Pro prodejnu platí: vsaďte na city!

Zájemci o novinky ve světě obchodu se opět sešli v Düsseldorfu.

Veletrh EuroShop, největší světový veletrh se zaměřením na svět obchodu, který se konal od 5. do 9. března 2017 v Düsseldorfu, lámal rekordy. S 2 368 vystavovateli z 61 zemí a takřka 127 000 m2 pronajaté výstavní plochy poprvé v 18 halách namísto původních 16 byl největším veletrhem EuroShop ve své padesátileté historii.

V průběhu pěti dnů na veletrh zavítalo více než 113 000 návštěvníků z řad odborné veřejnosti. Mezi tisíci vystavovateli se prezentovali nejen české pobočky zahraničních firem, ale svými nápaditými stánky drželi krok i mnozí ryze čeští vystavovatelé.

EuroShop 2017 se prezentoval novým konceptem. Dosavadní strukturu veletrhu zaměřenou na čtyři oblasti (EuroConcept, EuroSales, EuroCIS, EuroExpo) poprvé nahradil systém orientovaný na budoucnost, který se člení na sedm zážitkových dimenzí: POP Marketing, Expo & Event Marketing, Retail Technology, Lighting, Visual Merchandising, Shop Fitting & Store Design a Food Tech & Energy Management.

Jedním z hlavních témat letošního veletrhu byla digitalizace v obchodě. Budoucnost prodejen totiž určuje především zákazník, který prochází prostřednictvím nejrůznějších kanálů prodejními světy, ať už v obchodě, na tabletu nebo na svém chytrém telefonu. Pro prodejnu samotnou platí: vsaďte na city! Nejde jen o uspořádání jednotlivých prodejních akcí.

V kurzu je vyprávění příběhů: Ať už architektura, design, osvětlení nebo začlenění nejmodernějších digitálních médií do struktury prodejny, všechno se musí řídit společnou dramaturgií, aby se v zákazníkovi podařilo vyvolat zájem a vzrušení. Navíc se při uvádění značek na trh projevuje výrazný trend začleňování jejich historie do prodeje nebo vytvoření lokálního vztahu jako zrcadla maximální autenticity a jedinečnosti.

Systémy propojující aktivity v prodejně

Digitalizace práce s prodejní plochou a regály, pohybem zákazníka v prodejně, až k závěrečnému kroku platby za nákup lze označit za jeden z hlavních trendů prezentovaných na veletrhu firmami, které mají sice různé zaměření, ale právě téma digitalizace a využití získaných informací pro zlepšení prodeje je spojuje.

Společnost Philips Lighting představila nejnovější řešení systému propojeného osvětlení, která zlepšují zážitek z nakupování v maloobchodním sektoru. Systém přináší novou úroveň práce s prostorem v maloobchodních provozovnách. Zahrnuje software, digitální kontroléry a LED osvětlovací tělesa Philips a umožňuje centralizované řízení všech osvětlovacích bodů v budově. Osvětlení lze uzpůsobit podle zaměření a preferencí klienta a vytvořit pro jeho zákazníky nezapomenutelný zážitek a zároveň umožnit pohodlnou práci zaměstnancům. Indoor Positioning, systém společnosti Philips Lighting, který vede zákazníka k produktu, který hledá, s přesností na 30 cm a prostřednictvím mobilní aplikace jej informuje o akcích a nových nabídkách. Pro Indoor Positioning představuje firma širší řadu osvětlení a otevírá tak nové možnosti pro obchodní domy, módní a další segmenty. FreshFood – propojené LED osvětlení zvýrazňuje živé barvy čerstvé zeleniny, ovoce a masa. Propojený, futuristický systém LED osvětlení vytváří nezapomenutelný zážitek z nakupování, který v zákaznících podporuje loajalitu a chuť nakupovat. Zároveň umožňuje inteligentní správu osvětlení, snižuje náklady a zlepšuje vzhled prodejny.

Nakupování bez zbytečného čekání

Novinka, která pokladní dovolí současně obsluhovat dvě pokladny, a tím i dvě fronty zákazníků, se jmenuje ScanMate. Pokladní v její práci podporuje smart scanning a checkout systém. Použitím ScanMate se zkrátí čekání u pokladen a zlepší se ergonomické aspekty pro personál.

Dlouhé fronty u pokladny rozčilují každého. Někdy pokladní dlouho trvá, než odstraní ochranné čipy ze zboží a fronta se zastaví. Společnost TAB představila celosvětově první řešení SCO (= self check out), přizpůsobené zvláštnostem prodeje módních výrobků. Tato inovace zákazníkovi umožňuje samoobslužně zaplatit, včetně odstranění ochranného čipu na zboží.

Pod heslem „Food on stage“ prezentovala firma Aichinger technicky, hygienicky a ergonomicky promyšlené výrobky, které mají nakupování změnit v zážitek a současně pracovníkům pobočky nabídnout maximální pracovní komfort. Představila např. nový modul chladicího pultu SetPoint, který opticky připomíná vitrínu v klenotnictví. AirMaxx je kulatý pult chlazený cirkulujícím vzduchem, který nabízí díky snadno pohyblivému otočnému talíři jedinečnou prezentaci zboží s promyšlenou ergonomikou. Současně garantuje absolutní stabilitu teploty a hygienickou bezpečnost.

Nákupy v rytmu Salsy

Salsa, série nákupních vozíků s plastovým košem vnáší na prodejní parket nový rytmus. Koš nabízí velkou plochu pro individuální ztvárnění značky. Ve 150litrovém koši je spousta místa, drobné výrobky a zboží vyžadující jemné zacházení se dají bezpečně uložit do přihrádky, která je kombinací dětského sedátka a prostoru na ukládání výrobků. Salsa je vybavena originálními kolečky Wanzl s kuličkovými ložisky a zaručuje tichou a komfortní jízdu prodejnou i venku přes parkoviště. Zasouvání a vysouvání vozíku probíhá zcela diskrétně a šetří nervy zákazníků, sousedů i personálu prodejny.

Společnost Wanzl se však již neprezentuje pouze jako výrobce nákupních vozíků, regálů a dalších prvků pro vybavení prodejen. Novinkou, kterou na veletrhu předtavila bylo softwarové řešení wanzl connect, které řídí všechny procesy v prodejně a shromažďuje užitečné údaje o zákaznících. Maloobchodník díky němu může zpříjemnit svým zákazníkům nakupování a řídit svou prodejnu až do nejmenšího detailu efektivně.

Na veletrhu představila společnost Wanzl rovněž své nové pokladní řešení a elegantní chladicí zařízení YourTable Cool pro čerstvé „convenience“ potraviny. (Více informací najdete v tématu chlazení v květnovém vydání Retail News.)

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v dubnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *