Dětská výživa: maminky jsou náročné!

Trendy v segmentu stravy pro nejmenší jsou jednoznačné: požadavek na co nejpřírodnější složení, suroviny v bio kvalitě, eliminace přidaného cukru a praktické obaly. V oblasti kojenecké výživy pak snaha o co největší přiblížení se mateřskému mléku a přidaná hodnota ve formě prebiotik a probiotik.

Zákazníci jsou v pozitivním slova smyslu náročnější, než byli dříve. Stále pečlivěji si vybírají, co budou jíst a logicky pak mají mnohonásobně větší požadavky směrem k potravinám, které vybírají pro své děti.

Výrobci kojenecké mléčné stravy se při vývoji nových receptur inspirují nejnovějšími výsledky vědeckých výzkumů, týkající se mateřského mléka a obohacují své produkty složkami jako je mléčný tuk, probiotika GOS a nenasycené mastné kyseliny DHA a ARA, které jsou přirozenou součástí mateřského mléka a pozitivně ovlivňují správný vývoj kojenců.

Pokud jde o dětské přesnídávky, výživy, příkrmy, instantní kaše a svačinky, české maminky si oblíbily privátní značky jednotlivých obchodníků (babylove od dm drogerie markt, babydream z produkce drogerií Rossmann, vlastní značky Tesco atd.), které nabízejí kompletní sortiment pro kojence i batolata a v prodejích nijak nezaostávají za renomovanými „top“ značkami.

Když kojení nestačí…

Kojenecká mléčná výživa slouží jako alternativa, když není možné výhradní kojení v prvních šesti měsících věku dítěte. Je tedy výrazně navázána na porodnost, jež nezaznamenává výrazné výkyvy v čase. Spotřeba kojeneckého mléka je meziročně vyrovnaná, co se ale mění, je nákupní chování – maminky nakupují kojeneckou výživu čím dál častěji v online obchodech a kojenecké mléko, které jejich potomek dobře snáší, kupují pravidelně, nemají již dále tendenci měnit značku a zkoušet jiné. Často si později od stejné značky kupují i mléčné výživy pro pozdější fáze vývoje (batolecí a juniorské formule). „Ukazuje se také, že když mají maminky své osvědčené mléko, se kterým jsou spokojené, nakupují poté od stejného výrobce i dětské příkrmy a přesnídávky,“ říká Zuzana Zemanová, manažerka značky kojenecké výživy společnosti Nestlé Česko.

V druhé polovině loňského roku uvedlo Nestlé na trh novinku Beba OptiPro Comfort, prémiové kojenecké mléko s recepturou, která obsahuje nejen vyvážený poměr bílkovin a tuků podobně jako mateřské mléko, ale je navíc obohaceno o klinicky ověřená probiotika L. Reuteri a prebiotickou směs GOS/FOS. Díky tomu při jeho užívání miminka netrápí trávicí problémy a dobře ho přijímají.

Za zmínku stojí také řada kojenecké mléčné výživy HiPP Bio Combiotik, která zahrnuje počáteční, pokračovací, batolecí i junior mléčnou kojeneckou formuli. Všechna mléka obsahují přírodní kultury mléčného kvašení, které se přirozeně vyskytují v mateřském mléce, polynenasycené mastné kyseliny s dlouhým řetězcem Omega 3 & 6, které jsou také obsaženy v mateřském mléce a veškeré potřebné vitaminy a minerály dle aktuálního věku dítěte. Navíc vše v kontrolované bio kvalitě.

Speciální mléčné formule

„Zaznamenáváme nárůst poptávky po speciálních formulích a hypoalergenních variantách kojenecké a batolecí mléčné výživy. Lze předpokládat, že ten může být způsoben i tím, že již mezi zákazníky panuje větší povědomí o možnosti nákupu těchto produktů v běžné obchodní síti, tedy i v prodejnách dm drogerie. Zatímco dříve je byli zvyklí pořizovat zejména v lékárnách,“ domnívá se Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt. Odlišný názor zastává Zuzana Zemanová ze společnosti Nestlé Česko: „V České republice je situace poněkud odlišná než v sousedním Německu, kde jsou hypoalergenní mléčné formule nejprodávanější v segmentu kojeneckých mlék. U nás je naopak spotřeba těchto speciálních mlék nízká, dlouhodobě spíše klesá.“

Nestlé loni rozšířilo segment speciálních mlék o dvě novinky: Beba A.C. – speciální kojenecké mléko určené k dietnímu postupu při kolikách, kterými trpí často až 15 % miminek, nová Beba A.R.2 je pak určena k dietnímu postupu při ublinkávání od 6. měsíce věku.

Vývoj prodejů v síti drogerií dm ukazuje, že v případě mléčné výživy panuje velká loajalita ke konkrétní značce. Pokud totiž dítěti vybrané mléko vyhovuje a nezpůsobuje mu žádné trávicí komplikace, zůstávají mu maminky věrné.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v květnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *