Sezóna papírových kapesníčků začíná s návratem do školy

Papírová hygiena se stala nedílnou součástí našich domácností i osobní péče.

Produkty z kategorie papírové hygieny jako jsou papírové kapesníčky, kuchyňské utěrky a ubrousky stále častěji nahrazují své látkové ekvivalenty. U zákazníka jednoznačně vítězí jednorázovost, a tudíž nulová potřeba údržby.

Na rozdíl od rychloobrátkového trhu celkem dáváme na trhu papírové hygieny přednost privátním značkám. Nejsilnější pozici mají v kategorii papírových kapesníčků v balíčkách (přes 70 %) a s dvoutřetinovým podílem na výdajích v kategorii kuchyňských utěrek.

Promoce hrají na trhu papírové hygieny menší roli než na rychloobrátkovém trhu celkem. Výjimkou je klasický toaletní papír, při jehož nákupech vynaložíme více než 6 z každých 10 Kč na nákupy v akci, jak uvedla pro Retail News Hana Paděrová, Consultant GfK Spotřebitelského panelu.

„Bohužel to bez promocí v této době nejde, ale zákazník očekává zároveň i kvalitu,“ hodnotí chování zákazníka na českém trhu Marcela Kubátová, marketingová manažerka společnosti Melitrade.

U toaletního papíru kraluje bílá

Nejvýznamnějším segmentem je toaletní papír. Výdaje za toaletní papír představují více než dvě třetiny z celkových výdajů na trh papírové hygieny. Na trhu nacházíme převážně klasický, ale i vlhčený toaletní papír. Klasický toaletní papír se objeví v nákupním košíku kupujících domácností průměrně 13krát za rok a cena jednoho průměrného nákupu je 50 Kč.

Nejběžnější je bílý toaletní papír s čtyřpětinovým podílem na výdajích za kategorii. Následuje přírodní, nebělený papír. Z barev jsou nejrozšířenější oranžová a žlutá. Téměř dvě pětiny z celkových výdajů za klasický toaletní papír utratíme v hypermarketech, necelou čtvrtinu v diskontech a téměř pětina výdajů směřuje do supermarketů.

Přestože počet kupujících vlhčeného toaletního papíru stoupá, kategorii zatím nakupuje jen necelých 14 % českých domácností v průměru jednou za čtyři měsíce, jak vyplývá z výsledků Spotřebitelského panel GfK Czech za období květen 2016 až duben 2017.

„Snižuje se zájem o soloroličky a barevné toaletní papíry a zvyšuje se zájem o větší ekonomy balení. Také je vidět zájem o vlhčené toaletní papíry, které papírovou hygienu doplňují,“ hodnotí hlavní trend v sortimentu toaletního papíru na českém trhu Marcela Kubátová z Melitrade. „V současné době jsou nejoblíbenější toaletní papíry třívrstvé bílé, nebo s parfemací heřmánku. Zájem je také o vlhčený toaletní papír s dubovou kůrou. Jako novinku máme vlhčený toaletní papír s kyselinou mléčnou,“ doplňuje.

Kapesníčky v balíčkách kupujeme jednou za dva měsíce

Druhou nejvýznamnější kategorií papírové hygieny jsou kapesníčky s téměř pětinovým podílem na spotřebitelských výdajích. Na českém trhu jsou k dostání skládané papírové kapesníčky v balíčkách, o něco kratší dobu i papírové kapesníčky v krabicích.

Skládané papírové kapesníčky v balíčkách nakupuje 70 % českých domácností přibližně jednou za dva měsíce. Při jednom nákupu utratí v průměru 23 Kč. Kapesníčky v krabicích nakupuje polovina českých domácností o něco častěji než jednou za čtvrt roku, za průměrný nákup zaplatí 31 Kč.

Kapesníčky nakupujeme nejvíc, měřeno spotřebitelskými výdaji, v hypermarketech, diskontech a supermarketech.

Papírové kapesníčky jsou v dnešní době neodmyslitelnou součástí našeho běžného života. V nabídce jsou různé tvary boxů, barev, velikosti i kvality – od základních dvouvrstvých až po luxusní čtyřvrstvé kapesníčky vyrobené ze speciální eukalyptové 100% celulózy, které dodává na trh značka Linteo společnosti Melitrade.

Design papírových kapesníčků se mění spolu s nároky a vkusem spotřebitelů. Na obalech tak najdeme kromě „neutrální“ grafiky třeba pohádkové postavičky, které potěší děti. Pro děti je určena i řada výrobků Linteo Kids, která obsahuje papírové minikapesníčky a kapesníky v boxu v různých barevných variantách. Tyto kapesníčky jsou vhodné pro malé dětské kapsy i do barevného dětského pokojíčku, jak zdůrazňuje výrobce.

Na děti myslí i značka Kleenex. Po prázdninách se děti vracejí do kolektivu a s tím se zvyšuje nemocnost u všech dětí, zejména školou povinných. Je to dáno změnou klimatu, přeci jen v září začíná podzimní období, a navíc děti po prázdninách přicházejí zpět do školních kolektivů, přirozeně předávají „své infekční kontakty“, a tak se onemocnění velmi rychle šíří.

A může jít o obyčejnou rýmu, která dokáže potrápit. Stalo se tedy nepsaným pravidlem, že děti chodí do škol a školek vybavené kapesníky, které mají během pobytu ve školním zařízení neustále po ruce. A tady se hodí, více než kdy jindy, kvalitní kapesníky. Neustálé utírání nosu vede k zarudnutí a podráždění pokožky v okolí nosu. To je velmi nepříjemné pro citlivou dětskou pokožku.

Čtyřvrstvé kapesníky Kleenex Balsam obsahují výtažky z měsíčku lékařského, který snižuje riziko podráždění nosu. Jemná vrstva balzámu chrání pokožku v okolí nosu před vysycháním a následným zarudnutím. Měsíček lékařský je rostlina se zklidňujícími účinky. Kleenex Balsam je kosmetický přípravek, je dermatologicky testován a je hypoalergenní.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v zářijovém Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *