Průměrná domácnost nakoupí sladkosti 90x za rok

Česká domácnost za rok 2017 nakoupila 27,5 kg sladkostí, přičemž si nakupující odnesli přes 9 kilo sušenek, téměř 4 kila bonbonů, čokoládových tyčinek a čokoládových tabulek.

Pod sladkosti řadíme všechny sušenky, oplatky, bonbony, žvýkačky, perníčky, lízátka, pralinky, lentilky, tabulkové čokolády i jiné další výrobky tohoto druhu.

„Co se týká počtu nakupujících domácností, tak jistě nikoho nepřekvapí, že v Česku neexistuje domácnost, která by si nekoupila méně než dvakrát za rok nějakou sladkost. Navíc toto neplatí jen o sladkostech jako celku, ale i o konkrétních kategoriích. Například sušenky, čokoládové tyčinky, tabulkové čokolády a bonbony si také zakoupí každá rodina, a to více jak dvakrát za rok,“ uvádí pro Retail News Jan Kadeřábek, Konzultant GfK Spotřebitelský panel.

Jak často domácnosti sladkosti nakupují?

Průměrná česká domácnost nakoupí sladkosti 90x za rok. To znamená, že si koupí nějakou sladkost jednou za čtyři dny. Nejčastěji nakupované jsou sušenky, které si průměrná domácnost zakoupí jednou za deset dní, tedy třikrát do měsíce. Hned za nimi následují čokoládové tyčinky, které si koupíme dvakrát za měsíc, vyplývá z výsledků průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK za období let 2016 a 2017.

Zajímavým údajem je také, kolik kilogramů sladkostí nakoupí průměrná domácnost. Česká domácnost za rok 2017 nakoupila 27,5 kg sladkostí, přičemž si nakupující odnesli přes 9 kg sušenek, téměř 4 kg bonbonů, čokoládových tyčinek a čokoládových tabulek.

Z pohledů nákupů v akcích patří sladkosti k nadprůměrně promovaným kategoriím. Více jak každou druhou korunu, kterou domácnost vydá na sladkosti, utratí v akci. Nicméně můžeme konstatovat, že podle posledních trendů podíl nákupů v akci klesá.

„Z našich dat také vyplývá, že nakupující v rámci sladkostí preferují více značkové produkty než privátní značky. Oproti loňskému roku vzrostl podíl výdajů na značkové produkty, které nyní činí více než 80 % všech výdajů domácností na sladkosti,“ uvádí Jan Kadeřábek.

Novinky musí být překvapivé a v souladu s výživovými trendy

Na konci ledna se v německém Kolíně nad Rýnem tradičně představily novinky a trendy v oblasti sladkého mlsání.

Jedna španělská firma vytvořila čokoládové půlkuličky, jejichž povrch se rozletí, aby nabídl malé bonbonky připomínající rozbité středomořské dlaždičky. Nezvyklá je i čokoláda, jejíž přísadu tvoří řasy. Další výrobce používá do čokolád a čokoládových tyčinek rýžové mléko. Výrazné červené a žluté odstíny vznikají v tabulkách čokolád přidáním malin nebo manga.

Nadále pokračuje trend „udělej si sám“. Proto je výběr dekorací z fondánu, marcipánu a cukerných směsí velký a rozmanitý. Dekorace se nabízejí i ve vegetariánském provedení.

Nejen pro letošní dušičkovou sezónu je určena lebka naplněná cukrovinkami nebo lékořice ve tvaru rozšklebeného Drákuly.

I na penězích si můžeme pochutnat, pokud jsou z jedlého papíru. A lahvička Coly z ovocné želatiny se nabízí i v provedení bez cukru.

Nižší množství cukru je ve světě cukrovinek a tyčinek důležitým trendem. A tak se se sníženým obsahem cukru dá setkat u čokolád, pekařských výrobků, bonbonů a žvýkaček, ale nabízejí se například i pražené mandle bez cukru, oslazené sladidlem.

Proteiny – všeobecný trend v potravinářském průmyslu – se nacházejí v mnoha pekařských a čokoládových výrobcích nebo svačinkách. A tak se tyčinky často vyrábějí z přísad s obsahem proteinů, s oblibou v kombinaci s ovocem nebo zeleninou. Do vydatné svačinky se používá i cizrna. Nabídku doplňuje ovoce sušené mrazem a nesmírně oblíbené ořechy, jádra a semínka.

Zboží se prodává ve variantách, které splňují veškerá přání a potřeby spotřebitelů: vegetariánských, veganských, bezlepkových, bez laktózy, bez tuku.

Oblíbená jsou exotická koření a přísady. Například v pomazánce na chleba s čajem matcha. Hojně používaným ochucovadlem zůstává kokos.

S tématem bio se návštěvník setkává i u sladkostí často, a to nejen u přísad, ale i u obalů. Trvalá udržitelnost je setrvalým trendem u kakaa, ale i u jiných přísad.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 3.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *