Kaufland se už 15 let pyšní vlastním masozávodem

Sortiment kvalitního masa a masných výrobků patří v nabídce čerstvého zboží k základním požadavkům českého zákazníka. Češi maso milují a obchodníci se jim snaží vyjít vstříc.

V červnu letošního roku tomu je 15 let, co Kaufland otevřel v Modleticích vlastní masozávod. Zpracovává se zde vepřové a hovězí maso a zásobuje odtud zbožím všech svých 129 prodejen po celé České republice.

Více než 95 % českých domácností nakupuje červené maso. Na nákup se vydávají průměrně pětkrát za dva měsíce.

V průměrném nákupním koši mají téměř 1,5 kg masa, vyplývá z údajů spotřebitelského panelu GfK v období červenec 2016 až červen 2017. Nejoblíbenější maso je vepřové s tříčtvrtinovým podílem na trhu. Následuje hovězí maso s podílem v objemu 13 %.

„Masa jíme o polovinu víc než dřív. V roce 2016 se ho zkonzumovalo 80,3 kilogramu, v roce 1950 48,6 kilogramu a například v roce 1936 jen 38,1 kilogramu. Meziročně se zvýšila zejména spotřeba hovězího a drůbežího,“ uvádí Jiří Hrbek, ředitel odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí ČSÚ. U vepřového masa poklesla podle ČSÚ soběstačnost ze 104,9 % v roce 1995 na 47,7 % v roce 2016. U hovězího masa jsme soběstační.

Nejvýznamnějším nákupním místem masných výrobků jsou hypermarkety, kam směřuje přes čtvrtinu z celkových výdajů za kategorii. V případě masa a čerstvých masných výrobků však český zákazník často preferuje specializované prodejny. Pultový prodej masa se proto rozšiřuje i v řetězcích, které se původně orientovaly na balený sortiment, jako je tomu i v případě Kauflandu.

Zaměřeno na vepřové a hovězí

Společnost Kaufland se může jako jediný obchodní řetězec v České republice pyšnit vlastním masozávodem. Ten zaměstnává více než 400 pracovníků napříč všemi odděleními – příjmem, bourárnou, výrobou uzených a mletých mas, porcovnou, expedicí, kvalitou a technickým úsekem.

Zpracování vepřového a hovězího masa začalo v Modleticích u Prahy v roce 2003. Na surovinu a obalový materiál jsou kladeny velké nároky. Při příjmu musí každý jednotlivý kus projít přísnou kontrolou (pH, teplota, opracování, optická kontrola a mnoho dalších postupů). Je kladen důraz na čerstvost masa a na rychlost jeho zpracování. Přestože soběstačnost České republiky ve vepřovém mase nepřesahuje 50 %, daří se masozávodu veškeré vepřové půlky zajistit od českých dodavatelů, tedy s českým původem.

Zaměstnanci masozávodu zpracovávají každý den více než 100 tun masa. „Klademe velký důraz na dokonalé zapracování našich zaměstnanců, jen tak můžeme být dobrý tým a dosahovat tak dobrých výsledků. Pro mnohé může být překvapením, že celých 15 let patříme i mezi největší exportéry masa a výrobků do Německa,“ vysvětluje Vladimír Janda, vedoucí výroby masozávodu Modletice. „Pracuji tu od samotného počátku, a jestli mi po těch patnácti letech něco nezevšední, pak je to vůně uzeného masa. To udíme na bukovém dřevě a vždy to provoní celý podnik,“ popisuje Janda a dodává: „Vše si tu děláme sami. Od bourání přes výrobu mletého masa a klobás po závěrečné balení. Myslím, že i díky tomu naše maso dosahuje takové kvality a jsme každoročně držiteli několika ocenění.“

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 6.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *