Společnost KiK: 10 úspěšných let na českém trhu

Cílem společnosti je provozovat přes 250 prodejen.

Heslem společnosti je slogan Sympatický, chytrý, dobrý! A přesně takový chce KiK být pro českého spotřebitele – a nejen to: chce být dostupný všude a všem, a to jak cenově, tak místně. „Cílem společnosti je provozovat přes 250 prodejen tak, aby bylo její zboží snadno dostupné po celé České republice,“ říká František Wagner, jednatel společnosti KiK textil a Non Food spol. s r.o.

První prodejna společnosti KiK byla v Německu otevřena v roce 1994. V Česku působí od roku 2007. Jaké byly nejvýznamnější události v historii firmy?

První prodejna byla založena Stefanem Heinigem v německém Düsseldorfu v roce 1994. Ten tak položil základy společnosti KiK Textilien a Non-Food GmbH, fungující na tehdy novém modelu textilního diskontu a během jednoho roku otevřel 100 prodejen.

Koncept zaznamenává v Německu úspěch a už v roce 1998 expanduje do sousedního Rakouska. Jubilejní 1 000. prodejnu otevírá KiK po sedmi letech působení na trhu a prvních deset let své existence tak společnost završuje hustou sítí prodejen na německém a rakouském trhu, který obsáhl 90 milionů zákazníků.

V roce 2007 se KiK rozšiřuje do dalších evropských zemí – České republiky a Slovinska. V České republice vzniká první prodejna v Mostě a ten samý rok zahajuje provoz i 10. místní prodejna společnosti. Rok 2008 pak pokračuje expanze na Slovensko a do Maďarska a slavnostně se otevírá i 2 500. prodejna KiKu.

Rok 2009 znamená další rozvoj a nové změny. Společnost kupuje značku Ergee a začíná spolupracovat se známými osobnostmi. Zároveň otevírá první prodejnu podle standardu Evropské komise tzv. GreenBuilding a v Berlíně svou vůbec největší prodejnu o rozloze 2 200 m2. Úspěšné období uzavírá zprovoznění 3 000. pobočky KiK.

Tři roky po vstupu na český trh slaví společnost velké tuzemské jubileum, otevření 100. prodejny. V dalších letech KiK rozšiřuje svou prodejní síť do dalších evropských zemí, v roce 2011 vstupuje na chorvatský trh, v roce 2012 přidává Polsko a v roce 2013 Nizozemí.

V současné době počet prodejen společnosti po celé Evropě přesáhl číslo 3 200, zaměstnává více než 20 000 zaměstnanců a připravuje expanzi na italský trh.

A jak hodnotíte výsledky společnosti v České republice za poslední rok?

Rok 2016 byl pro společnost KiK vydařený, k jeho konci provozovala po celé České republice 191 poboček a zaměstnávala více než 1 200 pracovníků. Při tržbách 2,9 miliardy korun vykázala čistý zisk 264 milionů korun.

Během roku pokračovala obnova prodejen, která začala v předchozích letech. Investováno bylo do renovace 22 prodejen a otevření šesti nových, a to ve Vrchlabí, Olomouci, Zábřehu na Moravě, Brandýsu nad Labem – Staré Boleslavi, Liberci a Mělníku.

Každá zrenovovaná či nová prodejna je koncipovaná tak, aby mohla nabídnout nejen kvalitnější služby svým zákazníkům, ale i komfortnější pracovní zázemí. Změny se netýkají jen designu, ale i funkčnosti pobočky, skladových prostor nebo klimatizace. Příkladem renovace může být prodejna ve Starém Městě, kde investice činila 4,5 milionu korun, průměrně KiK investuje do každé nově otevřené i renovované prodejny tři miliony korun.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v červnovém čísle Retail News…

 

2 komentáře: “Společnost KiK: 10 úspěšných let na českém trhu”

  1. Vážený pane Wagnere,před několika dny jsem měla zájem o zakoupení chladícího boxu (tzv. autoledničky)a protože jsem chtěla mít jistotu, že ho v KIK, který je k místu mého bydliště nejblíž,budou mít na prodejně, zavolala jsem na infolinku a poprosila o telefonní kontakt. Operátorka mi odpověděla, že tel.čísla nesdělují. Poprosila jsem tedy, aby se podívala u sebe do programu, který má každá síť prodejen a ve kterém existuje přehled o prodeji a zůstatku zboží na prodejně a bylo mi vysvětleno, že ničím takovým KIK nedisponuje. Uplatnila jsem ještě jednu prosbu, a to o sdělení adresy ředitelství KIK, abych tam napsala svůj dotaz, proč je KIK veden v režimu „Přísně tajné“ a dostala jsem pouze adresu na všeobecný bezejmenný mail. Když jsem si v PC našla Váš článek o společnosti KIK ze 14.7.2017 a její heslo „Sympatický, chytrý, dobrý“, tak mě napadlo Vás oslovit a položit otázku i Vám: opravdu Vám připadá, že je výše popsaný přístup k zákazníkovi přesně v duchu hesla? Spolu s radou operátorky, abych objela všechny KIK v našem městě, bych heslo společnosti pozměnila na „Nevstřícný, neochotný a hloupý“.
    Přeji Vám pěkné dny a budu ráda, když mi odpovíte,děkuji Matějková

    • Ne, nechci zrušit odpověď! V přesvědčení, že můj komentář nebyl odeslán, protože je stále uváděn můj mail, jsem zadala znovu „odeslat komentář“ a ukázalo se, že chci odpověď zrušit. Je to jen opět ukázka nesolidnosti Vaší firmy, když tvrdíte, že mailová adresa nebude zveřejněna. Matějková

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *