedm let hledání, desítky návrhů od renomovaných grafických a kreativních studií a několik spotřebitelských testů, ze kterých vzešel vítězný návrh. Celý článek

Plzeňský Prazdroj se spojil se všemi tuzemskými klášterními pivovary

Oblíbený program pivních speciálů Volba sládků Plzeňského Prazdroje spojil síly hned s pěti malými pivovary působícími v českých klášterech. Společně letos během jarních měsíců seznámí milovníky piva s historickými pivními ingrediencemi. Pozvání ke spolupráci přijaly všechny české fungující klášterní pivovary, tedy Klášterní pivovar Strahov, Břevnovský klášterní pivovar, Pivovar Ossegg, Pivovar klášter Želiv a Pivovar Porta Coeli. Společně přinášejí rovnou sedm speciálů s názvem Poutní, které budou k dostání dokonce v březnu i dubnu. Celý článek

Platinová medaile Ecovadis byla udělena společnosti Linde MH

Společnost Linde Material Handling (MH), specialista na intralogistiku, dosáhla významného pokroku v plnění svých cílů v oblasti udržitelnosti a získala platinovou medaili od ratingové agentury Ecovadis. V certifikačním procesu, který proběhl na konci roku 2023, dosáhla společnost Linde MH výrazně nadprůměrných výsledků ve všech čtyřech hodnocených kategoriích, čímž se zařadila mezi jedno procento všech hodnocených společností. Oproti předchozímu prověřování Linde MH vylepšila svůj Scorecard v kategoriích Etika a Udržitelné zadávání veřejných zakázek. Celý článek

Česká firma dodala do obchodů řetězce dm v Německu bezobalové řešení

Česká společnost Miwa dodala do obchodů řetězce dm-drogerie markt v Německu moduly minimalizující obalové odpady při prodeji nejrůznějších sypkých potravinářských produktů typu těstovin, rýže, müsli, vloček, oříšků či mandlí. Bezobalové stěny Miwa se během února a března 2024 otevřou v 15 obchodech dm v německých spolkových zemích Dolní Sasko, Severní Porýní-Vestfálsko a Hesensko, kde proběhne jejich pilotní provoz. České obchody řetězce dm zatím podobnými bezobalovými moduly nedisponují, v Česku je nabízí v některých obchodech například řetězec Albert. Celý článek

DATART zvládl turbulentní rok úspěšně

Maloobchodní prodejce spotřební elektroniky DATART opět potvrdil svou silnou pozici na trhu v České republice i na Slovensku. V loňském roce skupina HP TRONIC, do jejíhož portfolia DATART patří, navýšila tržby o 2,14 % na celkovou částku 25,9 miliard korun. EBITDA dosáhla hodnoty 1,035 miliard korun, což je o 93 milionů více než v předešlém roce. Celkem DATART v roce 2023 obsloužil téměř 24 milionu zákazníků. Celý článek

Společnost Lidl vydává svou třetí zprávu o udržitelném rozvoji

Lidl podniká významné kroky směrem k udržitelnému rozvoji a ekologické odpovědnosti. Obchodní řetězec zveřejnil svou již třetí zprávu o odpovědném podnikání; dokument popisuje všechny strategické cíle, závazky, aktivity a projekty společnosti, které mají významný ekonomický, společenský a environmentální dopad. Celý článek

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %. Celý článek

Action otevírá prodejnu v Příbrami

Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, otevře 9. 3. svou další prodejnu, tentokrát v Příbrami. Nová pobočka je 65. obchodem Action v České republice a již druhou prodejnou v Příbrami. Celý článek

EPG Group představuje tuzemský unikát

Investiční skupina EPG Group plánuje propojit nákupy a zábavu dosud nevídaným způsobem. Ve svých nákupních centrech spustí nahrávání lifestylových podcastů se známými osobnostmi. Lidé se mohou těšit na podmanivé rozhovory nejen o módě a nakupování, ale i dalších oblastech, které je zajímají: od gastronomie přes kulturu a sport až po cestování. Podcasty, podporující audio i video formát, se budou nahrávat přímo v prostorách center, čímž získají specifický nádech a atmosféru. Jejich průvodcem bude herečka a moderátorka Barbora Mottlová. Celý článek

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stoupnou bezmála sedmi tisícovkám zaměstnanců. Základní mzda pokladních bez započítání příplatků se zvýší o 1 300 až 2 000 korun a bude začínat na 29 300 korunách. PENNY navyšuje mzdy pojedenácté za posledních devět let. Aktuálně do platového balíku na letošní rok přidává přes 160 milionů korun. Vylepšuje také benefity, například příspěvek na doplňkové penzijní spoření vzroste na 800 korun měsíčně. Celý článek

Retail Summit 2024 – Nové trhy, nové příležitosti

Český retail čekají velké změny. Na co se budeme muset soustředit, kde na to vezmeme lidi a kolik to bude stát? A budou na změny slyšet naši zákazníci? Jubilejní 30. ročník konference Retail Summit, který proběhne od 25. do 27. března 2024 v Kongresovém centru Praha, přinese odpovědi díky expertům na obchod z Česka i dalších zemí regionu. Celý článek

Konica Minolta roste v oblasti kamerových řešení pro průmysl, novou divizi povede Milan Obertík

Tuzemská Konica Minolta posiluje v oblasti kamerových řešení a zakládá specializované oddělení s názvem Forxai Video Vision. To se pod vedením Milana Obertíka zaměří na rozvoj aktivit v rámci využití průmyslových kamer a systémů umělé inteligence programovaných ve vývojovém centru Konica Minolta v Brně. Důvodem vzniku nového oddělení je rostoucí zájem o chytrá kamerová řešení a další rozšiřování portfolia v této oblasti. Celý článek

Restaurace McDonald’s v Česku loni navštívilo 50 milionů zákazníků

McDonald’s Česká republika má za sebou úspěšný rok 2023. Rostl počet restaurací i zákazníků. Těch přišlo více než 50 milionů. Tržby rostly o více než 16 %, nejoblíbenějšími produkty zůstávají Cheesburger, Big Mac a hranolky. Společnost se chce v tomto roce zaměřit především na expanzi do českých regionů, další zlepšování zákaznické zkušenosti a rozvoj udržitelných a společensky odpovědných aktivit. Celý článek

MAKRO CZECH GASTRO FEST

Druhý ročník národního festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST, který se letos odehraje 12. a 13. dubna v prostorách pražského O2 universa, spojí dohromady profesionály z oboru gastronomie i milovníky jídla. Dva dny, čtyři podlaží, osm tematických sekcí, 20 profesionálních show, 30 partnerů a desítky pop-up restaurací i stánků z něj dělá unikátní celonárodní přehlídku gastronomie a moderních trendů v českém gastru. Celý článek

Dachser získal ocenění eLearning Award za vzdělávací projekt Blue Box

Mezinárodní logistický provider Dachser obdržel ocenění eLearning Award za nový vzdělávací prostor určený pro zaměstnance ve skladech – DACHSER Blue Box. Pro porotu z Institutu pro vnitropodnikové vzdělávání IFBB a časopisu eLearning Journal byl při hodnocení rozhodující zejména snadný přístup k nabídce digitálního vzdělávání a pozitivní vliv na kulturu učení. Celý článek

Penny otevírá ve Ždírci nejšetrnější prodejnu

Zcela nová celodřevěná prodejna PENNY, která díky použití moderních a šetrných technologií a inovativnímu stavebnímu postupu bude zcela energeticky soběstačná, začíná sloužit zákazníkům ve Ždírci nad Doubravou na Vysočině. Nejekologičtější diskontní prodejna v Česku má vlastní fotovoltaickou elektrárnu a díky speciálnímu čerpadlu bude využívat zbytkové teplo z mrazicích a chladicích boxů na potraviny. Nebude tak potřebovat vytápění z vnějších zdrojů. Celý článek

Lidl otevře nové logistické centrum v Bravanticích na Ostravsku

Nové logistické centrum společnosti Lidl Česká republika v Bravanticích v Moravskoslezském kraji by mělo zahájit svůj provoz na podzim letošního roku. Využívat bude nejmodernější technologie s cílem optimalizovat provoz skladů i celý logistický řetězec. Díky otevření vznikne až 300 nových pracovních míst. Celý článek

CE FMCG kupuje společnost FRUTA Podivín, a.s.

CE FMCG a.s. ve čtvrtek 15. 2. podepsala s potravinářskou skupinou Orkla Foods Česko a Slovensko smlouvu o odkupu společnosti FRUTA Podivín, a.s. Transakci nyní musí před jejím dokončením posoudit ÚOHS. Cena transakce je neveřejná. Celý článek

VCHD Cargo investovala 180 milionů korun do kvalitní a bezpečné techniky

Mezinárodní přepravní společnost VCHD Cargo v minulém roce přivítala do své flotily na sto nových vozidel. Snížila tím průměrné stáří svého vozového parku v České republice na 2,3 roky. Významně klesly i náklady na údržbu a servis vozidel. Investicí do obnovy tažných a přípojných vozidel ve výši 180 milionů korun společnost posílila podmínky pro bezpečnou jízdu svých řidičů a zvýšila jejich komfort při výkonu práce. Celý článek

Další umělá „krize“ končí: ceny cukru byly v pořádku

Čeští obchodníci nevytváří při nabídce cukru kartel a do jeho ceny se promítají všechny běžné faktory, zejména ceny dodavatelů, jako je tomu u ostatních potravin. Konstatoval to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) po svém detailním sektorovém šetření cen cukru v českých obchodech. Celý článek

Dachser rozšiřuje portfolio služeb pro B2C zásilky

Mezinárodní logistický provider Dachser uvedl na trh nový doručovací produkt – targo on-site fix. Ten umožňuje sjednat pevný termín dodání hned při objednání přeprav sběrnou službou. Je určený pro firemní klientelu, která obsluhuje B2C segment. Nový produkt společnost nabízí v celé Evropě. Celý článek

Coca-Cola HBC rozšířila své portfolio nápojů Nově nabízí prémiové limonády Three Cents

Letošní první novinkou v portfoliu Coca-Cola HBC Česko a Slovensko jsou prémiové limonády Three Cents. Základem těchto limonád jsou čerstvé suroviny, bez konzervačních látek vyrobené původní a šetrnou technologií. Nápoje Three Cents jsou inspirovány kulturou sodabarů a řemeslnou výrobou z konce 19. století. Přinášejí neotřelé kombinace v té nejryzejší podobě. Jedinečnost vůní a chutí podtrhuje nekončící perlivost těchto nápojů. Skvěle chutnají samostatně, ale jsou zároveň nedílnou součástí pro přípravu dokonalých koktejlů a long drinků. Celý článek

Primark oznámil plány na otevření nové prodejny v Metropoli Zličín v Praze

Mezinárodní maloobchodní řetězec Primark oznámil, že plánuje otevřít svůj třetí obchod v České republice, a to v pražské Metropoli Zličín. Společnost zahájila v České republice provoz své první pražské prodejny na Václavském náměstí v červnu 2021. Na základě pozitivních reakcí místních zákazníků otevřel Primark o pouhý rok později druhou pobočku v brněnském nákupním centru Olympia. Primark Metropole Zličín otevře své brány v příštím finančním roce maloobchodního řetězce, tedy mezi zářím 2024 a zářím 2025. Celý článek

DATART nabádá: Vypni motor!

Maloobchodní prodejce DATART v rámci svých aktivit zaměřených na udržitelný rozvoj přichází s projektem Vypni motor. Jeho cílem je šířit osvětu a nabádat k praktickým krokům, které povedou ke snížení produkce emisí či omezení hlukového znečištění. Celý článek

Zemědělci ze střední a východní Evropy budou protestovat proti komplikované zemědělské politice EU, vyjedou k hranicím 22. února

Agrární komora České republiky předala během jednání zemědělských organizací v polském Otrębusy ve dnech 12. a 13. února 2024 eurokomisaři pro zemědělství Januszi Wojciechowskému požadavky na pomoc českému, potažmo evropskému zemědělství. Podpořily je delegace zemědělců Slovenska, Maďarska, Polska, Litvy, Lotyšska a důrazně požádaly eurokomisaře o okamžité řešení pokřiveného evropského trhu způsobeného bezcelními dovozy komodit z Ukrajiny, environmentálními ambicemi či neúnosně přebujelou byrokracií a náročnou administrativou. Celý článek

Kongres BIOFACH a VIVANESS 2024

Kongres BIOFACH se zaměří na kontroverzní témata v ekologickém sektoru. Kromě transformační síly žen v potravinovém systému jde o vysoce aktuální témata, jako jsou rámcové politické podmínky, budoucnost specializovaného obchodu s biopotravinami a biopotraviny ve společném stravování. Program kongresu VIVANESS nabízí vzrušující pohledy na nejnovější vědecké poznatky a průmysl. Celý článek

Zásilky na terminály Sazky nově doručí i WE|DO

Služba Balíky, která umožňuje zákazníkům po celé České republice posílat i vyzvedávat zásilky prostřednictvím prodejních míst Sazka, rozšiřuje síť partnerských dopravců o logistickou společnost WE|DO. Od 31. 1. 2024 si zákazníci mohou nechat zaslat balíčky přes WE|DO na 400 Sazka terminálů. Celý článek

Českým potravinám hrozí ztráta konkurenceschopnosti

České potraviny jsou v současnosti z pohledu udržitelnosti konkurenceschopné i v mezinárodním měřítku. Zatím to ale na rozdíl od zahraničí neumíme věrohodně doložit. Na nutnosti přípravy jednotné metodiky výměny dat o uhlíkové stopě celého potravinářského řetězce se shodli účastníci semináře o vykazování emisí výroby a prodeje potravin, který společně uspořádaly Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) a Potravinářská komora ČR (PK ČR). Celý článek

Mastercard nasazuje umělou inteligenci pro nejvyšší ochranu spotřebitelů

Ochrana a bezpečnost spotřebitelů i celé platební sítě bude ještě vyšší. Technologická a platební společnost Mastercard k tomu nasazuje prostředky generativní umělé inteligence (AI). Nová technologie Decision Intelligence Pro pracuje v reálném čase a zvyšuje úspěšnost detekce podvodů v některých případech až o 300 procent. Přestože je úroveň zabezpečení bezhotovostních transakcí už dnes na špičkové úrovni, podvodníci se stále častěji snaží obrátit moderní technologie proti bankám a jejich klientům. Celý článek

ESA logistika generálním partnerem Tatranu Střešovice

Společnost ESA logistika se od začátku letošního ledna stává generálním partnerem florbalového klubu Tatran Střešovice. Již od roku 2021 byla firma oficiálním partnerem klubu a nová pozice tak dále prohlubuje vzájemnou spolupráci. Mužský A-tým se nově bude jmenovat ESA logistika Tatran Střešovice. Celý článek

CIO Agenda 2024: Jste připraveni na kyberhrozby zítřka?

Otázka nezní „jestli?“, ale „kdy?“. Jste připraveni na to, že se vaše společnost stane terčem hackerů? Kyberbezpečnost je trvalým procesem, jehož složitost a důležitost se neustále zvyšuje. Letošní ročník odborné konference CIO Agenda z produkce Blue Events, který se uskuteční 27. února v pražském O2 universum, se zaměří na aktuální novinky, zejména na to, jak bude kyberbezpečnost ovlivněna využitím AI. Celý článek

Lidem v nouzi pomohlo téměř 3 500 tun jídla z obchodů Albert

Společnost Albert dlouhodobě pracuje na snižování potravinových přebytků v prodejnách. I pro minimální množství, které neprodá, hledá smysluplné uplatnění. Díky rozvíjení spolupráce s potravinovými bankami i novým projektům zaměřeným na darování čerstvých potravin, se v loňském roce dostalo k potřebným o pětinu více jídla. Celý článek

Action otevře první prodejnu ve Znojmě

Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, otevře svou první prodejnu ve Znojmě. Nová pobočka je 64. obchodem Action v České republice a pátým v Jihomoravském kraji. Celý článek

Společnost UPS zveřejnila výsledky za 4. čtvrtletí a celý rok 2023

Společnost UPS zveřejnila informace o konsolidovaných výnosech za čtvrté čtvrtletí roku 2023, které dosáhly 24,9 mld. USD, což meziročně představuje 7,8% pokles. Konsolidovaný provozní zisk za čtvrtletí se meziročně snížil o 22,5 % na 2,5 mld. USD, respektive o 27,1 % po úpravě. Zředěný zisk na akcii za čtvrtletí činil 1,87 USD, po úpravě pak 2,47 USD, což představuje meziroční pokles o 31,8 %. Celý článek

VAFO dokončilo akvizici společnosti Dagsmark

Společnost VAFO Group, evropský lídr ve výrobě krmiv pro domácí zvířata, převzala finskou společnost Dagsmark Petfood. Akvizice byla dokončena dnes. Finská firma přešla do skupiny VAFO, kde bude pokračovat ve své činnosti se stávajícími zaměstnanci. Díky této akvizici se VAFO stává jasnou jedničkou na trhu s krmivem pro domácí zvířata v severských zemích. Celý článek

Drogerie ROSSMANN loni v Česku zaznamenala rekordní tržby

Tržby drogerie ROSSMANN, která letos slaví 30 let působení na českém trhu, v roce 2023 dosáhly rekordních 6,5 miliardy korun. Meziročně se tak zvýšily o téměř pětinu. K příznivým výsledkům přispělo i pokračující rozšiřování prodejní sítě a zkvalitňování služeb pro zákazníky. Celý článek