Zásilkový prodej otestován v praxi

Online se často přepravuje vzduch

Zásilkový prodej už několik let kontinuálně roste. S tím také stoupá objem obalů a zásilek. Co to znamená pro on-line prodejce a koncové zákazníky? Společnost THIMM Consulting to chtěla vědět přesně a v praxi otestovala on-line prodej v oborech s nejvyššími obraty a u top on-line prodejců.

Zkušenost s nákupem on-line má v České republice podle letního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), kterého se zúčastnilo více než 1500 respondentů, 89 % uživatelů internetu ve věku patnáct a více let.

Nejčastěji objednávají zboží po síti zákazníci ve věku 25 až 34 let. Celkem 66 % respondentů v této věkové kategorii uvedlo, že na e-shopech nakoupí minimálně jednou za měsíc. „Naše nejnovější data potvrzují dlouhodobý trend. Na internetu se nakupuje pravidelně a opakovaně, e-komerce je již nedílnou součástí našeho každodenního života,“ komentuje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Cena je zásadním atributem pro výběr e-shopu u 51 % zákazníků. 60 % z nich ale za stejně důležité považuje, aby obchodník nabízel přehledné a kompletní informace o produktu. 53 % nakupujících vyhledává dopravu zdarma, 52 % pak dostupnost zboží skladem.

Rozhodnout o (ne)přízni zákazníka k danému e-shopu může také způsob a kvalita balení dodávaného zboží. Zákazník samozřejmě očekává, že mu bude doručeno nepoškozené zboží v neporušeném obalu. A právě obal se může stát konkurenční výhodou. Zákazníka nakupujícího on-line, v lepším případě překvapí, když malý produkt obdrží v neúměrně velké krabici, v horším ho to naštve a povede k hledání jiného prodejce.

95 % vzduchu

V současné době jsou v e-shopech k dostání téměř všechny produkty. Kromě oblečení, elektroniky, knih a bot jsou to zejména počítače včetně her, nábytek a dekorace, domácí potřeby, zboží určené pro koníčky a volný čas, které lze objednat kliknutím myši.

V dílčí analýze řešili poradci stupeň využití objemu zásilky. Ten popisuje procentuální využití obalu vlastním produktem. I zde se výsledky značně lišily. V případě testovaného produktu prodlužovacího kabelu se procento využití nacházelo mezi pěti a 97 procenty. S ohledem na stupeň využití objemu zásilky obdržel THIMM Consulting kromě jednoho pozitivního příkladu mnoho obalů, které dopadly velmi špatně. V obalu zůstávalo mnoho volného prostoru, který tak byl skladován, přepravován, a tím i placen.

V 89 procentech případů byl použitý výplňový materiál. Fóliové obaly, kartonové podložky, vzduchové polštáře, zásilkový papír, obalové chipsy z polyesteru a přířezy z vlnité lepenky.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v listopadovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *