Mražené potraviny (2. část)

Nejvíce utrácíme za pizzu, zmrzlinu a zeleninu

Navzdory dnes všeobecně propagované filozofii, mít vše jen a jen čerstvé, je segment mražených potravin rostoucí kategorií a spotřebitel za něj neváhá pravidelně utrácet.

Díky nejmodernějším technologiím, které umožňují zpracovat veškeré suroviny okamžitě po sklizni, jsou zmrazené výrobky praktickou a zdravou alternativou.

Z průzkumu trhu metodou kontinuálního Spotřebitelského panelu GfK (období let 2014 a 2015), založeného na detailních informacích o nákupech reprezentativního vzorku 2000 českých domácností, vyplynulo, že domácnosti za tento sortiment utrácejí stále více.

Do skupiny mražených výrobků se podle společnosti GfK zahrnují všechny produkty umístěné v maloobchodních prodejnách v mrazících boxech. Jmenovitě mezi ně náleží zmrzlina, mražená drůbež, mražené ryby a mořské plody, mražená pizza, mražená zelenina, mražená hotová jídla, mražené výrobky z brambor, mražené těsta, pečivo, maso, ovoce a polévky.

V celkových výdajích domácností za mražené výrobky byly podle výsledků měření v loňském roce domácnosti ochotné zaplatit více, než v roce předchozím. Za rostoucími výdaji domácností v této kategorii jsou především nákupy zmrzliny, mražených ryb, mražené pizzy, zeleniny a hotových jídel. Mražená zelenina, zmrzlina a mražené ryby – každý z těchto výrobků v loňském roce nakupovalo přibližně osm z deseti domácností.

Jednoznačně nejčastěji nakupovaly domácnosti během roku zmrzlinu, následovala mražená zelenina a mražené pizzy. Asi nebude překvapením, že zmrzlinu nakupovaly domácnosti nejčastěji v letních měsících. Co se týče oblíbenosti chutí, domácnosti utratily nejvíce za vanilkovou zmrzlinu, následovala čokoládová. Opačně k navýšeným letním výdajům za zmrzlinu, byly výdaje domácností za mraženou drůbež a zeleninu. Za obě dvě skupiny výrobků, v porovnání s ostatními měsíci v roce, se více utrácelo v zimních měsících.

Nejvíce výdajů nechávaly pak domácnosti za mražené výrobky v hypermarketech, dalším významným prodejním místem byly diskontní prodejny. V promocích domácnosti zaplatily nejvíce za mraženou drůbež, pizzy a mražené pečivo. Při nákupu mražených bramborových produktů, mraženého ovoce, mraženého pečiva a těsta upřednostnily domácnosti privátní značky, a také za ně zaplatily v loňském roce více, než za značkové výrobky, uvedla pro Retail News, Jaroslava Brzáková, Consultant GfK Spotřebitelského panelu.

Hlavně zachovat vitaminy!

„Pozoruhodným současným trendem je nárůst zájmu, a s tím související i nárůst prodejů, zmrazené zeleniny. Jde o zajímavý trend v kontextu s tím, že je prostřednictvím médií a mnoha kulinářských reality show preferována čerstvost. Surovina pro zmrazenou zeleninu a ovoce je vždy sklizena v optimální zralosti a ve většině případů je zpracována v den sklizně, tedy na rozdíl od té čerstvé nemění své vlastnosti, neztrácí vitaminy a další nutričně hodnotné látky v průběhu následného dalšího skladování. Zároveň nehrozí, že by byla napadena plísněmi a podobně, což se stává u ovoce a zeleniny, nabízené mimo období jejich sklizně, tedy zejména v zimě a brzy na jaře,“ uvedl Radek Malý, vedoucí obchodního oddělení společnosti Agrimex.

Nejžhavější novinkou pod hlavičkou Agrimexu je řada zmrazeného ovoce a zeleniny s názvem Dione Extra. Díky nové technologii balení jsou výrobky připravovány přímo na přání zákazníka, a to i v menších sériích, určených k ozkoušení prodejnosti. Ze zeleninových směsí jsou to hlavně Zelenina na grill, Směs Sombrero, Ratatouille a Minestrone. Z jednodruhových zelenin jsou oblíbenými novinkami Kukuřice klasy řezy Dione Extra a Dýně Hokaidó (kostičky dýně 2x2cm). Pokud jde o zmrazené ovoce, daří se produktům Lesní směs Dione Extra, Švestky půlené Dione Extra a Višně odpeckované Dione Extra.

„Roste nám poptávka po netradičních a neokoukaných druzích, Češi rádi experimentují, nezanevřeli ale ani na vyzkoušenou klasiku. Díky tomu vznikla například originální polévková směs Exclusive, která je ojedinělá velmi drobným řezem jednotlivých komponentů. Díky tomu třeba děti nepoznají, že v polévce jedí zeleninu, kterou ve skutečnosti často nemají rády,“ prozradil Radek Malý.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v červnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *