Zákazník si chce módu v klidu vyzkoušet

Do Chorvatska přes Freeport

Freeport Fashion Outlet láká zákazníky na 75 obchodů se značkovým oblečením. A že se to i v době boomu e-shopů s módou daří, svědčí 2 miliony návštěvníků za loňský rok a tržby zhruba 1,5 mld. Kč. E-commerce tu jako konkurenci obecně nevnímají, jak říká Jan Procházka, ředitel nejstaršího outletového centra v Česku.

Segment módy patří k těm, kde se prudce rozvíjí internetový prodej. Pocítili jste to jako centrum zaměřené především na módu?

E-commerce jako konkurenci obecně nevnímáme. Ostatně růsty našich tržeb a návštěvnosti jsou toho důkazem. Navíc jde o jiný model prodeje a vztahu se zákazníkem. V obchodech máte tu výhodu, že si módu v klidu vyzkoušíte a vyberete to, co je pro vás nejlepší, v čem se nejlépe cítíte. Navíc máte k dispozici školený personál, který neplní jen úlohu člověka za pokladnou, ale umí při výběru poradit a podělit se o svůj názor. Mnozí internetoví prodejci se proto snaží z hlediska služeb a komfortu alespoň přiblížit kamenným prodejnám, například pomocí výdejen. Nemyslím si ale, že mohou plně nahradit klasické prodejny.

Zároveň i my využíváme on-line prostředí, máme webové stránky s nabídkou zboží v našich obchodech. Nejde ale o e-shop, je to prostředek, jak můžou naši zákazníci udělat předvýběr, seznámit se sortimentem, který si pak přijedou koupit do outletu.

Mimochodem, poměrně pravidelně jsme v našem oultetu svědky „nájezdu“ maloprodejců oblečení, kteří je ve velkém skupují, aby je následně sami prodávali, ovšem jen po internetu. S nadsázkou se tak dá říci, že e-commerce vlastně i svým způsobem podporujeme.

Objevují se u Vás kromě prodejen již také výdejny internetových prodejců módy, jako je tomu v řadě jiných obchodních center?

V žádném případě, to je právě doména internetových prodejců. Outletový model prodeje je specifický, má svá historicky daná pravidla, právě proto, aby zákazníkům přinášel co nejvyšší komfort a kvalitu zboží i služeb a zároveň garantoval celoroční slevy.

A nejde jen o slevy na značkové oblečení minulých nebo právě dobíhajících kolekcí, zboží, které se již nevyrábí nebo bylo vyprodáno, ale lidé si mohou pořídit i značky oděvů, které se u nás třeba ani jinde neprodávají.

Kdo je typickým zákazníkem Vašeho obchodního centra?

Přibližně polovina našich zákazníků je našinců, druhá pak cizinců, zejména Rakušanů, protože Freeport sídlí v Hatích, nedaleko rakouských hranic. Rakušané jsou pro nás důležití nejen s ohledem na kupní sílu, ale mají i historicky danou delší zkušenost s kvalitním servisem a přístupem k zákazníkovi. To tak nabízíme i českým zákazníkům. U nich vidíme, že jejich zájem a ochota investovat do módního oblečení v posledních letech roste.

Z průzkumů víme, že ještě před několika lety v našem centru s obchody se značkovým oblečením během jedné návštěvy centra jen přibližně každý desátý zákazník utratil přes 5000 korun, v poslední době je to už každý pátý. To je dáno nejen lepší kondicí české ekonomiky, ale i širší nabídkou značek a zboží.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v červnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.