Obal očima spotřebitele

Obal musí především dobře chránit výrobek a být praktický.

Obalový galavečer při příležitosti předávání ocenění Obal roku 2017, který se konal 5. října, byl nejen slavnostní a příjemný, ale zároveň nabitý informacemi. Obaloví odborníci měli možnost podívat se na obaly očima spotřebitele, který se s nimi setkává v obchodě a „pracuje“ s nimi doma.

Letošní ročník soutěže Obal roku se zaměřil také na vnímání obalu z pohledu spotřebitele.

Výsledky exkluzivního výzkumu společnosti Kantar Millward Brown byly pro zúčastněné obalové odborníky zajímavé a navíc praktické, zkušenost spotřebitele s některými obaly si mohli i sami vyzkoušet.

Stanoveným kritériím, podle kterých hodnotilo přes 1 000 respondentů, nejlépe vyhověl a srdce spotřebitelů si získal retro obal na pastelky KOH-I-NOOR Hardmuth navazující na tradiční design vyrobený současnou technologií společností Achilless CZ.

Na 2. příčce se umístil Ferdinand dárkový Multipack od společnosti THIMM – The Highpack Group. Dárkové balení šesti lahví piva Ferdinand, půllitru a různorodých reklamních předmětů. Na třetí příčku umístili spotřebitelé Lentilky – Košík s pomlázkami od společnosti Model Obaly. Jedná se o skupinové balení minilentilek ve formě pomlázky, které vzniklo speciálně pro společnost Nestlé.

Nejdůležitější vlastnosti obalu

Z pohledu spotřebitele musí obal především dobře chránit výrobek a být praktický.

A jaké jsou nejdůležitější vlastnosti obalu? Měl by dobře chrání výrobek (67 %), měly by být praktický (45 %), obsahovat všechny informace (43 %), jít snadno otevřít (43 %) a být šetrný k životnímu prostředí (31 %). Požadavek a informace dominuje u potravin a kosmetických výrobků, pro výrobky z kategorie elektronika, domácí spotřebiče a obuv je důležitá praktičnost obalu.

Spotřebitelé mají rádi ikonické tradiční obaly, které jsou jednoznačně spojené se značkou produktu a symbolizují ho. Oblíbené jsou také obaly, které je možné opakovaně použít a které efektivně chrání zakoupené zboží i v průběhu jeho užívání. K favoritům patří i obaly s alternativním využitím v domácnosti.

Na opačném pólu je frustrace spotřebitelů z obalu tzv. Wrap Rage, které nemohou otevřít bez pomoci násilí nebo nástrojů jako jsou nůžky, nože apod. Spotřebitele také rozčílí, pokud se při otevírání obalu se může zranit a ušpinit nebo, když se po složitém otevírání obsah obalu rozsype, rozbije nebo nějak jinak znehodnotí.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v listopadovém Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *