Oříšky a snacky: Méně soli, více chuti

Čeští spotřebitelé snacky milují

Podle výsledků průzkumu agentury MEDIAN si téměř 13 % Čechů jednou týdně dopřává balené nebo konzervované oříšky, téměř 22 % z nás si jednou za týden neodpustí brambůrky, bezmála 17 % neodolá slaným tyčinkám.

„V našem segmentu stále platí trend, že zákazníci upřednostňují známé a prověřené výrobky, také vícedruhová balení – mixy trvanlivého slaného pečiva – před nákupem samostatného balení jednotlivých druhů tyčinek, preclíků nebo krekrů. Na trhu je možné pozorovat časté snahy o střídání nejrůznějších příchutí.

Nejvíce je to patrné u brambůrků. Zákazník sice rád zkouší novinky a neokoukané druhy, ale klasické varianty, jako solené, sýrové nebo s mákem, jsou stabilně žádané nejvíce. Pozorujeme, že spotřebitel v poslední době mnohem pečlivěji sleduje složení výrobků, preferuje méně tuku a soli, řeší palmový tuk,“ popisuje aktuální situaci Jana Večerková, spolumajitelka české společnosti Vest spol. s.r.o.

Vest aktuálně uvádí na trh hned dva nové výrobky. Jedním jsou sýrové krekry s názvem Sýrovky (90g), které jsou doplněním úspěšných makových krekrů Makovky (90g). Krekry jsou stejného tvaru a i grafické zpracování obalu je vytvořeno na totožném základu. Druhou novinkou jsou krekry Pizza Stars. Jedná se samostatný výrobek, a jak už název napovídá, pečivo je ve tvaru hvězdiček s příchutí pizzy. Při vývoji těchto krekrů se firma rozhodla vyjít vstříc požadavkům zákazníků, a proto v jejich recepturách nenajde zákazník palmový tuk.

„Nejprodávanějšími výrobky z našeho portfolia jsou mixy balené v sáčku (Quadro mix 200g) a v plastové čtyřvaničce (Magic mix 200g). Jedná se o směs slaných tyčinek, preclíků, makových rybiček se sezamem a solených nebo makových koleček. „Těší nás, že hned za mixy je v prodejích nejúspěšnější novinka z minulého roku – Extra makové krekry Makovky. Samozřejmě, že zákazník i experimentuje – vyzkouší novinku a pokud mu zachutná, zůstane jí věrný. To se týká například našich twistovaných Prima tyčinek 125g solených a sýrových, které dodáváme na trh jako jediný český výrobce,“ uvádí Jana Večerková.

Neokoukané novinky versus prověřená klasika

„Výrazný trend nárůstu poptávky po zdravých potravinách zaznamenáváme i v segmentu svačinek a snacků. Lidé se zajímají o „trendy“ novinky, mnohem více sledují složení potravin, jsou v tomto směru vzdělanější, zajímá je, zda produkty neobsahují škodlivé látky, konzervanty nebo palmový tuk. Mladí spotřebitelé pak pečlivě sledují energetickou hodnotu výrobků, obsah sacharidů a bílkovin v potravinách obecně,“ říká Mgr. Tatyana Tyrnová ze společnosti Pharmind, zabývající se výrobou čistě přírodních ovocných tyčinek.

Pokud jde o příchutě, úspěchy podle ní slaví aktuálně zejména ty „moderní“, populární je rakytník, klikva, šípek, zázvor i malina…Na konci září přijde Pharmind s novou řadou ovocných tyčinek speciálně určených pro děti v atraktivním veselém obalu.

Hlad českých spotřebitelů po novinkách potvrzuje i Tereza Raidová, Junior Brand Manager společnosti Intersnack: „Lidé rádi zkouší vše nové, ochutnávají limitované edice, a to jak co se týká tvarů, tak příchutí. Na základě těchto poznatků jsme pod značkou Bohemia uvedli například nové Vrrruby – velmi silné plátky brambůrků s velkými vroubky. Díky nim se koření na brambůrku udrží lépe a chuť je intenzivnější. Pro Vrrruby vybíráme ty největší brambory, aby chipsy byly opravdu „pořádné“.“

Další novinkou pod značkou Intersnack jsou Bohemia Nesolené – brambůrky s nesolenou příchutí, které Čechům zachutnali již v loňském roce v rámci limitované edice „Z raných brambor“. Spotřebitelé si je tak mohou libovolně ochutit. Odlehčeným snackem jsou křupavé Preclíčky v solené a bylinkové příchuti. Přesto však podle slov Terezy Raidové v prodejích vede vyzkoušená klasika – u značky Bohemia je to klasická řada hladkých brambůrků s Jemně solenou příchutí.

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v zářijovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *