Nakupování budoucnosti – virtuální, individuální, rychlé

EHI Retail Institute volil v rámci veletrhu EuroCIS 2018 již po jedenácté vítěze soutěže retail technology awards europe (reta).

Při slavnostním udílení cen byly uděleny tři ceny v následujících kategoriích: Best Customer Experience, Best Enterprise Solution, Best Instore Solution a Best Omnichannel Solution.

Kategorie: Best Customer Experience

Toto ocenění dostávají maloobchodníci, kteří zavedli progresivní metody a technologie, aby zvýšili loajalitu a spokojenost zákazníků. Nositeli ceny jsou:

Halfords podporuje zaměstnance na prodejní ploše novým řešením pokladen, které umožňuje stacionární a mobilní využívání prostřednictvím tabletu, a tím i vysokou flexibilitu. Díky nasazení inovativních systémů POS se britskému obchodníkovi s auty a jízdními koly podařilo zvýšit obrat v pobočkách a ušetřit čas zaměstnanců v prodejních místech. Lebensmittelmarkt Isargärten zabraňuje dlouhému čekání u pokladem novým mobilním samoobslužným skenovacím systémem. Umožňuje zákazníkům v prodejně v Mnichově, aby si výrobky sami naskenovali prostřednictvím aplikace ve vlastním chytrém telefonu. Aplikace generuje QR kód, který pokladní personál načte ručním skenerem, čímž výrobky přenese do pokladny.

MediaMarktSaturn předvádí zákazníkům budoucnost nakupování. Prostřednictvím augmented reality provádí virtuální avatar Paula zákazníka obchodem k výrobkům a vysvětluje mu jejich funkce formou dodatečných informací a animaci. Prostřednictvím Microsoft HoloLens s integrovaným mikropočítačem německý prodejce elektroniky prezentuje skutečné virtuální obsahy v reálném prostředí prodejny.

Kategorie: Best Enterprise Solution

V této kategorii jsou oceňovány maloobchodní firmy, které zvýšily svou efektivnost díky vývoji inovativních systémů a technologií a jejich implementaci, ať už interně, nebo ve spolupráci s jinými podniky. Ocenění získávaly společnosti:

Aydınlı Group analyzovala kupní chování zákazníků a v návaznosti na získané informace vyvinula komunikační a propagační model, který obsahuje 17 algoritmů pro specifické zákaznické segmenty. Díky mobilnímu využití tabletu v prodejním místě mohou prodejní týmy tureckého obchodníka s textilem lépe porozumět zákazníkům a nabídnout jim služby šité na míru.

Billa zajišťuje svým zaměstnancům celoplošné informace o podniku, které jim zprostředkuje firemní uživatelsky přívětivá aplikace. Prostřednictvím této mobilní aplikace se personál může informovat např. o naplánovaných směnách a díky digitální zaměstnanecké kartě sbírá rabatové body ve všech pobočkách rakouského prodejce potravin.

Edeka dodává svým obchodníkům informace o nových produktech ze startupů prostřednictvím platformy Foodstarter, která jim umožňuje vyžádat si vzorek nebo objednat zboží přímo u dodavatelů. Startupy navíc získávají prostřednictvím této platformy, nabízející přístup ke stovkám samostatných obchodníků v celém Německu, přímou zpětnou vazbu ohledně svých produktů.

Kategorie: Best Instore Solution

Toto ocenění dostávají maloobchodníci, kteří prokazatelně dosáhli využitím technologie v oblasti POS operativní nadhodnoty. Vítězi kategorie jsou:

dm-drogerie markt dává každému zaměstnanci prodejny k dispozici vlastní chytrý telefon, aby ho lépe začlenil do procesů zbožního hospodářství v prodejním místě, a umožnil jeho efektivnější práci. Pomocí mobilního koncového přístroje mohou zaměstnanci německého řetězce drogerií načíst několik čárových kódů balíčků současně. Kromě toho se příslušné balíčky při vyzvedávání zákazníkem v pobočce vizuálně zvýrazní, a tak se dají rychleji najít.

Edeka se stará o větší transparentnost při nákupu. Díky implementaci digitálního řešení zpětné sledovatelnosti výrobků u pultů s čerstvým zbožím tohoto německého prodejce potravin se zákazníci mohou snadno a pohodlně informovat o celém výrobním a zpracovatelském procesu. Informace poskytuje informační terminál před pultem nebo QR kód na elektronické etiketě vytištěné váhou, jehož prostřednictvím může zákazník získat informace o výrobku i na domácím počítači.

Marks & Spencer poskytuje zaměstnancům přenosné počítače, které jim umožňují komfortní přístup k informacím o výrobcích, cenách, prodejních akcích a skladových zásobách. Veškeré úkoly, jako služby a prodej, se mohou provádět prostřednictvím jediného přístroje, což vede ke zvýšení produktivity zaměstnanců a lepšímu zážitku z nakupování pro zákazníky.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 4.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *