Masné produkty v atraktivních i užitných obalech

Trendem je snaha o minimalizaci spotřeby obalových materiálů.

Specifika balení masných produktů vychází nejenom ze základních z funkcí obalu a jeho vztahu k balenému výrobku, ale musí být řešena v souladu s legislativními opatřeními. Podle druhu obalů se u masných produktů setkáváme jak s flexibilním, tak i pevnými typy balení.

Požadavky na maso, masné výrobky, produkty rybolovu, akvakultury apod. jsou stanoveny vyhláškou č. 69/2016 Sb.

Vedle ustanovení týkajících se přímo produktu, vyhláška i stanovuje maximálně možnou přípustnou odchylku od deklarované váhy výrobku u dvaceti výrobků najednou, dále rozdílné limity pro maximální obsah přídatných látek, jak pro kategorii masného výrobku, tak i masného polotovaru, upřesňuje označování masa a masných výrobků na obalech atd.

Exklusivní balení krájených i celých uzenin

Většina krájených uzenin je baleno do hlubokotažných obalů. Existuje však několik výrobců, kteří využívají možnosti balit výrobky na exkluzivnější a kvalitnější tácky. Společnost Faerch Plast zaujímá čelní postavení v oblasti tuhých plastových obalů pro potravinářský průmysl a nabízí řadu exklusivních řešení i na tyto produkty. Nabízí alternativní řešení k tradičnímu hlubokotažnému balení uzenin v podobě termoformovaných tácků z APET. Díky transparentnímu materiálu vysoké čistoty mohou tácky lépe prezentovat vybrané produkty. Materiál je vhodný i pro speciální produkty, jako jsou uzeniny vyžadující vysokou nepropustnost obalu. Vynikající bariérové vlastnosti APETu pomáhají prodloužit životnost a zachovávají čerstvost.

Uzeniny v podobě párků, salámů či šunky se nejčastěji balí do umělých či přírodních střev. Ale požadavky na marketingové vlastnosti, u těchto na první pohled spíše nenápadných obalů, jsou vyžadovány pro dražší produkty i zde. Stále častěji se můžeme setkat jak s potištěnými střevy, tak s balenými salámy zatraktivněnými etiketou či využitím textilních materiálů, které již svou povahou produktu dodávají vyšší spotřebitelskou úroveň.

K tradičním výrobcům střev u nás patří společnost Kalle CZ. Zajišťuje všechny standardní úpravy obalů od potisku (potisk viskózních obalů vodou ředitelnými barvami a potisk polyamidových obalů UV barvami, řásnění, výrobu přířezů) až po tzv. krancování (stáčení) polymerových obalů do kroužků a tzv. konturaci (tvarování) polyamidových obalů. V nabídce nechybí ani exkluzivní textilní obaly na uzeniny Oskuda. Ty jsou v podobě jak textilních lněných obalů bez bariéry – řada T, tak i obaly typu R s bariérovou vrstvou, které lze použít pro sortiment výrobků vařené masné výroby, typu měkkých salámů a šunek.

Potištěná plastová i kolagenová střívka vícebarevným flexotiskem či hlubotiskem má v nabídce i Viscofan CZ. Technologie flexotisku umožňuje tisk na střeva o různé šířce i z obou stran.

Důležitým zakončením střev na uzeniny je uzavírací klip. K světovým leaderům v oblasti klipsování, sponování a uzavírání přírodních i umělých střev ze všech typů materiálů patří německá firma Poly-clip System.

Sáčky v kombinaci papír/plast jsou trendy

Nepromastitelné papíry se velmi často u masných produktů používají jako přířezové materiály na balení. V současnosti jsou však spotřebiteli velmi pozitivně vnímány i v roli kombinovaného obalu v podobě sáčků. Výrobně se jedná o sáčky z nepromastitelných papírů či pergamenové náhrady s okénkem z plastu. Pergamenová náhrada je v podstatě bílý neprůsvitný celulózový papír odolný proti tuku. Má podobné vlastnosti i využití jako papíry s PE nástřikem.

Materiál je ideální pro balení potravin, především masa a uzenin. Oproti ostatním papírům je nepromastitelný, odolný vodě, oboustranně hlazený. Hlavní surovinou při výrobě je buničina. Pergamenová náhrada díky příslušnému atestu je vhodná k přímému kontaktu s potravinami. Fóliové okénko zlepšuje komunikaci s klientem a vzbuzuje větší důvěru k produktu, který je pro klienta „viditelný“. Sáčky mohou být i vícebarevně potištěné, převážně flexotiskem. Příkladem nepromastitelného a bariérového papíru může být i KH Pack, který má ve svém portfoliu společnost KRPA Paper.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v říjnovém Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *