Zeleninový salát je základem letní kuchyně

05-002

Dochucující omáčky a salátové dresinky kupujeme nejvíce v květnu a v červnu.

Doba zvýšené konzumace zeleniny souvisí i se zahájením grilovací sezóny, kdy si maso a uzeniny doplňujeme odlehčujícím zeleninovým salátem. V letních dnech dává řada lidí přednost zeleninovému salátu jako hlavnímu jídlu.

Zeleninu jsme si zvykli, vzhledem k široké nabídce na trhu, konzumovat celoročně. Spotřeba zeleniny činila v roce 2015 podle ČSÚ necelých 85 kg na osobu, což znamenalo oproti roku 2014 pokles. K nejoblíbenějším a nejpoužívanějším druhům zeleniny patří rajčata (spotřeba 11,2 kg na osobu a rok), cibule (10,1), melouny (8) a zelí (7,4). Teprve pak následovaly mrkev, okurky a paprika.

Ta „pravá“ sezóna zeleniny pro její milovníky ovšem začíná v momentě čerstvé sklizně v našich zeměpisných podmínkách. Doba zvýšené konzumace souvisí i se zahájením grilovací sezóny, kdy si maso a uzeniny doplňujeme odlehčujícím zeleninovým salátem. V letních dnech dává řada lidí přednost zeleninovému salátu jako hlavnímu jídlu. S olivovým olejem nebo dressingem dodá v horku energii a zároveň osvěží.

Dochucující omáčky a salátové dresinky si podle Spotřebitelského panelu GfK vkládá nejvíce domácností do nákupních košíků během roku v květnu a v červnu.

Ochucovací omáčky kupuje každá druhá domácnost

Jsou to právě různá koření či ochucovadla, která dokáží povýšit běžný pokrm na jedinečný kulinářský zážitek. I proto se ochucovadla (kečupy, majonézy, tatarské omáčky, hořčice, křenové a wasabi pasty a jiná ochucovadla) stala stálými položkami v nákupech českých domácností.

Hořčice, kečup, tatarská omáčka a majonéza; produkty z každé této kategorie se objevily ve sledovaném období leden 2015 až prosinec 2016 v nákupních košících více než osmi z deseti českých domácností, různé ochucovací omáčky nakoupila každá druhá domácnost. Hořčici a tatarskou omáčku doplňují domácnosti nejčastěji, v nákupních košících se objevují shodně více jak 7x za rok. Majonézu pak nakupují domácnosti 6x za rok, kečupy více jak 5x ročně, jak uvádí Jaroslava Brzáková, Consultant GfK spotřebitelského panelu.

Za tatarské omáčky utratily v rámci zmíněných ochucovadel domácnosti nejvíce. Co se týká porovnání útrat domácností za tatarské omáčky v jednotlivých měsících během roku, jsou výdaje domácností nejvyšší v prosinci. Také majonézu nakupuje tradičně nejvíce domácností v prosinci.

České domácnosti zaplatily nejvíce a zároveň i nejčastěji za klasickou hořčici. Ochucené hořčice či typově jiné hořčice nakupují domácnosti příležitostně, v průměru jednou ročně.

Domácnosti s dětmi realizují v průměru téměř o tři nákupy kečupu více než domácnosti bez dětí.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v květnovém čísle Retail News…

Napsat komentář