Azkar rebranduje na Dachser

Mezinárodní logistický provider Dachser integroval svoji španělskou dceřinou společnost Azkar Group do své evropské sítě pozemních přeprav před čtyřmi roky. Nyní se národní organizace na Pyrenejském poloostrově přejmenují na Dachser Spain a Dachser Portugal. Celý článek

Výstava franchisingu v Praze již popáté

Franchising umožňuje rychle a v zásadě bez rizika aplikovat know-how poskytnuté franchisorem. Všechny výhody a možnosti franchisingu pro malé a střední podnikání a představitele světoznámých značek se představí na již pátém ročníku Mezinárodní výstavy pro podnikání a franchising v Praze 31. května 2017. Celý článek

Veletrh OBALY – novinka letošního roku

Veletrh OBALY byl logickým vykrystalizováním z nomenklatury tradičního veletrhu REKLAMA POLYGRAF, který si za 23 let svého fungování vydobyl pozici významné akce ve svém oboru ve střední a východní Evropě. Celý článek

Kaufland zvyšuje počet fairtradových výrobků, zájem zákazníků roste

V předloňském a loňském roce došlo v síti prodejen Kaufland Česká republika ke zdvojnásobení počtu prodaných výrobků, vyprodukovaných v rámci tzv. fair trade neboli spravedlivého obchodu. Kaufland od samého začátku prodeje fairtradových výrobků spolupracuje se společností GEPA a zároveň zvyšuje počet těchto produktů v rámci vlastní značky K-Classic. Celý článek

Outletové centrum Freeport změnilo logo. Inspiraci našlo v secesi

Freeport_outdoor

Outletové centrum Freeport Fashion Outlet provedlo po 13 letech rebranding loga a zároveň přepracovalo své webové stránky. Novou tváří centra se stala rakouská topmodelka Larissa Marolt, která má pomoci zvýšit povědomí o Freeportu u našich jižních sousedů. V letošním roce také pro své zákazníky otevírá nové obchody se značkovým oblečením. „K modernizaci loga jsme přistoupili, aby odpovídalo současným vizuálním trendům i poslání naší společnosti. Původní logo s námi bylo od otevření našeho centra v roce 2003,“ vysvětlila Anna Karásková, marketingová manažerka centra Freeport Fashion Outlet. Celý článek

UGO mění instore komunikaci a spouští multichannel kampaň

20. května spouští UGO multikanálovou kampaň Naprav si karmu, ve které využije především TV, offscreen a onscreen reklamu v kině, online kampaň a komunikaci v místě prodeje. Cílem kampaně je především posílit znalost značky. Současně s ní mění na všech pobočkách instore komunikaci, na které UGO spolupracovalo s agenturou Wellen. Celý článek

V prvním čtvrtletí dominoval maloobchod s 63% podílem celkových investic do nemovitostí

 

Společnost CBRE zaznamenala výrazně rostoucí zájem ze strany investorů o kancelářský, maloobchodní a industriální sektor s nárůstem poptávky po dalších nemovitostech, jako jsou hotely a byty. V prvním čtvrtletí jednoznačně dominoval maloobchodní sektor s celkovým objemem investic 900 mil EUR. Následoval kancelářský trh, který dosáhl 20 % podílu celkových tržních investic. Celý článek

L’Oréal zdvojnásobil úsilí o dosažení svých cílů udržitelnosti

L'Oréal_udržitelnost

V době, kdy jsou důsledky klimatických změn stále reálnější a působí svým vlivem také na sektor kosmetické výroby, vydává koncern L’Oréal zprávu o naplňování cílů. Citelně omezuje svou ekologickou stopu a zároveň opětovně potvrzuje závazek bojovat proti změnám klimatu. L’Oréal v dubnové zprávě o postupu práce na programu Sharing Beauty With All uveřejnil výsledky za rok 2016.  Snížením emisí CO2 ve výrobních závodech a distribučních centrech o 67 % oproti základním hodnotám roku 2005 se koncernu podařilo překonat cíl dosáhnout 60% snížení, a to čtyři roky před plánovaným termínem. Celý článek

Co Čech, to bezmála 45 kilogramů vytříděného odpadu!

eko-kom

Třídit odpad je pro Čechy stále přirozenější. Chtějí třídit víc a všude. To se promítá i na výsledných statistikách. V loňském roce vytřídil každý z nás v průměru 44,8 kilogramů papíru, skla, plastů a nápojových kartonů, což je o 2,5 kilogramů víc, než v roce 2015.  “ Z výsledků je zřejmé, že obyvatelé ČR si uvědomují svou spoluodpovědnost za kvalitu životního prostředí. A právě třídění odpadu v našich domácnostech je jednou z možností, jak k té kvalitě přispět svým dílem. V roce 2016 jsme celkově vytřídili a zrecyklovali bezmála 800 tisíc tun obalových odpadů. A to má rozhodně smysl!“ hodnotí příznivé výsledky Zbyněk Kozel, generální ředitel společnosti EKO-KOM. Celý článek

Skupina THIMM: Rekordními investicemi pro úspěšnou budoucnost

V hospodářském roce 2016 vykázala skupina THIMM mírný růst a zvýšila svůj obrat o 1,8 procenta na 568 milionů eur. Celkem podnik zainvestoval 62 milionů eur. Operativní výsledek EBITDAR byl ve výši 52 milionů eur a tvořil 9,2 procenta obratu. To odpovídá zvýšení o 4,0 procenta ve srovnání s předchozím rokem. Podíl vlastního kapitálu zůstává s 42,2 procenty stále slušný (loňský rok: 43,2 procenta). Počet zaměstnanců zůstal na úrovni předchozího roku: K 31.12.2016 skupina THIMM zaměstnávala 3067 zaměstnanců, z nich 124 učňů v 8 oborech a jednom duálním studijním programu. Celý článek

Nový supermarket Billa v Písku

BILLA Písek 2_small

Ve čtvrtek 11. května byl otevřen moderní supermarket Billa v Písku v Hradišťské ulici. Na obyvatele města čeká ca 900 m2 prodejní plochy, na níž zákazníci naleznou vše, po čem touží srdce skutečných gurmánů. Pro nakupující je v rámci obchodního centra k dispozici 180 parkovacích míst pro automobily. Celý článek

Centrum Chodov podpoří mladé návrháře

Centrum Chodov_účastníci reality show The Way

Centrum Chodov podpoří mladé návrháře prostřednictvím originální reality show The Way. Tomu nejlepšímu poskytne nejen finanční podporu 1 000 000 korun k nastartování vlastní značky, ale především možnost prezentace své kolekce v takzvané Designer GalleryTM, jež bude součástí nové části centra. Celý článek

Pražské luxusní krejčovství využívá unikátní technologii Philips Lighting

Philips_Popper_1 (1)

Philips Lighting, celosvětový lídr v osvětlení, navrhl a dodal pro luxusní dámské krejčovství Popper detailně promyšlené osvětlení. Salon se v těchto dnech otevřel v centru Prahy. Jedinečnost osvětlení vyniká především ve zkušební kabince. V ní lze prostým přepínáním vypínače věrně nasimulovat jasné denní světlo, intimní večerní atmosféru nebo příjemné domácí světlo. Model si tak zákaznice mohou vyzkoušet v podmínkách odpovídajících prostředí, kam budou nový model nejčastěji nosit. Celý článek

DACHSER: řešení pro bezpečnou nakládku

DACHSER_vymezovaci vak - kopie

Mezinárodní poskytovatel logistických služeb DACHSER přináší do logistiky již více než 85 let nové nápady a často tak určuje trendy v celém oboru. Jednou z  inovativních praktických pomůcek jsou také vymezovací pytle s recyklovanou náplní používané při nakládce. Každý rok se v evropské síti společnosti této pomůcky pro zabezpečení nákladu využije více než 40 000 kusů. Toto řešení je součástí systému efektivní a bezpečné konsolidace zásilek v síti sběrné služby firmy a je plně v souladu s principy udržitelného rozvoje společnosti. Celý článek

SZPI v roce 2016 provedla 45 159 kontrol a uložila pokuty ve výši 127,5 mil. Kč

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) uskutečnila v průběhu roku 2016 celkem 45 159 vstupů do provozoven potravinářských podniků, provozoven společného stravování, celních skladů a internetových obchodů. Počet kontrol tak meziročně vzrostl o 3,85%. Z tohoto počtu inspektoři SZPI vykonali 26 292 kontrolních vstupů do provozoven maloobchodního prodeje, Celý článek

Ahold otevírá 10. ročník programu Summer Internship

Společnost Ahold vyhlašuje jubilejní 10. ročník úspěšného programu Summer Internship pro vysokoškoláky se zájmem o retail. V rámci letní placené stáže se studenti budou podílet na projektech z oblasti personalistiky, plánování, nových médií nebo logistiky na pražské centrále a v distribučním centru v Olomouci. Zájemci se mohou hlásit právě nyní, program pak trvá od července do září. Celý článek

Jubilejní rok pro dm Česká republika

V polovině obchodního roku 2016/17 vykazuje dm drogerie markt v České republice k 31. 3. 2017 velmi příznivý vývoj obratu. dm meziročně navýšila obrat o 7,33 % na 4.193 mil. CZK  (říjen – březen). Mateřská dm Rakousko se všemi svými 100% dceřinými společnostmi vykázala obrat vyšší o 8,7 %, celý koncern včetně dm Německo o 6,3 %. 25. narozeniny dm Česká republika s sebou přináší iniciativu {SPOLEČNĚ}. Celý článek

Tesco podporuje v kampani české potraviny

Společnost Tesco spouští kampaň na podporu český produktů. Touto aktivitou chce jednak podpořit české producenty a zároveň usnadnit zákazníkům orientaci při výběrů zboží. Slogan „Vím, čí jsem“ tak najdete u českých rajčat nebo „Česká potravina – trefa do černého“ vás upozorní na český jogurt. Kampaň upozorňuje na produkty označené Česká potravina, které mají garantovaný český původ. Celý článek

Rekordní výstav piva v roce 2016

Pokles spotřeby piva v České republice se loni zastavil. Výstav piva pro tuzemský trh vzrostl oproti roku 2015 o 1,3 procenta. Zatímco předloni se v ČR zkonzumovalo 16,2 milionu hektolitrů piva, loni to bylo takřka 16,4 milionů hektolitrů. Celý článek

Mall Group posiluje partnerský prodej

Mall Group představil novou B2B strategii pro následující období. Jejím hlavním pilířem se stává partnerský prodej. Ten v současné době využívají desítky velkých tuzemských obchodů, přičemž jejich počet se chystá společnost zásadním způsobem navýšit. Celý článek

Karlovarské minerální vody kupují výrobce značek Pepsi v Bulharsku

Karlovarské minerální vody a.s. (KMV) podepsaly závaznou dohodu o koupi společnosti Quadrant Beverages JSC, která je jedním z předních výrobců a distributorů nealkoholických nápojů v Bulharsku. Transakce podléhá schválení bulharské Komise pro ochranu hospodářské soutěže a očekává se, že bude dokončena v 1. pololetí 2017. Po úspěšné akvizici dvou nejvýznamnějších nápojářských firem v Maďarsku tak KMV vstupují na další trh. Celý článek

Industrial Research Forum oznamuje předběžné údaje o 1. Q 2017

Industrial Research Forum bylo založeno v roce 2010 s cílem poskytovat co možná nejúplnější, nejpřesnější a nejtransparentnější data o vývoji českého trhu se skladovými a výrobními nemovitostmi. Členové Industrial Research Fora, společnosti CBRE, Colliers, Cushman & Wakefield a JLL, sdílejí základní informace o vývoji trhu a věří, že založení Industrial Research Fora přispěje ke zlepšení transparentnosti trhu. Celý článek

On-line platby kartami v letech 2013-2016

Češi používají pro platby u obchodníků stále více platební karty. V roce 2016 vzrostl počet takových plateb oproti předchozímu roku 2015 o 18 %. Vzrostl i jejich finanční objem, a to o 7 %. Celkový počet plateb kartou u obchodníků tak dosáhl téměř 684 mil. a klienti touto cestou utratili celkem 477 miliard Kč. Celý článek

Globus spustil aplikaci Scan&Go v mobilu

Známou službu Globusu pro moderní samoobslužné nakupování Scan&Go doplnila mobilní aplikace Scan&Go v mobilu. Nabízí alternativu k unikátním skenerům, které si zákazníci v uplynulých měsících přirozeně oblíbili kvůli usnadnění a zrychlení svých nákupů. Celý článek

Dachser roste a investuje do své budoucnosti

Mezinárodní logistický provider Dachser pokračoval v roce 2016 ve svém růstu a dosáhl konsolidovaného hrubého obratu ve výši cca 5,71 miliard euro, což ve srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 1,7 procenta. Celý článek

Kvalita prodávaného medu je stále nevyhovující – polovina je falšovaná

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) uskutečnila mimořádnou kontrolu medů vyrobených (balených) v ČR. Akci Potravinářská inspekce zaměřila na kontrolu jakosti dle vyhlášky 76/2003 Sb., ověření botanického a geografického původu medu a ověření přítomnosti reziduí nepovolených farmakologicky účinných látek, zejména antibiotik. Odběr kontrolních vzorků inspektoři zajistili především v menších prodejnách maloobchodu a na stáncích mimo oficiální tržiště. Celý článek

V závodech Nestlé již trans-mastné kyseliny nevznikají

Na konci roku 2016 společnost Nestlé eliminovala vznik trans-mastných kyselin při výrobě. Jedná se o dobrovolný závazek nad rámec legislativních požadavků. Přes změny v recepturách se podařilo zachovat chuťové vlastnosti výrobků. Neustálé zlepšování nutričního složení je nikdy nekončící proces. Nestlé při něm využívá odborných studií i doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO). Celý článek

Kaufland představuje nový firemní benefit

Obchodní řetězec Kaufland přichází s novým benefitem. Jeho zaměstnanci společně s dubnovou mzdou obdrží poprvé Naši stravenku. Kaufland, který v České republice zaměstnává více 17 200 pracovníků, tímto krokem vedle dalších benefitů zlepšuje podmínky svých zaměstnanců. Celý článek

Centrum Chodov rozjíždí spolupráci s Rekoly

Centrum Chodov a Rekola zahajují unikátní spolupráci – populární růžová kola budou vůbec poprvé k dispozici i mimo centrum Prahy. Od konce března mohou nejen návštěvníci centra, ale také pracovníci zdejších kancelářských budov, místní rezidenti či studenti na vysokoškolských kolejích pro svůj pohyb po okolí využít deset speciálních rekol. Celý článek

Bureau Veritas má nového šéfa pro střední Evropu

Společnost Bureau Veritas, globální inspekční a certifikační autorita, má nového šéfa pro distrikt střední Evropy. Do funkce nastoupil Jakub Kejval, který současně působí na pozici generálního ředitele pro Českou republiku a Slovensko, nyní pod něj nově spadá i Maďarsko. Celý článek

„Moje kasa“ v BILLE

V rámci pilotního projektu „Moje kasa“ mohou zákazníci Billy využít samoobslužné pokladny. První dvě z nich byly nainstalovány v prodejně Billa v Terminálu 1 letiště Václava Havla v Praze Ruzyni. Do konce dubna bude následovat spuštění v dalších dvou frekventovaných supermarketech, a to v Praze a v Plzni. Celý článek

Svět se učí pít čepovanou „plzeň“

Proslulého českého ležáku Pilsner Urquell se loni vyvezlo o 10 % více než v roce 2015, jeho export tak poprvé v historii atakuje milionovou hranici. Klíčovými trhy pro něj zůstávají tradiční exportní země, jeho obliba roste ale i v exotických destinacích. Celý článek

Ferrero Group mění strukturu vedení

Ferrero Group se rozhodla provést změny ve struktuře vedení a nastavit nový systém řízení společnosti, aby posílila svou globální pozici v segmentu čokolády a balených cukrovinek a zároveň zrychlila tempo růstu. Celý článek

MatchaTea: Produkt roku 2016

Bio MatchaTea Harmony zvítězil v soutěži Heureka.cz Produkt roku 2016 v kategorii čajů. Ocenění bylo uděleno na základě celoročního pozorování chování nakupujících na internetu. Celý článek

Pětina Čechů nakupuje online každý týden

Pětina uživatelů internetu v České republice nakupuje online alespoň jednou týdně. Nejčastěji končí Čechům v nákupních košících oblečení a obuv, poté elektronika následovaná vstupenkami na kulturní nebo sportovní akce. Celý článek

FM Logistic optimalizovala proces inventury

Inventura skladových zásob, ať už z daňového důvodu, nebo z důvodu průběžné kontroly, vyžaduje vynaložení nemalých prostředků, především v oblasti lidských zdrojů. Často je nutné zajistit I externí pracovní síly. Celý článek

Košík rozjíždí vlastní speciály

Online rozvozce potravin Košík.cz přistupuje k dalšímu rozšíření nabídky formou dva týdny trvajících speciálů. Zákazníci tak mají od poloviny března možnost nakupovat online i potraviny, pro které by normálně museli do specializovaných prodejen. Celý článek

Novým prezidentem Agrární komory ČR je Zdeněk Jandejsek

Na XXV. sněmu Agrární komory České republiky, který se v Olomouci konal jako sněm volební, byl na nadcházející volební období do pozice prezidenta AK ČR zvolen Ing. Zdeněk Jandejsek, CSc., který získal podporu většiny delegátů. Dosavadní prezident Miroslav Toman, kterému dnes skončil mandát, již dříve oznámil, že kandidovat nebude. Celý článek

České nemovitosti lákají další zahraniční investory

Těsně pod hranicí 11,7 miliard EUR skončil vloni objem investic do nemovitostí v rámci středoevropského regionu, což je o 34 % více než v roce 2015. K největším investorům patřily společnosti jako Redefine Property (Echo Properties), GrowPoint nebo Griffin, které na českému trhu prozatím žádné realitní investice nerealizovaly. Celý článek

Lidl vyvezl české výrobky za 5,3 miliardy korun

Export českých výrobků prostřednictvím Lidlu v uplynulém roce stoupl – v počtu dodavatelů, počtu zemí i v objemu. Více než 135 výrobců vyvezlo své produkty do prodejen Lidl ve 23 zemích Evropy v hodnotě 5,3 miliardy korun. Oproti roku 2015 se jedná o nárůst o 15 %. Celý článek

OC Forum Nová Karolina slaví páté narozeniny

Páté výročí od svého otevření tento měsíc připomíná Obchodní a zábavní centrum Forum Nová Karolina v centru Ostravy. Oslavy se ponesou ve velkorysém stylu: už 10. března zde začíná interaktivní instalace postav superhrdinů filmů, her nebo komiksů z dílny studií Marvel a Disney – AVENGERS. Celý článek

Potravinářská inspekce varuje před tzv. direct marketingem

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) varuje spotřebitele před nekalými obchodními praktikami některých společností využívajících tzv. „direct marketingu“. Jde o nabídky produktů (např. doplňků stravy) prostřednictvím inzerce v tisku, webových stránek, e-mailu, poštou či telefonicky. Celý článek

Rohlik.cz loni utržil miliardu

Online supermarket Rohlik.cz má za sebou úspěšný rok i start do toho nového. Minulou neděli doručil milióntou objednávku, v lednu se vedle Prahy a Brna otevřel v dalších 5 velkých českých městech, v prosinci představil vlastní privátní značku. Celý článek

THIMM investuje do budoucnosti

Skupina THIMM, jíž je všetatský výrobce obalů z vlnité lepenky součástí, neustále investuje do modernizace a rozvoje svých závodů. Aktuálně se realizuje investice ve výši 276 miliónů Kč (7,5 mil. eur) v THIMM Packaging, kde vzniká nové centrum lepiček pro výrobu sofistikovaných obalů z vlnité lepenky a obří skladovací hala. Celý článek

Spotřebitelské klima v EU je nejlepší za posledních devět let

Celkově zaznamenala důvěra spotřebitelů v Evropě ve čtvrtém čtvrtletí 2016 velmi pozitivní růst. Ukazatel spotřebitelské důvěry podle GfK stoupnul v celé osmadvacítce o 5,6 bodu a v prosinci dosáhl 17,9 bodu – to je nejvyšší hodnota od roku 2008. Jednotlivé ukazatele – ekonomická a příjmová očekávání a ochota nakupovat se však během roku nevyvíjely stejně. Celý článek