Nové technologie zlepšují komunikaci se zákazníkem

Elektronické cenovky šetří čas i náklady

Většina zákazníků nakupuje do značné míry impulzivně. Proto je důležité, aby měl zákazník na očích ty správné informace, ať už jde o reklamu na regálu, u pokladny, na pultech nebo na cenovce. Výhody elektronické cenovky pro obchodníka i zákazníka představili Pavlína Straková, marketingová manažerka a Martin Rösler, specialista pro poradenství a prodej ve společnosti VKF Renzel ČR.

Společnost VKF Renzel má za sebou třicet let zkušeností a know-how v oblasti podpory prodeje a pobočky a partnery po celém světě. Jak dlouho působí také v České republice?

Pavlína: Na českém trhu působíme od roku 2007. Do roku 2014 firma sídlila v Brně, poté přesunula své kanceláře do Prahy. Naše filiálka má na starosti i trh na Slovensku.

V nabídce firmy je široká škála výrobků pro podporu prodeje, vyznačení ceny na regálu a místech druhotného umístění, systémy regálových oddělovačů, posunovače zboží a další. Co všechno, a jak rychle, jste schopni obchodníkovi dodat?

Pavlína: Vždy záleží na množství poptávaného zboží a také na tom, zda zákazník chce standardní skladový výrobek nebo něco na míru. Naše sklady i hlavní výrobní závod jsou v Německu, odkud se dodává převážná většina zboží. Standardní dodací doba je pět pracovních dnů.

Pokud se klientovi na míru upravuje standardní výrobek, dodání se protahuje o dalších zhruba pět dnů a pokud se zákazníkovi vyvíjí něco zcela „na míru“, jako třeba speciální akrylátový stojan, pak se dodací doba pohybuje v řádu čtyř a více týdnů.

O které produkty mají obchodníci v České republice největší zájem?

Martin: Těžká otázka… v podstatě nelze zákazníky rozdělit do určitých skupin a k nim přiřadit nějaký druh sortimentu. Náš letošní katalog má více jak 1 000 stran a je v něm přes 8 500 standardních výrobků, například zákazník z potravinářského retailu potřebuje určitě cenovkovou lištu, plastový rámeček a další produkty, ale v poslední době inklinuje většina z nich k moderním formám komunikace pomocí elektronických nástrojů komunikace.

Trendem posledních let je vývoj, výroba a prodej nejrůznějších komunikačních nosičů na přání zákazníků v kombinaci různých materiálů.

Naší výhodou je šíře sortimentu a současně možnost opřít se o technologické a skladové zázemí mateřského závodu v Isselburgu, kde se naši kolegové snaží jít neustále s dobou a nabízet nám poslední poznatky a trendy v oboru. Součástí tohoto vývoje jsou společná setkání napříč Evropou, kde sdílíme zajímavé projekty a trendy v jednotlivých zemích.

Hrají v této oblasti roli také módní trendy nebo jde čistě o technické požadavky?

Pavlína: Módní trendy jsou asi silné slovo, jde spíše o celkový posun k novým technologiím a s tím spojené požadavky na konkrétní výrobky. Například nestačí jen barevnost v regále, je nutné oživení v podobě LED osvětlení. Do obchodů se umisťují obrazovky, interaktivní tablety a celkově je kladen důraz na intenzivnější komunikaci se zákazníkem pomocí nových technologií.

K posledním instalacím, které jste realizovali, patří elektronické cenovky. Jaké jsou jejich výhody pro obchodníky?

Martin: Elektronické cenovky jsou právě jedním z trendů naší digitální doby. Zlepšují komunikaci se zákazníkem, spolehlivě zobrazují přesně tu cenu, která je právě v systému. Přecenění probíhá v řádu sekund. Šetří čas a náklady.

Navíc mohou na základě NFC zákazníkovi přes mobilní telefon zprostředkovat další informace.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v říjnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.