Retail Summit 2018: Hledání rovnováhy na novém trhu

Největší setkání obchodníků chystá řadu atraktivních novinek, jeho klíčové poslání však zůstává.

Na to, jak ve světě plném dramatických protikladů najít rovnováhu, se zaměří 24. ročník největšího setkání obchodu a jeho klíčových partnerů ve střední Evropě – Retail Summit 2018, konaný ve dnech 5.-7.2.2018 v Clarion Congress Hotelu Prague.

Maloobchodní trh se dnes vyznačuje řadou protichůdných trendů – technologie zásadně mění byznys, ale současně o úspěchu více než jindy rozhodují lidé.

Bez globálního know-how a peněz se těžko vítězí, ale retail je stále ryze lokální byznys. Výroba a obchod se potřebují (a taky často nesnáší) více než kdykoliv dříve. Zákazníci milují své soukromí a současně tvrdě vyžadují personalizovanou nabídku. Chtějí vyšší kvalitu, ale nejsou za ni ochotni platit více. Akcionáři poptávají růst obratu, ale nejsou připraveni na pokles marže.

Majitelé, manažeři i specialisté maloobchodních a dodavatelských firem každodenně hledají odpověď na tyto otázky i na další dilemata. Stojí za to se na chvíli zastavit a diskutovat s ostatními hráči trhu i experty, jak vyvážit tolik protichůdných trendů a faktorů, jak zůstat stabilní, a přitom nebrzdit změny, které jsou nevyhnutelné.

Člověk, trh a obchod: 3 klíčové aspekty (ne)rovnováhy

Rámcový program Summitu přivádí více než stovku expertů a manažerů, kteří budou diskutovat rovnováhu z řady pohledů.

Hlavní program začne 6. 2. 2018 ráno částí věnovanou tomu, kdo je v retailu absolutně nejdůležitější – člověku. Ten vždy byl, je a bude základem obchodu – před pultem i za pultem, ať už ten „pult“ vypadá jakkoliv. Člověk je také současně hlavním zdrojem (ne)rovnováhy. Retail Summit 2018 tedy logicky zahájí příspěvky o tom, co vlastně lidí chtějí a po čem touží. Názor na to, jaký je vlastně člověk v současné „tekuté době“, sdělí psychiatr Radkin Honzák.

Následně se zaměříme na vývoj naší společnosti, na trendy poptávky a ukážeme si, jak technologie umožňují lepší poznání zákazníka. To vše vyvrcholí do praktické ukázky, jak dnešního spotřebitele nadchnout. Postarají se o ni tři finalisté soutěžní přehlídky Mastercard Obchodník roku 2017 v kategorii „Zákaznický zážitek v digitální době“.

Rovnováhu na trhu vytváří kromě klíčového hráče (spotřebitele) také další aktéři – obchodníci, výrobci, ale též bankéři, politici a reprezentanti vlády a veřejné správy. Jejich zástupci představí svůj pohled na rovnováhu v retailovém byznysu ve druhém programovém bloku plenárního jednání Summitu. Na jeho úvod vystoupí Albrecht Hornbach, klíčový řečník Retail Summitu 2018. Následovat budou prezentace dalších zásadních hráčů trhu – obchodníka, výrobce a bankéře a také dva diskusní panely na téma „Naše výroba a obchod v mezinárodním srovnání“ a „Kvalita a její cena“.

Hlavní program Summitu vyvrcholí částí, věnovanou aktuální situaci maloobchodních firem. Úspěch v retailu dnes vyžaduje schopnost konzistentně obchodovat napříč všemi kanály, tradičními i digitálními, přičemž ani geografické hranice již nejsou limitem. Retail Summit 2018 představí, jak k tomu přistupují ti nejlepší obchodníci, reprezentující různé typy firem – nezávislé podnikatele, mezinárodní řetězce i hráče e-commerce.

Pozornost bude věnována i tomu, co nového přinášejí technologie a jak ovlivní úspěšný obchod budoucnosti.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v listopadovém Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *