Komerční článek

Makro vychází vstříc potřebám zákazníků

Velkoobchod Makro Cash & Carry ČR patří do členské základny Komory obchodních řetězců SOCR ČR. Prodejna MAKRO v Praze-Stodůlkách získala ve 2. ročníku soutěže Diamantová liga kvality Zvláštní cenu prezidentky SOCR ČR.

O tomto ocenění a dalších zajímavých tématech jsme si povídali s Elvírou Liškovou, ředitelkou MAKRO Praha-Stodůlky.

Co pro vás znamená zisk Zvláštní ceny prezidentky SOCR ČR?

Jsem ráda, že naše provozovna Makro ve Stodůlkách toto prestižní ocenění získala a potvrdila tak vysoké standardy kvality a špičkovou úroveň služeb. Cena nám pomáhá zákazníky lépe informovat o kvalitě naší provozovny a usnadnit jim výběr. Ocenění však patří především našim zaměstnancům za jejich práci a nasazení. Všichni si uvědomujeme, jak je kvalita sortimentu i služeb pro zákazníky důležitá. Rovněž víme, jak je důležité stále na sobě pracovat, sledovat nové trendy, rozvíjet se a zlepšovat.

Proč zákazníci ve vašem obchodě rádi nakupují?

Zákazníci kladně hodnotí hlavně pozitivní přístup, jednání a profesionalitu personálu. Disponujeme více než 35 000 výrobků včetně širokého sortimentu vlastních značek. Máme 3 500 jedinečných trendy artiklů včetně ECO, BIO, RAW, DIA, bezlepkových výrobků a lokálních produktů. Očekávání zákazníků se snažíme naplňovat i v rámci edukace a inspirace. Máme 34 Makro extra pointů s edukačními cedulemi popisujícími zajímavé příběhy sortimentu. Na prodejní ploše je otevřená kuchyně, kde předvádíme inspirativní úpravy pokrmů, ochutnávky, párování pokrmů s víny.

Zakládáme si na čistotě a čerstvosti, dodržujeme propracovaný systém kontroly kvality všech produktů. Jsme držiteli certifikátu IFS, mezinárodní normy pro systém řízení kvality. Parkování je pohodlné, disponujeme i krytým podzemním parkovištěm. Při placení má zákazník možnost kromě klasických pokladen využít pokladny samoobslužné nebo Makro scan, kde si zboží naskenuje sám pomocí chytrého telefonu. Po nákupu si mohou zákazníci výhodně natankovat na naší čerpací stanici.

Jak byste charakterizovala tým vašich spolupracovníků?

Mám štěstí spolupracovat s týmem lidí, které práce baví a do jisté míry je i jejich koníčkem.

Spojuje je chuť pracovat v obchodě, zájem o zákazníky, o jejich potřeby a očekávání. Jsou základem toho, aby naše provozovna byla stále inspirativní, přátelská a zákazníci se k nám rádi vraceli. Mají velice dobré odborné znalosti, rádi se učí novému a vzájemně se podporují.

Provozujete i partnerskou alianci malo-formátových prodejen Můj obchod, můžete ji stručně přiblížit?

Partnerstvím v maloobchodní alianci Můj obchod pomáháme obchodníkům nastartovat podnikání a přilákat jim více zákazníků do jejich prodejen. Pomůžeme změnit vzhled exteriéru i interiéru prodejny. Prodejna dostane nové logo, které ji odliší od konkurence a které je snadno zapamatovatelné. Pomůžeme s vybavením prodejny a uspořádáním prodejní plochy dle posledních trendů a nákupních zvyklostí zákazníků. Poradíme s celkovou skladbou sortimentu s ohledem na nákupní možnosti a zvyklosti zákazníků v okolí prodejny.

V rámci aliance poskytujeme také marketingové služby a staráme se o letákovou podporu. Taktéž jsou k dispozici webové stránky zaměřené na zákazníky provozovny Můj obchod. Zajišťujeme pracovní oblečení v barvách Můj obchod pro zaměstnance prodejny a další propagační materiály. Další službou je možnost používat aplikaci na zhotovení cenovek s vlastním grafickým zpracováním a logem.

Letošní ročník Diamantové ligy kvality nabízí dvě nové kategorie – Prodejny malo-formátového typu a Cenu veřejnosti. Co na tyto novinky říkáte?  

Toto rozšíření pochopitelně vítáme. Kategorie Prodejny malo-formátového typu je zajímavá pro naše alianční partnery Můj obchod. Účastí získají nejen další zkušenost, ale ocenění přiláká další zákazníky, zviditelní je na trhu a podpoří jejich úsilí.

V rámci Aliance Můj obchod spolupracujeme s řadou venkovských prodejen, u nichž zapojení vidíme jako velmi reálné. Cena veřejnosti pak dává šanci na nominaci zákaznicky oblíbené prodejny, čímž bude oceněn její přínos v rámci každodenního života místních obyvatel.

 

Článek a mnoho dalšího naleznete v Retail News 7-8.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *