Prací a mycí prostředky zaplavily inovace

Trhu pracích a mycích prostředků se daří. Výrobci si pochvalují především mírné oživení v prvně jmenovaném segmentu.

„Přispěl k tomu zejména pozitivní vývoj v moderních kategoriích, jako jsou tekuté prací prostředky, anebo segment předdávkovaných pracích prostředků – kapslí,“ říká Petr Bezányi, manažer marketingu divize Pracích a čisticích prostředků Henkel ČR. Podle něj vykazuje trh velký potenciál. A to především díky všeobecnému trendu ulehčování každodenních činností.

„Jde o stále pokračující trend požadavku spotřebitelů na úklid pokud možno s co nejmenším úsilím a v co možná nejkratším čase,“ potvrzuje Jiří Krechler, marketingový manažer Freudenberg pro ČR a SR. A to potvrzují samotné výrobky – několikakomorové gelové kapsle, aplikátory pracích prášků, mopy ždímané šlapacím mechanismem nebo třeba čistič myčky použitelný během mycího cyklu.

Velká část segmentu, především pracích prostředků, je tažena hlavně prémiovými značkami, které už několik let tvoří většinový podíl. „Značka dává spotřebiteli určitou záruku pracího výkonu, který je pro rozhodování o volbě pracího prostředku velmi důležitý,“ říká Bezányi.

Inovace u pracích prostředků

„Spotřebitelé rádi zkouší nové varianty a vůně. Trendem posledních měsíců byly prémiové výraznější parfémy a prémiový vzhled. Proto i společnost Henkel uvedla novou prémiovou aviváž s obsahem esenciálních olejů Silan Soft&Oils. Inspirace pro tuto novinku pochází z kosmetiky, kde se vonné oleje používají zejména v péči o vlasy pro své zjemňující a uhlazující vlastnosti,“ dodává Bezányi.

Společnosti se nechaly inspirovat nejen v kosmetice. Značka Lenor uvedla vedle klasických aviváží jako zcela nový produkt na trh Lenor Unstoppables, perličky, které se přidávají do pračky ještě před praním a které dávají prádlu intenzivní a déle trvající svěží vůni. Má tři varianty a slibuje až 12 týdnů svěžejší vůně. Na rozdíl od aviváže mají více vonných složek, nabízejí snadné regulování intenzity vůně a značka je komunikuje jako „zábavné, praktické a čisté“. Perwoll zavedl Perwoll Care&Repair, který redukuje třepení textilních vláken, odstraňuje žmolky a předchází jejích další tvorbě.

Procter & Gamble vedle toho uvedla produkt Ariel tekutý prací prášek, tedy kombinaci práškové a tekuté varianty výrobku. Další novinkou značky jsou gelové kapsle se třemi oddělenými složkami. Aviváže firma rozšířila o superkoncentrovanou řadu s novými vůněmi.

Kapsle jako zásadní novinku hlásí i značka Persil. V dubnu uvedla dvoukomorové kapsle Persil Mix-Caps, které obsahují prací prášek v jedné a prací gel ve druhé komůrce – tím kombinují prášek i gel. Podle firmy oslovila spotřebitele napříč různými segmenty.

Vedle toho se na tuzemském trhu objevila i nová značka. Henkel od letoška distribuuje výrobky K2r, které se soustředí na prací aditiva, jako jsou prací ubrousky Colour Catcher. Pomocí nich lze zamezit nechtěnému obarvení prádla a zjednodušit praní zejména v malých domácnostech – uživatelé už podle tvrzení firmy nemusejí třídit prádlo.

Segment mění myčky

Do segmentu mycích prostředků nově vstoupil Unilever se značkou Savo, když představil tři varianty produktu Savo na nádobí. Každá nabízí zákazníkům kromě umytí nádobí ještě další hodnotu. „Zelená varianta voní po limetce a jasmínu a účinkuje i ve studené vodě; oranžové Savo voní po pomerančových květech a dokonale odstraňuje nežádoucí pachy z nádobí; modrá varianta s vůní limetky a máty obsahuje kyselinu salicylovou a díky tomu pomáhá zachovávat houbičku hygienicky čistou,” uvádí společnost.

Somat se zaměřil na péči o myčku. Na trh uvedl čistič myčky v tabletách, který se používá během běžného cyklu společně s mycím prostředkem. Ušetřit má čas i finance za vodu a energie.

„Pokud jde o trh s prostředky na mytí nádobí, rozdíly mezi Českou republikou a především zeměmi západní Evropy jsou ve vybavení domácností myčkami na nádobí. Z toho pochází i vyšší penetrace přípravků na automatické mytí nádobí. V České republice se postupně situace mění, stále více domácností si pořizuje myčku, proto odpovídajícím tempem roste i trh prostředků do myček,“ shrnuje Bezányi. „Automatické mytí nádobí by mělo předstihnout hodnotu trhu ručního mytí nádobí v horizontu pěti let,“ odhaduje.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v listopadovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *