Francouzský šarm na prodejní ploše

Čerstvost spojuje barvy a vůni lákající zákazníky.

S Francií se tradičně pojí móda a dobré jídlo. Širokou nabídku kvalitního čerstvého sortimentu najde zákazník ve všech typech prodejen, od farmářské, přes řetězcovou a samozřejmě v luxusní gurmánské.

Čerstvost je základ v nabídce prodejny a zároveň magnet přitahující zákazníky, jak ukázal i krátký store check po pařížských obchodech.

Čerstvé ovoce a zelenina nejen vypadají čerstvě, ale také voní. Nutno dodat, že tato banálně znějící věta není reakcí na průmysl vůňového marketingu, ale na marketing ryze přírodní.

Les 5 Fermes využívá možnosti tržnice

V19. pařížském obvodu poblíž Parc des Buttes Chaumont najde zákazník supermarket Les 5 Fermes, který se nachází ve zrekonstruované hale tržnice Secrétan z konce 19. století. Spojení architektury, designu a dobrého jídla dodává zákazníkovi chuť nakupovat. Denní světlo doplňují reflektory a nápadná závěsná svítidla, která zákazníkovi ukazují to nejlepší z čerstvých produktů.

Velká část prodejní plochy je určena právě pro čerstvý sortiment. Instore marketing v podobě mapek poskytuje zákazníkovi přehledné informace o tom, odkud produkty, které si kupuje pocházejí. Každá potravina si tak s sebou nese ve vizuální zkratce svůj příběh. Atmosféru tržiště podtrhují v části prodejny s nabídkou ovoce a zeleniny i ručně psané tabulky, které uvádějí podrobnosti o zemi původu a o cenách, což kontrastuje se zbytkem obchodu, kde jsou na regálech elektronické cenovky.

Ač to na první pohled nevypadá, obchod je součástí společnosti Auchan a je provozován v divizi supermarketů Simply Market. Zákazníkovi to přináší hned několik výhod, např. přijatelnou cenovou hladinu, kterou v sortimentu trvanlivého zboží prezentuje i řada výrobků nesoucích maloobchodní značku Auchan.

E.Leclerc – Rosa Parks

Koncept spojující industriální design v podobě „kontejnerů“ na straně jedné a tržiště s čerstvým sortimentem evokující „dřevěné bedýnky“ na straně druhé nabízí zákazníkům prodejna řetězce E.Leclerc – Rosa Parks. Elektronické cenovky v oddělení čerstvého sortimentu připomínají svou velikostí tabulky, aby se na ně vešlo více informací. Zákazník je zde nejen informován o ceně, ale také o produktu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v červnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *