Značka v digitální době

Značky jsou konstantou, která zrychluje obchodní růst.

Značky jsou synergií mezi lidmi, technologiemi a podnikáním. Jsou mechanismem, jímž v současné době lidé navazují vztah k firmám, sehrávají významnou úlohu při vytváření hlubokých a cenných vazeb s firmami pomocí technologií. Umístění značky do centra pozornosti firem uvolňuje napětí mezi technologiemi a lidmi, dává vznik novému typu synergie, jež je zásadní pro všechny strany podnikání: zevnitř značky spojují kulturu a schopnosti k růstu, dávají směr inovacím a rozdělování zdrojů.

Navenek značky poskytují platformu pro zajišťování jedinečné a ceněné zkušenosti, jež odráží nejen to, co lidé chtějí, ale i to, v co věří. Autoři žebříčku nejlepších globálních značek (Best Global Brands) již v roce 2015 zdůraznili přicházející vlnu personalizovaných technologií označovaných termínem „The Age of You“.

V této epoše pracujeme pro jednotlivce, s využitím dat a technologií s cílem nabízet produkty a služby, komunikace, prostředí — vlastně celou zákaznickou zkušenost — šitou na míru individuálním potřebám. Další velkou výzvou pro značky je schopnost automatizovat tyto složité pohybující se části, aniž by došlo ke ztrátě osobnosti a lidskosti, které jsou pro největší značky charakteristické.

Je tedy důležité vzít na vědomí významný posun v interakci lidí se značkami — očekávají, že naváží spojení s autentickým účelem a hodnotami. Značky se silným smyslem pro účel přitahují lidi — propojují lidi uvnitř organizace, a přitom ji navenek posilují.

Lepších výsledků dosahují značky kladoucí si za cíl zlepšování kvality našeho života. Bez silné značky fungující jako rozhraní mezi firmou a jejími skutečnými zákazníky, je složité dát o sobě na trhu vědět.

Žebříčku značek vévodí silná desítka

Prvních deset příček představuje 42 % celkové hodnoty nejlepších globálních značek.

Hlavní znaky první desítky nejlepších globálních značek:

  • Zákazník je vždy na prvním místě

Všechny nejlepší globální značky činí zákazníka svou prioritou, avšak u těch nejúspěšnějších je prioritou číslo jedna. Ať už jde o navrhování řešení spojených přímo se silným porozuměním zákazníkovi, předjímajících, co zákazník chce s pomocí progresivního designu, nebo pouze o posedlost úsilím nadchnout uživatele při každé příležitosti.

  • Technologie jsou odvětvím, které roste

Polovina z deseti značek řadících se mezi ty první na seznamu nejlepších globálních značek 2017, je z odvětví technologií — Apple, Google, Microsoft, Samsung a Facebook. Každá z těchto značek se buď posunula směrem nahoru na seznamu, nebo zůstala na stejném místě. Přesto všechny tyto společnosti dělají mnohem víc, než jen implementují nové technologie. Naučily se vytvářet zkušenosti prostřednictvím technologií, které posilují hodnotu značky jako takové.

  • Radikální flexibilita

Navzdory silným odkazům a investicím do produktů a obchodních praktik známých po celém světě jsou nejlepší globální značky připraveny v jakémkoli okamžiku provést obrat, aby dosáhly růstu. Nic není tak zásadní, aby to nemohlo být přetvořeno. Co bylo jeden den základní, se druhý den ráno může stát zastaralým, avšak ti na špičce seznamu mají značky natolik silné, že si dokáží udržet své vztahy navzdory zásadní změně.

Radikální flexibilita znamená, že technologičtí giganti se mohou stát obchody s potravinami, výrobci potravin a nápojů se mohou stát lifestylovými značkami, automobilky mohou vypustit vozidla na oběžnou dráhu a výrobci telefonů mohou být průkopníky v oboru umělé inteligence.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v říjnovém Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *